استاندار لرستان خبرداد:

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق به پروژه راه‎آهن دورود ـ خرم‎آباد

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۲۳:۵۶:۵۷
کد خبر: ۹۵۳۳۹۲
اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق به پروژه راه‎آهن دورود ـ خرم‎آباد
سید موسی خادمی گفت: مجموعه شرکت زیرساخت حدود 120 میلیارد تومان اوراق برای پروژه راه آهن خرم‎آباد - دورود اختصاص داده ‎است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  خادمی در جلسه با معاون ساخت و توسعه راه‎آهن وزارت راه در رابطه با پروژه راه‎آهن دورود ـ خرم‎آباد، اظهار کرد: این پروژه که مورد تأکید وزارت راه بوده و مسئولان استانی آن‎را پیگیری می‎کنند، از پروژه‎های کلیدی استان است.

او با اشاره به این‎که منبع اصلی تأمین اعتبار این پروژه از محل سهام فولاد بوده، افزود: این اعتبار عدد محدودی بود که بخش عمده‎ای از آن در پروژه مصرف و مبلغ کمی از آن طبق مصوبه‎ای که دولت داشت جابجا شد.

خادمی با بیان این‎که از همان ابتدای کار ما دنبال پیدا کردن منابع جدیدی برای این پروژه بودیم، تصریح کرد: یکی‎از این منابع از طریق اوراق مشارکت بود که بعد از پیگیری‎ها و حمایت‎های وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان استان و سازمان برنامه و بودجه این طرح انتفاعی شد.

او گفت: امروز مجموعه شرکت زیرساخت از مجموعه اوراقی که در اختیار دارند حدود 120 میلیارد تومان را برای پروژه راه آهن خرم‎آباد - دورود اختصاص دادند که بزودی مصوب خواهد شد.

خادمی بیان کرد: علاوه‎بر این در پیوست نیز اعتبار پروژه به حدود 45 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که بیشتر این اعتبار برای کارهای تملک اراضی استفاده می‎شود.

او خاطرنشان کرد: علاوه‎براین از سایر روش‎های تأمین مالی، از طریق ماده 56 و سیستم بانکی نیز مصوب شده که آن‎را دنبال می‎کنیم.

خادمی   یادآورشد: قرارگاه خاتم قول داده پروژه را فعال نگه‎دارد.

 

 

نظر شما