قدرت کُشندگی کرونا به مراتب از آنفلوآنزا کمتر است

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۱۵:۲۳:۴۹
کد خبر: ۹۶۹۱۱۹
قدرت کُشندگی کرونا به مراتب از آنفلوآنزا کمتر است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه کُشندگی کرونا از آنفلوآنزا کمتر است، گفت: برخلاف ضریب سرایت بالای این ویروس، اما میزان کشندگی آن ۲.۱ درصد است که از میزان مرگ و میر آنفلوانزا که چهار تا پنج درصد بود، کمتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه نگرانی برای کرونا تا حدودی طبیعی است اما نباید اجازه بدهیم این نگرانی زیاد شود، افزود: مهمترین نکته درباره ویروس کرونا ضریب سرایت بالای آن نسبت به برخی دیگر از ویروس‌ها است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اضافه کرد: البته این ویروس هر روز چهره متفاوتی را از خود نشان می‌دهد و ممکن است این موارد تغییراتی داشته باشد.

شکیبا با بیان اینکه کرونا در افراد معمولی و جوانان خطر چندانی ندارد، اظهار داشت: افراد جوانی که مشکل زمینه‌ای ندارند، در صورت ابتلا به کرونا با چند روز استراحت خوب می‌شوند.

وی مهمترین نکته درباره کرونا را پیشگیری از این ویروس بخصوص با شست و شوی مکرر دست‌ها دانست و عنوان کرد: کرونا تا ۶ روز بر روی سطوح زنده می‌ماند و انتقال آن از این طریق بسیار قابل توجه است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه درباره تاثیر استفاده از ماسک برای مقابله با کرونا نیز تاکید کرد: استفاده از ماسک برای مردم عادی توصیه نمی‌شود و حتی خود ماسک می‌تواند منجر به ایجاد عفونت و آلودگی شود.

شکیبا از اقدامات خوبی که در استان برای مقابله با کرونا بخصوص در مرزها انجام شده نیز یاد کرد و افزود: مبادی ورودی و خروجی با جدیت کنترل می‌شود. به علاوه تردد افراد خارجی در استان خصوصا چینی‌ها را به طور کامل رصد می‌کنیم.

او همکاری بیشتر دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا را نیز ضروری خواند و گفت: در برخی مراکز پرخطر مانند مراکز نگهداری سالمندان، زندان‌ها و ... باید تدابیر بهداشتی بیشتر رعایت شود.

شکیبا، خواستار وجود صابون مایع به اندازه کافی در مدارس شد و افزود: در کنار این موارد باید به مباحث آموزشی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به آموزش‌های متعددی که تا کنون ارایه شده، گفت: یکی از گروه‌های پرخطر کولبران هستند که برای آنها نیز آموزش‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

بستری شدن پنج نفر مشکوک به کرونا در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اعلام اینکه بیمارستان سوختگی و سوانح گلستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده، است، گفت: ۱۰ درصد ظرفیت تمام بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و نظامی استان به منظور پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خالی شده است.

«محمودرضا مرادی» افزود: ۱۲ تخت آی سی یو، ۵۰ تخت بستری، سه اتاق عمل، مستقل بودن از بیمارستان امام رضا (ع) و در دسترس بودن گروه های مختلف تخصصی پزشکی از جمله مزیت های این بیمارستان است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، افزود: تاکنون از ۷۵۰ بیمار دارای علایم کرونا آزمایش به عمل آمده که هیچ‌کدام مبتلا به کرونا ویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتشر جواب آزمایش های آنان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه یک میلیارد تومان تجهیزات حفاظتی برای پرسنل دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده است، گفت: این تجهیزات در روزهای آینده بین پرسنل توزیع خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مرکز پاسخگویی کرونا در کرمانشاه را راه اندازی کرده و اعلام کرده با راه اندازی این مرکز، کارشناسان بهداشتی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به سئوالات همکاران و شهروندان در خصوص بیماری کرونا هستند.

شهروندان استان کرمانشاه می توانند با شماره ۳۷۲۶۶۵۵۶ با این مرکز تماس بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز