نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج:

انتخابات فرصت هم گرایی ملی و منطقه ای است

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۲۰:۱۴:۵۲
کد خبر: ۹۶۴۳۱۵
انتخابات فرصت هم گرایی ملی و منطقه ای است
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: انتخابات فرصت هم گرایی ملی و منطقه ای است بنابراین نباید دچار قوم گرایی و محله گرایی شد و برخی از شایعات را در تخریب چهره های انقلابی که احتمال پیروزی آنان است داریم که باید مراقب بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: حضرت زهرا(س) الگویی والا برای زنان جامعه اسلامی است، این بانوی بزرگوار یک شخص نیست بلکه یک مکتب بوده و برای سعادت انسان نظام فکری و تربیتی دارد.

وی اضافه کرد: انسان سازی، جامعه سازی و خانواده سازی از موضوعات مهم مکتب تضمین شده فاطمه زهرا (س) است که برای سعادت جامعه باید این مکتب را مورد توجه قرار داد.

امام جمعه کرج گفت: روش حضرت ولی عصر (عج) نیز مکتب فاطمی است و صدیقه طاهره براساس روایت حقیقت شب قدر بیان شده است.

وی همچنین بیان داشت: امروز بانوان باید با تاسی از زهرای اطهر(س) به نقش خود درجامعه بیش از پیش بپردازند و مهمترین نقش زنان مادری و تربیت فرزندان  است که باید به این نکته توجه داشت.

حسینی همدانی افزود: زن حرمت دارد و هرچه که کرامت زن را خدشه دار کند از نظر اسلام مردود است.

وی با اشاره به این که زنان اولین هدایت کننده فکری و عاطفی جامعه هستند، اذعان داشت: امروز دشمنان، دختران و زنان جامعه اسلامی را نشانه رفته اند تا با ضربه زدن به این قشر مهم جامعه نهاد خانوئده را خدشه دار کنند.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: نباید حضور و فعالیت اجتماعی زن مانع از رسیدن به وظیفه و مسئولیت اصلی او در خانواده  شود و امروز شاهدیم که دشمنان به دنبال بی بندباری و فساد اخلاقی هستند تا خانواده ها دچار فروپاشی شوند.

وی تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) با علم آموزی و ابزارهای هنری حتی شعرخوانی فرزندان خود را تربیت کردند بنابراین باید این بانو را هرچه بیشتر الگو در جامعه قرار داد.

امام جمعه کرج با اشاره به سالروز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز گفت: حضرت امام (ره) تربیت شده مکتب فاطمی است امام (ره) کسی بود که با اساس این مکتب از استقرار نظام الهی نهراسید و فتوای قتل سلمان رشدی را نوشت.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی تربیت شده مکتب فاطمی هستند و در مسیر این تربیت بارها جمله ما می توانیم را مورد تاکید قرار داده اند .

حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: امروز تمام دنیا متوجه شده که ایران اسلامی توانسته موشک با برد ۱۰ هزار کیلومتر را بسازد و اکنون موشک با برد ۲ هزار کیلومتر را آماده داریم و این موفقیت ها پیام دیگری نیز دارد و آن به مسئولان خواب زده است که تحریم ها تهدید نیست و اگر برنامه ریزی باشد می توان به اهداف رسید .

وی با اشاره به مبحث کشور ترکیه گفت: باید این کشور دست از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بردارد و ظاهرا صهیونیست ها زودتر از موعد مقرر قرار است دچار ضربه مغزی شوند چراکه ایران مصمم است پاسخ هر حرکتی را محکمتر بدهد.

حسینی همدانی در ادامه به بحث مهم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال  پرداخت و افزود: مردم نظام اسلامی با همه مشکلات به نظام پایبند هستند و با توجه به نحوه اداره برخی از مسئولان صحنه را ترک نمی کنند، اگرچه دشمنان بارها ترفند رسانه ای و خبری برای عدم حضور مردم در عرصه های مشارکتی داشته اند .

وی همچنین ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی از تخریب یکدیگر در هرجناحی که هستند پرهیز کنند و با حفظ وحدت بسترها برای برگزاری انتخابات باشکوه فراهم شود.

امام جمعه کرج بیان داشت: اگر وحدت نباشد فرصت برای خباثان فراهم می شود که پشت ثروت هایی که از همین استان البرز به یغما رفته است اقداماتی داشته باشند در صورتی که تلاش شده تا این فرصت ها از آنان گرفته شود بنابراین باید تشریک مساعی برای دفاع از ارزش ها داشت.

وی اضافه کرد: باید مجلس گام دوم تراز باشد بنابراین مراقبت های لازم از همین برهه زمانی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: شورای نگهبان صلاحیت ها را احراز می کند بنابراین شایستگی ها باید ازسوی رای دهندگان تشخیص داده شود بنابراین باید افرادی را انتخاب کرد که وقتی در مسند نشستند احتمال اینکه طاغوتی عمل کنند وجود دارد .

وی ادامه داد: اما عده ای که صلاحیتشان رد شده به همراه طرفداران خود  با پول و امکانات کمر همت بسته اند تا در جایگاه ها باقی بمانند بنابراین باید روی شفافیت مالی اصرار داشت و اگر کسی خود را انقلابی می داند باید اعلام کند که کمک های تبلیغات انتخاباتی را از کجا آورده است.

امام جمعه کرج تاکید کرد: باید خروجی انتخابات مجلس مقتدر باشد و بنده به عنوان امام جمعه کرج از شش ماه گذشته گفتم از هیچ فرد و گروهی حمایت نمی کنم ملاک ها گفته شده اگر بعضی از ملاک ها با برخی از افراد تطبیق دارد به آن معنی نیست که  من فردی را معرفی می کنم.

وی خاطرنشان کرد: دروغ گویی یکی از شاخص هایی است که نباید رای داد و نامزدهای انتخاباتی مسئول عملکرد ستادها و طرفداران خود هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز