کلاهبرداری پسر جوان با کارت بانکی فامیل

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۲۰:۰۰:۵۰
کد خبر: ۹۵۲۱۴۶
کلاهبرداری پسر جوان با کارت بانکی فامیل
پسر جوان که با سوء‌استفاده از کارت بانکی بستگانش میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بود با پیگیری پلیس فتای پایتخت دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بیست و چهارم مرداد امسال خانمی ۲۷ ساله با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، به حساب بانکی‌ام مبالغی واریز و سپس برداشت شده است به گمانم کسی با حساب بانکی من کار می‌کند در نهایت نیز مبلغ ۳ میلیون تومان در چندین نوبت از حساب خودم کم شده است.

پس از این شکایت کارآگاهان پلیس فتا هنگام تحقیقات مقدماتی، ۱۵ فقره پرونده مشابه دیگر نیز که به این پلیس ارجاع شده بود را بررسی کردند و سرانجام موفق شدند در تحقیقات پلیسی، هویت متهم را که مردی ۳۲ ساله بود به همراه مخفیگاهش شناسایی کنند.

سرهنگ تورج کاظمی - رئیس پلیس فتای تهران- گفت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت متهم در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی فعال است و از خریداران درخواست می‌کند که بیعانه خرید کالاها را به شماره کارت‌هایی که مربوط به اقوام و آشنایان متهم است واریز کنند و سپس متهم ارتباطش را با خریداران قطع می‌کرد.

با هماهنگی‌های قضایی متهم در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

 با حضور شاکی در پلیس فتا، وی با مشاهد متهم به کارآگاهان گفت: او یکی از اقوامم است و به سبب رابطه فامیلی و اعتمادی که به وی داشتم برای یکسری کارهای مالی، کارت بانکی‌ام را مدتی به امانت در اختیارش قرار داده بودم.

متهم در بازجویی‌های انجام شده اظهار کرد، در سایت‌های خرید و فروش، آگهی کالا درج می‌کردم و با شناسایی خریداران از آنها می‌خواستم که بیعانه کالا را به مشخصات کارتی که از قبل تهیه کرده بودم و مربوط به دوستان و یا اقوامم بود، واریز کنند و از سویی دیگر با دسترسی به اطلاعات کارت عابر بانک اقوامم، وجوه واریزی را برداشت می‌کردم و گاهی نیز وجوه بیشتری را از حسابشان برداشت می‌کردم.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه متهم مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از حساب مال باختگان برداشت کرده بود، افزود: با اقرار صریح متهم به جرم ارتکابی، متهم به همراه شاکیان پرونده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای معرفی شد.

 

نظر شما