تعطیلی مدارس فقط بر عهده فرمانداران است

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۰:۱۳:۰۰
کد خبر: ۹۶۷۶۹۷
تعطیلی مدارس فقط بر عهده فرمانداران است
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی به اعلام تعطیلی مدارس شهرستانهای هشت حوزه انتخابیه این استان اشاره و بیان کرد: اما تعطیلی مدارس در چهار حوزه قوچان، کاشمر، فریمان و چناران بر عهده فرمانداران گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسن جعفری بامداد شنبه سوم اسفند گفت: پیش از این مدارس هشت حوزه انتخابیهای که کار رای‌گیری انتخابات مجلس یازدهم در آنها تا ساعت ۲۳ و ۲۴ دیشب تمدید شد در همه شهرستانهای اصلی و فرعی حوزه انتخابیه تعطیل اعلام شد. 

بر این اساس تاکنون مدارس علاوه بر مشهد در شهرهای تربت‌جام، تربت‌حیدریه، خواف، رشتخوار، نیشابور، درگز، سبزوار و گناباد تعطیل اعلام شده‌اند.

هم‌اینک با پایان رای‌گیری در خراسان رضوی کار شمارش آرا در سطح ۱۲ حوزه انتخابیه این استان آغاز شده است.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد. هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده‌اند. 

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در سطح این استان دست‌اندرکار تمشیت اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند. همچنین شمار عوامل اجرایی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالا بیش از حد معمول رای‌دهندگان در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی، تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.

رای‌اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق رای‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند. 

آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی ۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است. 

امروز همچنین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.

حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر، میزان مشارکت شهروندان خراسانی را در انتخابات امروز بین ۵۲ تا ۵۶ درصد پیش‌بینی و تاکید کرد: انتظار می‌رود این عدد افزایش یابد.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز