تامین بخشی از نیازهای وارداتی صنایع خراسان رضوی توسط شرکت‌های دانش بنیان

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۹:۱۷:۲۳
کد خبر: ۹۶۲۵۴۶
تامین بخشی از نیازهای وارداتی صنایع خراسان رضوی توسط شرکت‌های دانش بنیان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۰ تفاهم نامه به منظور تولید محصولات مشابه اقلام وارداتی مورد نیاز صنایع استان بین شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت، معدن و فلزات مشهد منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان پیرامون دستاوردهای نمایشگاه‌ صنعت، معدن و فلزات اظهار کرد: برای نخستین بار نیازهای واحدهای صنعتی و صنایع معدنی استان که از طریق واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای یا ماشین آلات تامین می‌شود در بخشی از نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت، معدن و فلزات در نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد به نمایش درآمد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ شرکتهای دانش بنیان با محوریت پارک علم و فناوری خراسان، مراکز رشد، تولیدکنندگان حوزه صنایع نفت و گاز و تولیدکنندگان کالاهای بهداشتی حضور داشتند، گفت: در این نمایشگاه‌ها ۱۵۰ واحد تولیدی و ۶۰ شرکت دانش بنیان و فناور حضور یافتند و توانمندی‌ها و نیازهای خود را در معرض نمایش قرار دادند تا زمینه ارتباط بین صاحبان فکر و ایده، واردکنندگان مواد اولیه بخش تولید و ماشین آلات و صنعتگران فراهم شود.

رسولیان افزود: حضور واحدهای تولیدی در بخشی از این نمایشگاه به منزله به نمایش درآوردن قطعات یا مواد اولیه وارداتی بود تا شرکتهای دانش بنیان و فناور نسبت به نیازهای داخل شناخت لازم را به دست آورند.

وی گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان به عنوان تسهیل‌گر ارتباط بین بخش تولید و شرکتهای دانش بنیان، زمینه انعقاد تفاهم نامه بین این دو بخش را با کمک سازمان صنعت معدن و تجارت و پارک علم و فناوری خراسان فراهم کرد تا بتوان بخشی از کالاهای وارداتی مورد نیاز بخش تولید استان را از طریق شرکتهای دانش بنیان تولید کرد.

 

 

 

نظر شما