حوزه های حاشیه شهر شلوغ هستند

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۴:۳۹:۲۰
کد خبر: ۹۶۷۴۳۷
حوزه های حاشیه شهر شلوغ هستند
معمولاً شعبه‌های رای‌گیری در صبح روز انتخابات چندان شلوغ نیست چنانکه امروز بخشی از شعبه‌های رای‌گیری کرمانشاه نیز چنین بود اما در بخش دیگری بویژه در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار شهر، ده‌ها نفر مقابل شعبه‌ها صف کشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سحر امجدیان، بازرس ویژه فرمانداری شهرستان کرمانشاه که از صبح امروز به شعبه‌های رای گیری زیادی در محلات باغ‌نی، شهرک بسیج و شهیاد سر زده بود، ظهر جمعه گفت: مشارکت مردم در این مناطق عالی بوده است.

همین توصیف را نماینده هیات نظارت بر انتخابات در شعبه مسجد امام جعفر صادق (ع) در محله جعفرآباد نیز بیان کرد. حسن شیرمحمدی گفت: حضور مردم در این شعبه خوب بوده است.

کریم عزیزی، رییس شعبه امام جعفر صادق (ع) نیز عنوان کرد: در کمتر از ۲ ساعت نخست رای گیری حدود ۲۰۰ تعرفه انتخاباتی در این شعبه مصرف شده است.

آنچنان که فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه گفت: روند رای‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه در کمال آرامش ادامه دارد و شاهد ازدحام رای‌دهندگان در شعب اخذ رای هستیم.

در شعبه مدرسه راهنمایی بهشت آیین در شهرک بسیج نیز گرچه صف رای دهندگان طولانی نبود اما در نیم ساعتی که خبرنگاران در آنجا بودند، فرآیند رای‌گیری به صورت مستمر ادامه داشت.

به گفته اعظم قمشه، رییس این شعبه برخی از رای دهندگان حتی پیش از ساعت هشت صبح و آغاز رای گیری، در مقابل شعبه به انتظار ایستاده بودند.

صف رای دهندگان در شعبه دبیرستان شهید فریدون تعریف در شهرک کیهانشهر اما به بیش از ۴۰ نفر می رسید، آن هم درست ساعت ۱۲ ظهر که معمولاً شعبه های اخذ رای خلوت هستند.

در بین رای دهندگان از همه قشرها و سنین مختلف بودند اما همراهی کودکان و نونهالان با والدین خود بیش از همه به چشم می آمد.

آقای حسینی یکی از اهالی شهرک کیانشهر که با دخترش برای دادن رای آمده بود، گفت: دخترم را نیز به همراه آورده ام تا مشارکت در آینده خود را یاد بگیرد.

مرد جوان دیگری هم پس از آن که اسامی کاندیداهای موردنظر خود و پدر پیرش را روی برگه رای نوشت، آن را به دختر خردسالش داد تا داخل صندوق رای بیاندازد.

این جوان که خواست نامش بیان نشود، گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف سیاسی و دینی است و اگر ما نسبت به آینده خود ساکت و بی تفاوت باشیم دیگران برای ما تصمیم می گیرند.

برخلاف اطلاعیه وزارت کشور، در ساعات نخست رای گیری استفاده از استامپ و گرفتن اثر انگشت از رای دهندگان اجباری بود اما حوالی ظهر روسای شعبه های اخذ رای از جمله در شهرک کیهانشهر به مجریان شعبه تاکید کردند که نیازی به گرفتن اثر انگشت نیست تا نگرانی شهروندان از احتمال انتشار ویروس کرونا رفع شود.

پیگیری ها و مشاهدات چندساعته خبرنگاران از شعب اخذ رای در مناطق حاشیه نشین نشان داد که دست کم تا ظهر روز جمعه تخلف قابل توجهی از سوی کاندیداها، هواداران آنها یا عوامل اجرایی انتخابات رخ نداده است.

کوثر داوودی، نماینده یکی دیگر از کاندیداها در همین شعبه گفت که فرآیند اخذ رای تاکنون عادی و قانونی بوده و مشکل خاصی وجود نداشته است.

امجدیان، بازرس ویژه فرمانداری شهرستان کرمانشاه هم گفت: تاکنون هیچ موردی از تخلف یا اقدامات غیرقانونی در شعبه‌های رای‌گیری مشاهده نکرده ایم.

فرآیند رای گیری در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی از بین ۱۳۴ نامزد انجام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز