۷۰۰ زندانی در استان به مرخصی رفتند

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۲۲:۰۰:۵۴
کد خبر: ۹۷۲۸۸۸
۷۰۰ زندانی در استان به مرخصی رفتند
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۷۰۰ زندانی که شرایط ترخیص را داشتند، برای کاهش شمار زندانیان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مرخصی فرستاده شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجتبی محمدی روز سه شنبه گفت: دادگستری استان و دادستانی بجنورد همکاری و مساعدت مطلوبی برای آسان سازی ترخیص زندانیان انجام دادند و با حمایت آنان علاوه بر کاهش ورودی به زندان های استان، به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، میزان اعزام به دادگاه ها نیز تا حد قابل توجهی یافته است.

وی در خصوص ضدعفونی فضای زندان های استان نیز گفت: در شبانه روز بیش از چهار مرتبه فضاهای زندان ها ضدعفونی می شود و همچنین دستگاه تب سنج در اختیار زندان ها قرار گرفته تا ورودی  و خروجی ها و نیز افراد داخل زندان را از نظر تب، سنجش کرده و موارد مشکوک را سریعا گزارش کنند.

محمدی با بیان اینکه زندان برخلاف دیگر مراکز تعطیل‌بردار نیست، گفت: البته برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده و رعایت مسایل بهداشتی با وسواس تمام در فضای زندان صورت گرفته و به مددجویان نیز سفارش شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی از اختصاص سه لایه قرنطینه ای برای زندانیان مشکوک به کرونای استان خبر داد و افزود: مددجویان مشکوک به کرونا هفت روز اول را در قرنطینه نخست، هفت روز دوم را در قرنطینه دوم و هفته سوم را در قرنطینه سوم سپری می کنند تا احتمال انتقال ویروس از فرد مشکوک به دیگر افراد به حداقل برسد.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز