رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر گرگان:

آمادگی شورای شهر جهت استمرار توزیع پک های غذایی و بهداشتی / توجه ویژه به ظرفیت های مغفول مانده شهر در بودجه ۹۹

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۷:۱۱:۳۶
کد خبر: ۹۸۶۰۳۴
آمادگی شورای شهر جهت استمرار توزیع پک های غذایی و بهداشتی / توجه ویژه به ظرفیت های مغفول مانده شهر در بودجه ۹۹
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شورای شهر همچنان آمادگی تصویب بودجه برای استمرار توزیع اقلام غذایی و بهداشتی را برای اقشار کم برخوردار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: سید محمد مرتضوی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در پایان سال گذشته و همچنین ادامه دار شدن این بحران در سال جاری ضمن اظهار امیدواری از اینکه با همکاری مردم از این بحران به خوبی عبور خواهیم کرد افزود: در روز های پایانی سال گذشته شورای شهر گرگان بودجه دو میلیارد تومانی مبنی بر  تخصیص پکیج های اقلام بهداشتی و غذایی برای توزیع در محلات کم برخوردار شهر و همچنین جهت مقابله با این ویروس تصویب کرد که این طرح توسط شهرداری گرگان اجرا شد.

وی اضافه کرد: شورای شهر همچنان آمادگی تصویب بودجه برای استمرار توزیع اقلام غذایی و بهداشتی را برای اقشار کم برخوردار دارد.

وی در ادامه به بودجه سال 99 شهرداری و شورای شهر گرگان اشاره کرد و گفت: شورای شهر سالهاست با توجه به سکون و حرکت  در مسیر تورم پیگیر افزایش ارقام بودجه بود.

مرتضوی خاطر نشان کرد: با وجود به رویکرد تورمی و اتفاقات حوزه سلامت در روز های پایانی سال بودجه سال 98 با افزایش 10 میلیارد تومانی به مبلغ 310 میلیارد محقق و بودجه سال 99 با 100 درصد افزایش به مبلغ 600 میلیارد تومان دیده شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در بودجه 99 به ظرفیت های مغفول مانده شهر گرگان توجه ویژه شده است افزود: رویکرد توسعه محلات کم برخوردار، حضور پررنگ تر بخش خصوصی و تخصیص بیش از 200 میلیارد تومان برای این امر و پروژه های سرمایه گذاری، تبدیل ظرفیت های سرمایه گذاری سال های گذشته از بالقوه به بالفعل و پروژه شهر بازی و ایجاد یک بسته کامل گردشگری توریستی از موضوعاتی است که در بودجه امسال به آن توجه شده است.

وی بیان داشت: حمل و نقل پاک نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در بودجه 99 به آن پرداخته و ناوگان اتوبوس رانی پیست دوچرخه سواری به طول 9 کیلومتر و پروژه بی ارتی از جمله مواردی است که در همین راستا اجرا خواهد شد.

وی در خصوص بدهی های شهرداری به پیمانکاران اظهار کرد: درآمد های جذب شده شهرداری به طور کامل هزینه شده است اما در موضوع پرداختی پیمانکاران بخشی انجام و بخشی ازمطالبات در سال 99 پرداخت خواهد شد که در حال حاضر منابع مالی نیز  برای این پرداختی ها وجود دارد.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه در خصوص تعمیر پیاده روها مسیر های اصلی در اولویت قرار دارند به آرامستان جدید شهر گرگان نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت آرامستان فعلی شهرستان گرگان در حال اتمام می باشد و آرامستان جدید در محیط مناسبی تعیین شده است که به صورت کاملا مستقل و دارای تمامی امکانات خواهد بود.

وی در خصوص توسعه مبلمان شهری نیز افزود: طرح های شهری به طور مستقل نمیتوانند کیفیت مناسب داشته باشند و بایستی به صورت جامع، کامل و منسجم به موضوعات شهری توجه کنیم

مرتضوی افزود: حاشیه رودخانه ها به عنوان فضاهایی مستعد هستند که میتوان از این فضاها به عنوان پارک های خطی استفاده کرد و همچنین پارک شطرنج و پیست دوچرخه سواری که قرار بود در سال گذشته افتتاح شود با توجه به حوادث اخیر به امسال موکول شد.

وی در خصوص جابجایی اداره کل میراث فرهنگی از بافت تاریخی اظهار کرد: میراث فرهنگی از شهرداری و شورای شهر انتظار دارد فضایی در اختیار این اداره کل قرار گیرد و شهرداری و شورای شهر نیز این آمادگی را دارد.

وی در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص ایجاد برخی تسهیل گری ها در فعالیت کسبه که با توجه به شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند تصریح کرد: شورای شهر به عنوان نماینده مردم مکلف به پیگیری مطالبات و رصد مشکلات مردم به نهاد های زیربط می باشد تا با ایجاد هماهنگی آسیب ها را به حداقل برسانیم اما به طور دستوری در حوزه اختیارات شورای شهر نمی باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یادآور شد: برای کسبه ای که در مستقلات شهرداری ساکن و در حوزه کسب و کار فعالیت دارند و همچنین افرادی که در بازارچه های شهرداری مشغول کسب و کار هستند، بخشودگی کامل و استفاده از شرایط تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین افزود: در موضوع ساخت و ساز نیز لوایح تشویقی در هفته های آینده از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال خواهد شد.

 

نظر شما