رییس قوه قضاییه:

پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیام قوی شدن است

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۲:۵۸:۲۸
کد خبر: ۹۶۳۱۸۹
رییس قوه قضاییه گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز سخن و پیام نویی دارد و آن قوی شدن است و این قوی شدن با ایمان و باور قوی و اعتقاد به آثار شکوهمند انقلاب اسلامی و با مقاوم ظاهر شدن در برابر دشمنان در همه حوزه‌ها شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: دشمن اگر بداند ایران قوی نیست به کشور ما هجوم می‌آورد که به طور قطع دشمن می‌خواهد چنین کاری کند اما نمی‌تواند حمله کند اما ما نشان دادیم که می‌خواهیم و توانستیم به دشمن در منطقه حمله کنیم.

وی ادامه داد: قدرت کشور و قوی شدن، یک منظومه به هم پیوسته است و  اگر پیام انقلاب بهمن ۵۷ بیرون راندن آمریکا از کشور و آغاز حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و پایان استبداد و استعمار بیگانه بود پیام راهپیمایی امروز، حرکت در گام دوم انقلاب و بیرون راندن آمریکا از منطقه است که با اراده ملتها و دولتهای مختلف و مستقل منطقه همراه شده است.

رییس قوه قضاییه با بیان این که یوم الله ۲۲ بهمن روز جلوه قدرت خداست که در بستر آن روزهای خدایی زیادی شکل گرفته و می گیرد افزود: تشییع جنازه سپهبد شهید سلیمانی یوم اللهی مبتنی بر ۲۲ بهمن ۵۷ بود همچنین در هم کوبیدن پایگاه آمریکا و شکستن ابهت آنها در هدف قرار گرفتن پایگاهشان نیز از جلوه ها و آثار و برکات ۲۲ بهمن ۵۷ است.

رییسی گفت: شکل گرفتن نظامی برپایه عقلانیت، عدالت، اخلاق، کرامت انسان و عبادت الهی و نیز مقتضیات زندگی انسان معاصر همه از اهداف  انقلاب اسلامی ایران است و خواست مردم انقلابی، شکل گرفتن ادارات و دستگاههای منسوب به انقلاب با ساز و کارهایی در تراز انقلاب اسلامی است لذا پیش از هر چیز، خواست جدی مردم در گام دوم انقلاب، انقلابی در ایجاد ساختارهای مبتنی بر انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: آنچه مردم ما در بهمن ۵۷ فریاد زدند استقلال بود، انقلاب اسلامی مستقل‌ترین کشور بدون وابستگی به شرق و غرب است که بر اساس رای مردم و احکام نورانی اسلام شکل گرفته است اما هرآنچه که در دنیا به عنوان انقلاب از آنها نام برده می‌شود بعد از گذشت مدتی از اهداف و آرمانهایشان فاصله می‌گیرند ولی در ایران، مردم امروز همان چیزی را فریاد می زنند که در ۲۲ بهمن فریاد می زدند یعنی همان مردم بر همان آرمانهای الهی و اصول و مبانی انقلابی اصرار دارند.

رییس قوه قضاییه با بیان این که پیشرفت کشور با مصرف محصولات پیشرفته انجام نمی‌شود افزود: کشور پیشرفته با دوستی و ارتباط با کشورهای توسعه یافته و پیشرفته هم محقق نمی‌شود چون نفس توسعه یافتگی در مکانیک و فناوری نیست و ما توسعه و پیشرفت را فقط در حوزه صنعت الکترونیک و چنین شاخص‌هایی نمی‌دانیم بلکه اگر خواستیم بگوییم کشوری پیشرفته است باید بگوییم کشوری توسعه یافته است که به تمامی نیازهای بشری توجه داشته باشد مثلا در همان کشورهای صنعتی از عدالت و معنویت خبری نیست در حالی که توسعه‌یافتگی باید در تمامی ابعاد و در پرتو عدالت محقق شود.

رییسی افزود: امام خمینی(ره) پرچم پیوند بین سیاست و معنویت را برافراشت و امروز نیز آنچه از حلقوم مقام معظم رهبری می‌شنوید بر همین اساس است یعنی ما می‌خواهیم نظامی بسازیم که در آن انسان معاصر دارای کرامت باشد و در این چهارچوب آنچه می‌تواند کشور را پیشرفته کند توانمند شدن در تولیدات است.

وی تاکید کرد: سخن اجرای عدالت، شنیدنی نیست بلکه چشیدنی است. قانون، اجرای آن و قضاوت عادلانه و تقسیم همه ظرفیتها در کشور مبتنی بر عدالت است.

رییس قوه قضاییه گفت: تاکید ما بر اصلی مهم و اساسی به نام عدالت است هرچند آفاتی در این حوزه وجود دارد و آن نگاه غیر انقلابی است که البته تکلیف ضد انقلاب و دشمنان با وجود نگاه دشمن شناسانه و دشمن ستیز مردم روشن است چنانکه طی چند ماه قبل حوادثی به وجود آمد که مردم با اقدامات خود از سوء استفاده دشمنان جلوگیری کردند.

 

حجت الاسلام رییسی افزود: نگاه غیر انقلابی، پیام انقلابی ندارد بلکه این نگاه توجهش به مذاکره است اما سخن مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی، رای به مقابله با دشمن بود و نه به مذاکره.

وی ادامه داد: نگاه غیر انقلابی به فرهنگ، اباحیگری و دوری از ارزشهای ایرانی - اسلامی را توصیه می کند و اگر کسی به فرهنگ غنی مجاهد پرور و حماسه ساز ایرانی - اسلامی نگاهی نداشته باشد و نگاهش به دستان و دهان بقیه باشد غیر انقلابی است در حالی که امروز مردم برای هر حرکت انقلابی ماندگار و مبارزه با فساد آمادگی دارند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز