درگفتگو با رییس هیئت ورزش های همگانی استان البرز مطرح شد:

نیازمند یک ساختار قوی برای توسعه ورزش همگانی هستیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۳:۴۲:۵۲
کد خبر: ۹۶۳۵۲۴
نیازمند یک ساختار قوی برای توسعه ورزش همگانی هستیم
توجه به ورزش وفعالیت های بدنی یکی ازضروریات زندگی ماشینی امروز است و برای توسعه و نهادینه سازی آن در جامعه باید با یک برنامه مدون حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، این مسئولیت مهم در کشورمان برعهده فدراسیون ورزش های همگانی است وبازوان آن در استان ها نیز مجری سیاست ها و اهداف ترسیمی هستند.

در البرزنیز به مدد تلاش هایی که در این بخش رقم خورده هیئت ورزش های همگانی استان البرز همواره در جمع  استانهای پیشرو کشور جای داشته است و توانسته با مجموعه اقدامات موثر طیف زیادی از مردم را جذب ورزش وفعالیت های مرتبط با آن کند.

این هیئت ورزشی از چند ماه گذشته وبا برگزاری مجمع انتخاباتی شاهد حضور تیم مدیریتی جدید در راس خود بوده وسعید سلیمانی فرد این مسئولیت را عهده دار شده است.

برای آگاهی از برنامه ها و اهداف ترسیم شده برای این هیئت ورزشی در دور جدید فعالیت ها گفتگویی با سعید سلیمانی فرد انجام شده که در ادامه می خوانید:

وی در آغاز با بیان اینکه هیئت ورزش های همگانی به واسطه نوع ماموریت و شرح وظایف خود در میان دیگر هیئت های ورزشی البرز جایگاهی متفاوت و خاص دارد گفت: این هیئت ورزشی در کنار توسعه و رونق ورزش همگانی وشهروندی در حوزه آموزش وقهرمانی نیز فعالیت های وسیعی دارد و کمیته های بیشماری در ساختار تشکیلاتی آن فعالیت دارند.

سلیمانی فرد در ادامه گفت: ده ها کمیته با شرح وظایف مختلف در چارت تشکیلاتی تعریف شده که می بایست در زمینه معرفی خود به مردم، توسعه آن در میان اقشار مختلف و استعدادیابی گام بردارند و مبحث مهم همگانی کردن ورزش را نیز پیگیری کنند.

متولی ورزش های همگانی استان البرز با بیان اینکه مردم البرز ورزش دوست هستند و از برنامه های خوب در ورزش استقبال می کنند، تصریح کرد: از روزی که مسئولیت سنگین این هیئت ورزشی به عهده اینجانب گذاشته شد تلاش شده با بهره گیری از تجارب حضور چندین ساله در هیئت رییسه نسبت به ساختار سازی وبهره گیری از نیروهای توانمند در کمیته های مختلف زیر مجموعه هیئت استان استفاده شود و اصل بر شایسته سالاری وظرفیت علمی وعملی افراد باشد.

وی ادامه داد: در این 3 ماه با بررسی های صورت گرفته وبا ارزیابی عملکرد کمیته ها در گذشته نسبت به ابقا و یا اعمال تغییرات در مسئولان کمیته ها اقدام شده و تلاش داریم این فرایند را تا پایان سال وبا دقت نظر بالا به پایان برسانیم.

سلیمانی فرد حجم مسئولیت ها و ماموریت ها در این هیئت ورزشی را بسیار سنگین دانست و گفت: به جرات می توان گفت حجم کار در این هیئت ورزشی با یک اداره برابری می کندبنابراین  بهره گیری از یک کادر اجرایی توانمند و یک نقشه راه مبتنی بر سیاست های تدوین شده ملی ضرورت دارد.

رییس هیئت ورزش های همگانی استان البرز نشست های مستمر با مسئولان فدراسیون و اداره کل ورزش وجوانان البرز،برگزاری نشست های کارشناسی با نخبگان حوزه ورزش و چهره های مورد وثوق ورزش البرز برای ایجاد یک سازوکار قوی در این هیئت ورزشی را از اهم اقدامات مهم ماه های اخیر عنوان کرد و گفت: خروجی این نشست ها معرفی چهره های توانمند برای کمیته های مختلف بوده است.

وی تعیین تکلیف دوره های مربیگری معوق در سطوح مختلف و برگزاری آنها را یکی از دستاوردهای این هیئت ورزشی در مدت کوتاه فعالیت عنوان کرد و گفت: با حمایت وهمراهی مدیرکل ورزش البرز و سرپرست فدراسیون برنامه ریزی لازم برای برگزاری ده ها دوره مربیگری ثبت نام شده از قبل مهیا شد وبه لطف خداوند این دوره ها طبق جدول زمانبندی در حال برگزاری است.

سلیمانی فرد برگزاری آزمون عملی آمادگی جسمانی آتش نشانان البرز،برگزاری جشنواره نشاط بانوان البرز و برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی کارکنان دولت را از جمله اقدامات شاخص این هیئت ورزشی در دو ماه اخیر عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان دولت در دو بخش بانوان وآقایان، برنامه ریزی وانجام همایش وسمینارهای ورزشی به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی نیز از دیگر اقدامات این هیئت ورزشی در این مدت بوده است.

وی از تلاش های این هیئت ورزشی برای راه اندازی دفتر اداری مجهز جهت ارتقا خدمات دهی به خانواده بزرگ همگانی استان خبرداد وگفت: با توجه به حجم فعالیت ها و مراجعین متاسفانه این هیئت ورزشی از داشتن یک فضای اداری مناسب محروم بوده که در این راستا با رایزنی هایی که صورت گرفته درصددیم در آینده نزدیک ساختمانی مجهز و مستقل را برای این هیئت ورزشی مهیا کنیم.

سلیمانی فرد در پایان گفت: همراهی و هم افزایی ارگان های مختلف به خصوص مدیریت شهری شهرستان های مختلف استان برای پیشبرد اهداف مدون شده ضروری است و امید می رود بتوانیم گام های بلندی را برای توسعه ورزش در میان اقشار مختلف مردم ، برگزاری همایش های مختلف و معرفی رشته های ورزشی نوظهور به عموم برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز