آغاز ثبت اعتراض متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۱:۱۴:۰۴
کد خبر: ۹۷۱۰۱۰
آغاز ثبت اعتراض متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن
ثبت اعتراض متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از امروز شنبه به مدت 10 روز در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابوالفضل مهدیار گفت: متقاضیانی که در استعلام طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط نشده‌ و نسبت به نتیجه استعلام اعتراض دارند می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ( tem.mrud.ir ) نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: تاکنون حدود 2 هزار و 100 نفر از واجدان شرایط اقدام ملی مسکن در شهر زاهدان نام‌نویسی کردند.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیانی که برایشان پیامک مراجعه برای ثبت نام ارسال شده اما نتوانسته مراجعه کنند با توجه به شیوع ویروس کرونا کار نام‌نویسی این افراد متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: به محض اینکه شرایط برای نام‌نویسی ایجاد شود سامانه برای نام‌نویسی واجدان شرایط مجدد باز خواهد شد.

مهدیار بیان کرد: سیستان و بلوچستان اولین استان کشور در حوزه نام‌نویسی در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بود و با توجه به استقبال مردم از این طرح طی سه ساعت اول آغاز روند نام‌نویسی ظرفیت تکمیل و سایت بسته شد.

وی به شرایط نام‌نویسی اشاره کرد و اظهارداشت: چهار شرط سابقه سکونت بالای پنج سال، تاهل، عدم استفاده از تسهیلات دولتی و وام‌هایی که در قالب مسکن مهر (۹ درصدی) از طرف دولت اعطا شده و نداشتن سابقه مالکیت از جمله شرایط الزامی برای نام‌نویسی در این طرح ملی است.

وی ادامه داد:سهمیه سیستان و بلوچستان در طرح اقدام ملی مسکن ۲۰ هزار واحد مسکونی است که بیش از هفت هزار واحد در شهر زاهدان و بقیه در سایر شهرها ساخته می‌شود.

 طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اواخر سال گذشته به تأیید رییس جمهوری رسید و عملیات تامین زمین و ساخت خانه‌ها در سال جدید آغاز شد.

این واحدها براساس آنچه برنامه وزارت راه و شهرسازی است در مدت ۲ سال ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید احداث شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز