کرونا عامل ممنوعیت بازدید از دومین بنای خشتی و گلی کشور

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۰:۴۲:۳۶
کد خبر: ۹۷۳۱۴۳
کرونا عامل ممنوعیت بازدید از دومین بنای خشتی و گلی کشور
بازدید از شهر بلقیس که به عنوان دومین بنای عظیم خشتی و گلی ایران، پس از ارگ بم، شناخته می‌شو،د به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شهر تاریخی بلقیس با گستره ۱۸۰ هکتاری که از لحاظ قدمت به استناد متون تاریخی، قبل از اسلام شکوفا بوده و در سال ۳۱ هجری توسط مسلمانان فتح شده، در سه کیلومتری جنوب شهر اسفراین واقع است. 

طبق یافته های باستان شناسی، قدیمی ترین آثار استقرار در این شهر به اواخر دوره ساسانی مربوط می شود و زندگی در آن تا پایان دوره صفویه ادامه داشته است. 

مجموعه بلقیس شامل ارگ و خندق پیرامون آن، شارستان، ویرانه های معروف به تپه منار (مسجد جامع)، مقبره شیخ آذری، قسمت صنعتی شهر، آب انبار، کاروانسرا، مجموعه معروف به یخدان ها و یک گورستان وسیع در نزدیکی دروازه شرقی آن است. 

محمد محمدی روز چهارشنبه همچنین اظهار داشت: مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی، سفره خانه‌های سنتی  و بومگردی این شهرستان خراسان شمالی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل شدند.

وی گفت: فقط یک واحد پذیرایی بین راهی  برای خدمت رسانی به مسافران  با هماهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این شهرستان فعال  است.

وی افزود: این واحد پذیرایی بین راهی در ورودی شهرستان و در مسیر اسفراین به بجنورد  واقع  است و بر فعالیت های آن نظارت بهداشتی انجام می شود.

محمدی گفت: بر اساس دستور العمل کشوری ، بازدید از بنای های تاریخی و گردشگری شهرستان  نیز به صورت گروهی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی افزود: ستاد تسهیلات سفر نوروزی تشکیل نمی شود و برپایی نمایشگاه ویژه این ایام نیز فعلا به علت شیوع این ویورس نامشخص است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز