پروژه سالن ورزشی حصار طرقبه سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۹:۱۴:۵۴
کد خبر: ۹۶۲۵۴۲
پروژه سالن ورزشی حصار طرقبه سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد
رئیس اداره ورزش و جوانان طرقبه شاندیز گفت: با جذب اعتبارات مشخص شده از طرف استان و شهرستان، پروژه سالن ورزشی محله حصار طرقبه، در سال ۹۹به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رئیس اداره ورزش و جوانان طرقبه شاندیز اظهار کرد: با جذب اعتبارات مشخص شده از طرف استان و شهرستان، پروژه سالن ورزشی محله حصار طرقبه، در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

امیررضا زارعی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده توسط این اداره در هفته اخیر بیان کرد: در جلسه روز گذشته، سه شنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۸ با حضور شهردار و شورای اسلامی شهر طرقبه، دو اعتبار از طرف شهرستان برای تکمیل پروژه سالن ورزشی محله حصار، یک اعتبار از محل ۹ درصد ارزش افزوده و یک اعتبار از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اعتبار پیش بینی شده از طرف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در سال ۹۸ برای این پروژه ورزشی تصریح کرد: این سه اعتبار پیش‌بینی شده مستلزم این است که مشخص شود تخصیص داده شده به این پروژه ورزشی چه مبلغی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان طرقبه شاندیز تاکید کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی تا تیرماه سال ۹۹ زمان جذب اعتبار دارند، اگر ما بتوانیم از این سه اعتبار ذکر شده حداقل از هر کدام بین ۴۰ تا ۵۰ درصد اعتبار تخصیص داده شده را جذب کنیم و پیمانکار پروژه هم مشخص شود، امیدواریم در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ بتوانیم این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

زارعی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی اصل مهم تخصیص است نه اعتبار، گفت: برای پروژه سالن ورزشی محله حصار از طرف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است ولی تخصیص و میزان این پول باید از سوی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مشخص شود چراکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اعتبارات سال را که از کشور به استان ابلاغ می‌شود برای پروژه‌های اولویت بندی شده که ۵۰ یا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند مشخص می‌کند و تخصیص لازم را در نظر می‌گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال برای پروژه سالن ورزشی حصار، اعتبار از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، ۸۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده ولی ممکن است مبلغ تخصیص داده شده ۲۰۰ میلیون تومان در این سال باشد و باقی مانده اعتبار برای سال آینده تخصیص داده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان طرقبه شاندیز با اشاره به نامه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خرداد ماه ۹۸ اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۹۸ نامه‌ای با اخطار مبنی بر اینکه چرا پیمانکار پروژه، هنوز عملیات عمرانی را شروع نکرده است به پیمانکار این پروژه ارسال می‌کند و پیمانکار نیز از اجرای این پروژه انصراف می‌دهد. از خرداد ۹۸ تاکنون نیز واحد فنی و مهندسی نتوانسته است پیمانکاری برای این پروژه انتخاب کند، بنابراین پرونده این پروژه همچنان ناتمام مانده است‌.

زارعی تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی باید از طریق سامانه «ستاد» بارگزاری شود و از طریق همین سامانه پیمانکاران پروژه‌های عمرانی مشخص و تایید می‌شوند، اگر تا پایان سال ۹۸ پیمانکار این پروژه از طریق این سامانه مشخص شود و اعتبارات تخصیص داده شده نیز مشخص شود؛ سال ۹۹ عملیات عمرانی در این پروژه آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم در مرحله اول اعتبارات این پروژه نیمه تمام را زنده کنیم و در مرحله دوم باید پیمانکار جدید مشخص و قرادداد بسته شود، نهایتا در مرحله سوم استارت شروع عملیات عمرانی در این پروژه زده می‌شود و با توجه به بازدیدی که چند روز پیش از پروژه انجام شد؛ این پروژه کار زیادی ندارد و اگر چند عملیات عمرانی شامل دیوارچینی، احداث سرویس بهداشتی و کف پوش سالن انجام شود در سال ۹۹ سالن تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تاکید کرد: مشارکت و همکاری مردم حصار از ابتدای شروع این پروژه طبق پرونده‌ای که در دست ما است، مشخص بوده و با توجه به ارزش ریالی بالای زمین‌ها در طرقبه شاندیز، مشارکت مردم محله حصار و همکاری آنها در واگذاری و احداث این سالن ورزشی تا این مرحله از کار بسیار ارزشمند و مهم است و نشان دهنده دغدغه و اهمیت دادن اهالی محله حصار به امور ورزش و جوانان است. پیگیری به تکمیل رسیدن این سالن ورزشی نیز اولویت‌ اداره ورزش و جوانان است.

زارعی با بیان اینکه تکمیل سالن ورزشی محله حصار نیازمند ادامه مشارکت و همکاری خوب مردم این محله است، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی اکنون جامعه، در پروژه‌های عمرانی اگر تنها به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم کارها بسیار سخت پیش می‌رود، بنابراین اداره ورزش و جوانان طرقبه شاندیز نیازمند مشارکت و همکاری مردم محله حصار، خیرین نیک اندیش و همه ورزش دوستان شهرستان است تا بتواند هم با اعتبارات جذب شده و هم با کمک‌های مردمی این سالن ورزشی را هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسانند.

وی با اشاره به جلسه ۱۵ بهمن ماه ۹۸ با شهردار و شورای شهر طرقبه، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که جلسه‌ای هم با منتخبین مردم محله حصار در جهت همکاری و همفکری بیشتر در تسریع روند عملیات عمرانی سالن ورزشی تشکیل شود، امیدواریم با پیگیری‌های اداره ورزش وجوانان شهرستان، قول همکاری از طرف شهرداری و شورای شهر طرقبه و مشارکت و همکاری مردم خوب محله حصار، این سالن ورزشی درسال ۹۹ تکمیل و در جهت بهره‌مندی در اختیار جوانان ورزش دوست این محله قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز