تولیت آستان قدس رضوی:

امنیت منطقه مرهون تلاش‌ها و تدبیرهای سردار سلیمانی است/ سپاه پاسداران مظهر «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم»

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۰:۵۹:۲۹
کد خبر: ۹۵۰۸۰۳
امنیت منطقه مرهون تلاش‌ها و تدبیرهای سردار سلیمانی است/ سپاه پاسداران مظهر «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم»
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امنیت ایران، عراق و سوریه مرهون تلاش‌ها، فداکاری‌ها و تدبیرهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت که در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، با بیان اینکه این اجتماع عظیم و باشکوه برای مردانی است که تجسم عینی آیه شریفه «مِنَ‌ الْمُؤْمِنِینَ‌ رِجَالٌ‌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ‌ عَلَیْهِ‌ فَمِنْهُمْ‌ مَنْ‌ قَضَى‌ نَحْبَهُ‌ وَ مِنْهُمْ‌ مَنْ‌ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً» بودند، اظهار کرد: برای خانواده‌های بزرگواری که عزیزانشان را در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی از دست دادند، از خداوند تبارک و تعالی طلب رحمت و مغفرت می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال روح بلند جانباختگان را با شهدای کربلا محشور نماید و برای خانواده‌های محترم و بازماندگان معزز صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ویژگی‌های معنوی و شخصیتی برجسته‌ای داشت که اینگونه دل‌های مردم در فراق و شهادت او سوخت و اشکشان جاری شد، اظهار کرد: حاج قاسم قهرمان و شجاع بود، همه ما مدیون حاج قاسم هستیم، امنیت ایران، عراق و سوریه مرهون تلاش‌ها، فداکاری‌ها و تدبیرهای حاج قاسم است، اما اینها به تنهایی نمی‌تواند بین یک قهرمان و فرمانده بزرگ و مردم ارتباط عاطفی و پیوند روحی و عمیق و ناگسستنی ایجاد کند پس حاج قاسم دارای چه خصوصیاتی بود؟

 

* سردار سلیمانی امتداد نسل عمار و ذوالشهادتین

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: حاج قاسم امتداد نسلی بود که امام علی(ع) برای آنان پس از جنگ صفین در مسجد کوفه اشک ریخت و فرمود «آنچه را از قرآن در زندگی می‌دانستند به آن عمل کردند»؛ حاج قاسم امتداد نسل عمار، ذوالشهادتین و ابن تیهان است که امیرالمؤمنین(ع) برای فراق آنها اشک می‌ریزد و افسوس می‌خورد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حاج قاسم اهل سداد و استحکام بود؛ مؤمن هم در عمل محکم و سدید است و هم در فکر و اندیشه دارای قوت و استحکام است، عمل سدید یعنی انسان عمل را خوب انجام دهد و پای آن بایستد و سختی‌ها، دشواری‌ها، کمبودها و خطرها را تحمل کند اما از آن عمل عقب نشینی نکند.

وی ابراز کرد: حاج قاسم مصداق سخن امام علی(ع) بود که می‌فرمایند «عمل را آغاز کنید، به سرانجام برسانید و ثابت قدم باشید»، فعل صحیح، رأی صحیح و عمل صحیح از خصوصیات حاج قاسم بود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حاج قاسم برای هر کارش استدلال داشت و دارای فکر سدید بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: حاج قاسم هرگز از روی هیجانات تصمیم نمی‌گرفت و اهل استدلال و منطق بود، خطی را که ایشان از دوران نوجوانی و جوانی آغاز کرد تا روز آخر و لحظه شهادت آن خط نورانی و مبارک را بدون کمترین تزلزل و تردیدی ادامه داد.

وی گفت: خیلی‌ها در دوران دفاع مقدس در کنار حاج قاسم و حاج قاسم‌ها بودند، اما بعد مسیرشان عوض شد اما حاج قاسم در همان مسیر با قدرت و استحکام باقی ماند تا شهید شد.

 

* پایبندی به راه حق، ویژگی سردار سلیمانی

تولیت آستان قدس رضوی پایبندی به مسیر و راه حق را از دیگر خصوصیات سردار سلیمانی برشمرد و ابراز کرد: ایشان در سخت‌ترین شرایط و امتحانات دچار تزلزل نشد، گاهی بر اثر فشارها و تنگناها در زندگی عده‌ای ایمانشان متزلزل می‌شود و در مسیری که انتخاب کردند دچار شک و تردید می‌شوند، اما حاج قاسم از کسانی بود که سختی‌ها، جنگ‌ها و مبارزه‌ها در گستره بزرگ چند کشور نگفت «متی نصر الله» و به راهش ادامه داد؛ خسته نشد، از پای ننشست و نگفت من کارم را انجام داده‌ام و حالا نوبت دیگران است، حاج قاسم همان نشاط، شادابی، احساس مسئولیت، استحکام، قدرت و ایمان راسخ که از روز اول داشت تا روز آخر و لحظه شهادت حفظ کرد؛ اینها هستند که جامعه را حفظ می‌کنند و نگهبان ایمان مردم هستند.

وی عنوان کرد: هرچه عده‌ای به حاج قاسم می‌گفتند سوریه از دست رفته است و دیگر بر نمی‌گردد، آمریکا، اروپا و قارون‌های منطقه دست به دست هم داده‌اند که سوریه و محور مقاومت را از بین ببرند، نه تنها در دل حاج قاسم رعب و وحشت ایجاد نکرد، بلکه ایمانش بیشتر شد و دیدیم چگونه با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) سوریه و سپس عراق را از چنگال داعشیان وحشی و بی‌رحم بیرون کشید.

 

* تشییع میلیونی سردار سلیمانی نتیجه اخلاص این شهید بزرگ

حجت الاسلام والمسلمین مروی بیان کرد: جمعیت ده‌ها میلیونی در تشییع پیکر شهدا حتی در شهرهایی که این پیکرهای مطهر را نبردند حاصل اخلاص حاج قاسم بود، ایشان برای خدا کار می‌کرد، به دنبال انجام وظیفه بود و در این راه نورانی و با برکت از هیچ کوشش و تلاشی دست بر نداشت و کمترین تزلزلی در اراده‌اش ایجاد نشد.

وی ابراز کرد: ما با هیچ تعریفی نمی‌توانیم این حضور چند میلیونی مردم از همه اقشار مختلف را تحلیل کنیم ولی قرآن کریم می‌فرماید «کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند خداوند محبت و مودت آنها را در دل‌های مردم ایجاد می‌کند».

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حاج قاسم شر داعشی‌های وحشی و این مسلمانان ضد اسلام را از سر کشورهای اسلامی کوتاه و داعش را نابود کرد؛ چه عمل صالحی از این بالاتر؟ رئیس جمهوری قبلی آمریکا می‌گفت برای اینکه داعش را فقط زمین گیر کنیم نه نابود کنیم، 20 سال طول می‌کشد ولی حاج قاسم در کمتر از چند ماه ریشه داعش را خشک کرد و از بین برد، چه عمل صالحی از این بالاتر؟

حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: حاج قاسم هم صاحب نظر و هم نظریه پرداز و هم اهل عملیات بود و در جلساتی که در محضر رهبر معظم انقلاب تشکیل می‌شد بعنوان یک صاحب فکر و اندیشه نظرش را می‌داد، اما در نهایت همه توجه‌اش این بود که جمع بندی رهبر معظم انقلاب چه می‌شود و به آن عمل می‌کرد و هیچگاه از خودش در مقابل رهبر انقلاب «اجتهاد در مقابل نص» نمی‌کرد.

 

* سپاه پاسداران پاسخ خوبی به دشمن داد

وی گفت: دشمن زبون جرأت نکرد و نمی‌توانست با حاج قاسم رودررو بجنگد، نقشه کشیدند و طراحی کردند که دزدانه در نیمه‌های شب با هواپیمای بدون سرنشین حاج قاسم را به شهادت برسانند و نمی‌توانستند در مقابلش عرض اندام کنند که بحمدلالله نیروهای مسلح و سپاه پاسداران پاسخ خوبی به دشمن دادند.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرأت نکرده است حتی یک گلوله به سمت آمریکا شلیک کند اما نیروهای سپاه پاسداران با شجاعت تمام چندین موشک را به بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق زدند و هیمنه آمریکا فرو ریختند. پس گنبد آهنی چه شد؟ آمریکا که از این گاوهای شیرده منطقه به تعبیر خودش پول و دلار می‎گرفت حتی نتوانست امنیت پایگاه نظامی خودش را حفظ کند و فقط با جنجال تبلیغاتی سعی کردند ضعف و زبونی خود را پنهان کنند و مسئله هواپیما را مطرح می‌کنند.

 

* توطئه آمریکا برای مخفی سازی ضعف خود در برابر موشکباران سپاه

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از هموطنان عزیزمان جانشان را در حادثه هواپیما از دست دادند که از خداوند برای آنها رحمت طلب می‌کنیم و برای بازماندگانشان طلب صبر داریم اما آمریکا دارد این موضوع را برجسته می‌کند که ضعف خود را در موشکباران سپاه مخفی نگه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: خطای انسانی ممکن است رخ دهد، گرچه متأسفیم و جان یک نفر هم برای ما ارزش دارد و حفظ جان حتی یک نفر هم وظیفه حکومت است اما در شرایط جنگی این اتفاقات رخ می‌دهد، باید ببینیم منشأ این خطا چه بوده است که هنوز مشخص نشده و هنوز کارشناسان نظری نداده‌اند، آیا لشکر سایبری آمریکا باعثش بود؟ آیا جنگ الکترونیکی که آمریکا سردمدار آن است و رژیم صهیونیستی از همین جنگ سایبری استفاده کرد که باعث شد ارتش سوریه هواپیمای روسیه را مورد حمله قرار دهد، وجود داشته است؟ منشا این خطا چه بود هنوز روشن نشده چرا این خطا صورت گرفت و هنوز کارشناسان اعلام نکردند آیا لشکر سایبری آمریکا اینجا نبود؟ آیا دست پلید آمریکا در اینجاست این احتمال وجود دارد.

وی بیان کرد: عده‌ای در ایران حادثه هواپیما را بهانه کردند و در کشور راه افتادند، از تشییع چند میلیونی حاج قاسم خجالت نکشیدند و با حرکات حقیرانه خودشان می‌خواستند خفت آمریکا در موشکباران پایگاهش در عراق و حضور میلیونی و وفاداری مردم را تحت الشعاع قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: همه باید هوشیار باشیم، ما در شرایط جنگی با آمریکا هستیم و این جنگ هم تنها نظامی نیست، آمریکا سیلی و ضربه خورده است و ساکت نمی‌نشیند.

 

* سپاه مظهر «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم»

وی خاطرنشان کرد: خیلی کج فهمی و خوش خیالی است که فکر کنیم آمریکا دست بر می‌دارد اما اگر مردم ما همچنان که تاکنون حضور داشتند در صحنه حضور داشتنه باشند و این حضور مؤمنانه را به رخ دنیا بکشند آمریکا مطمئناً هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: از سرداران عزیز سپاه، سردار سلامی و سردار حاجی زاده که مایه افتخار این ملت هستند، تشکر می‌کنیم، آنها مصداق آیه شریفه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» هستند؛ در برابر آمریکا با صلابت و شجاعت ولی در مقابل مردم گفتند گردن ما از مو باریکتر است و کاش ما هم جزو جانباختگان هواپیما بودیم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما صلابت سپاه پاسداران که پایگاه شیطان را زدند تحسین می‌کنیم و این خضوع و ادب و تسلیم در برابر مردم را هم می‌ستاییم البته از سرداران سپاه اسلام جز این توقعی نیست.

 

نظر شما