وزیر راه و شهرسازی بیان کرد :

تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۵:۳۰:۲۴
کد خبر: ۹۶۷۷۲۱
تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی از اجرای پروژه خط آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ و نیز امضای قرارداد تأمین ریل آن با تولیدکننده داخلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد اسلامی درباره نحوه حمایت وزارت راه و شهرسازی از گردشگری دریایی گفت: قرار است این وزارت خانه از گردشگری و مسافرت دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور و میان بنادر ایران با کشورهای همسایه آبی‌مان در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر حمایت کند.

وی افزود: تعدادی سرمایه گذار از این طرح استقبال کرده و کشتی‌های مسافری لازم را خریداری و وارد کشور کرده اند. ضمن اینکه به دنبال آن هستیم تا با ایجاد نظام تشویقی، برای سرمایه گذاری در این خصوص جذابیت ایجاد کنیم. سازمان بنادر و دریانوردی نیز از طریق وجوه اداره شده از این موضوع حمایت خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص سوخت کم سولفور نیز گفت: سال گذشته توانستیم پس از ۶ سال پیگیری با ابتکار یک شرکت دانش بنیان به فناوری تولید سوخت کم سولفور دست یابیم؛ در حال حاضر از مرحله بحران در زمینه کمبود این سوخت عبور کرده ایم.

وی درباره راه آهن چابهار-زاهدان نیز تصریح کرد: پس از موافقت رهبر معظم انقلاب با تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی، هماهنگی‌های لازم برای اجرایی شدن آن انجام شده و در بهمن ماه امسال اولین قسط این مبلغ معادل ۳۰ میلیون یورو تخصیص داده شد.

اسلامی با اشاره به تکمیل این پروژه طبق زمان بندی اعلام شده، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه نهایی می‌شود؛ در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی آن از ۴۰ درصد عبور کرده که یک پیشرفت بسیار خوب محسوب می‌شود.

وی در خصوص نحوه تأمین ریل مورد نیاز برای تکمیل این پروژه خاطرنشان کرد: قراردادی میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار اصلی این پروژه با شرکت ذوب آهن به عنوان تولیدکننده ریل ملی به امضا رسیده که به خط آهن چابهار-زاهدان اختصاص پیدا می‌کند.

 

نظر شما