در گنبدکاووس رخ داد:

افتتاح متمرکز کلاس های آموزش ازدواج

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۶:۲۴:۳۹
کد خبر: ۹۶۳۶۴۶
افتتاح متمرکز کلاس های آموزش ازدواج
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در افتتاح متمرکز کلاس های آموزشی ۶ ساعته ازدواج در گنبد کاووس از حضور ۵۲ مربی جهت آموزش در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، سراج الدین عارف در مراسم متمرکز کلاس های ازدواج با اشاره به اینکه آموزش های ۶ ساعته با همکاری بهزیستی، دادگستری، سازمان تبلیغات و مرکز بهداشت صورت پذیرفته، اظهار کرد: این آموزش ها به منظور کاهش آمار طلاق و افزایش سطح دانش زندگی زوجین به طور متمرکز در شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد.

وی با تاکید بر سیاست ابلاغی افزایش جمعیت سال ۹۳ باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از تک فرزندی و پیری جامعه بندهایی برای حمایت مادی، معنوی و اجتماعی خانواده ها در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه بیشتر آمار طلاق مربوط به دو سال ابتدای زندگی است، تصریح کرد: علت این معضل بدون شک عدم آموزش های لازم و شناخت کافی و خودمحوری زوجین است.

عارف نیا هدف این دست از آموزه ها را کاهش طلاق و افزایش عمر زندگی زناشویی دانست و گفت: آموزش های روانشناسی ازدواج، درک متقابل، شناخت عاطفی و جنسی زوجین در کنار این برنامه ها صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ مربی در استان گلستان شیوه های جدید آموزشی را جهت تدریس فرا گرفته اند، افزود: از این تعداد ۲۸ مربی خانم و ۲۴ مربی آقا میباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه تغییر نگاه والدین از تک فرزندی به چندفرزندی و مزیت های آن ضروری است، تصریح کرد: در دوران بارداری و شیردهی باید از این خانواده ها حمایت هایی صورت گیرد تا برای فرزند دوم به دور از مشکلات تمایل داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز