سرپرست انتقال خون شهرستان بهشهر تاکید کرد:

مردم اهدای خون در زمستان را فراموش نکنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۸:۲۸:۰۸
کد خبر: ۹۶۳۳۷۴
مردم اهدای خون در زمستان را فراموش نکنند
سرپرست انتقال خون شهرستان بهشهر تاکید کرد: مردم اهدای خون در زمستان را فراموش نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ الهام صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در بهشهر اظهار کرد: با توجه به سرما و برودت هوا، با کاهش داوطلبان به اهداء خون مواجه هستیم فلذا جهت جلوگیری و تقویت اهداء خون و نگه داشتن ذخایر خونی برای بیماران، نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی بوده و شهروندان می‌توانند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

وی تاکید کرد: مرکز انتقال خون از مردم می‌خواهد اهدای خون در زمستان را فراموش نکنند، چراکه میزان نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، تنها به فصل‌های گرم سال محدود نمی‌شود، در فصل سرد هم میزان قابل توجهی جراحی انجام می‌شود و بیماران به خون نیاز دارند.

سرپرست انتقال خون شهرستان بهشهر در ادامه بیان کرد: هر فرد سالم معمولا 5/5 تا شش لیتر خون دارد که معادل یک سیزدهم وزن اوست و با هر مرتبه مراجعه، 450 سی‌سی خون اهدا می‌کند.

صادقی ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی بیش از هر امر دیگری حائزاهمیت است، خاطرنشان کرد: بهترین مکان نگهداری خون، بدن انسان است تا افراد در زمان کمبود بتوانند در دسترس بوده و خون اهدا کنند.

سرپرست انتقال خون شهرستان بهشهر در ادامه به تشریح کارنامه عملکرد یک ساله پرداخت و گفت: از مهر تا دی ‌98 تعداد 3 هزار و 565 نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد، 2 هزار و 817 نفر موفق به اهدای خون شدند و 254 نفر بار اولی اهدای خون بودند.

وی افزود: از مهر تا دی 97 تعداد 2 هزار و 669 نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 245 نفر موفق به اهدای خون شدند و 199 نفر بار اولی اهدای خون بودند.

صادقی در پایان گفت: افزایش مراجعه کننده 33/57 درصد و  25/47 درصد افزایش خون گیری می‌باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز