رفت و آمد حدود ۶ میلیون مسافر از جزیره قشم

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۲۱:۰۰:۰۴
کد خبر: ۹۶۱۶۴۳
رفت و آمد حدود ۶ میلیون مسافر از جزیره قشم
پنج میلیون و ۹۸۰ هزار و ۹۶۷ مسافر در ۱۰ ماهه سال جاری از قشم رفت وآمد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرکل گمرک قشم گفت: این مسافران از مبادی گمرکی قشم شامل اسکله های شهید ذاکری، بهمن، لافت، درگهان، پُهل و فرودگاه قشم تردد کرده‌اند.

حسین سعیدی افزود: تا ابتدای بهمن ماه امسال یک میلیون و یکهزار و ۵۵۸ دستگاه شامل کامیون، اتوبوس، وانت و سواری از طریق اسکله لافت و پهل عبور کرده‌اند که در همسنجی با سال قبل افزایش قابل توجهی ندارد.

وی ادامه داد: در همین مدت ۴۰۹ تُن کالا به ارزش بیش از پنج میلیون و ۱۴۴ هزار دلار زیر پوشش رویه ورود موقت از گمرک قشم وارد سرزمن اصلی شد .

سعیدی با اشاره به ثبت ۳۳۵ فقره اظهارنامه ورود موقت، خاطرنشان‌کرد: کانتینرهای خالی به مدت ۶ ماه و خودروهای سواری ساکنان جزیره قشم به مدت یک ماه به سرزمین اصلی ورود موقت شدند.

جزیره قشم به وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل‌های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین‌ها، دره ستاره‌ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.

همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی‌ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، چاه‌های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم است.

قلمرو ژئوپارک قشم ۲ هزار و ۶۰ کیلومتر مربع شامل جزیره های قشم و هنگام و ۵۰۰ متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.

این ژئوپارک دارای ۲۷ سایت متنوع و اصلی است و مجاورت آن با جنگل‌های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش‌ها و جذابیت‌های طبیعی ژئوپارک قشم افزوده است.

این ژئوپارک تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی در کنار تنوع سایت‌های مختلف را ارائه می‌کند و علاوه بر آن، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

بیش از ۷۰  کاشانه‌مهمان در روستاهای جزیره قشم مشغول به فعالیت هستند که ظرفیت مناسبی برای بومگردی فراهم شده‌است.

آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه‌های غواصی، ورزش‌های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و آداب و سنت‌های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل کرده است.

 

 

نظر شما