۱۲ توصیه طلایی بـــرای تـغییر شرایـط زندگی

۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ۲۲:۳۲:۱۰
کد خبر: ۹۹۴۱۲۶
۱۲ توصیه طلایی بـــرای تـغییر شرایـط زندگی
تغییر وضعیت زندگی در زمان گمگشتگی و ناامیدی، مهارتی است که بیشتر مردم با آن آشنایی ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، برای همه ما پیش آمده که در مقطعی از زندگی‌مان، امید چندانی به آینده نداشته‌ایم. احساس می کردیم که برای رسیدن به موفقیت شانس زیادی نداریم، از زندگی عقب افتاده‌ایم، کارهایمان طبق برنامه پیش نمی‌رود و ... . شاید باور نکنید اما در همین لحظات بسیار سخت و طاقت‌فرسا، می توان شرایط را 180 درجه تغییر داد. ایده‌های کلی برای تغییر و خودبه سازی می‌تواند منجر به تغییرات خاصی شود که امید را به زندگی تان برخواهد گرداند و شکی نیست که با داشتن انگیزه، هر کاری شدنی است. بیشتر مردم نمی‌توانند این کار را انجام دهند ولی شما بعد از خواندن این مطلب، خواهید توانست. اگر در چنین وضعیتی هستید و می‌خواهید زندگی خود را تغییر دهید، در ادامه توصیه‌هایی را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

1- با خودتان صادق باشید

شما هرگز نمی توانید زندگی خود را اصلاح کنید تا زمانی که شکست‌هایتان را نپذیرید. وانمود نکنید همه چیز خوب است وقتی خوب نیست. شما باید مسئولیت کامل زندگی خود را تا این مرحله بر عهده بگیرید. اعتراف کنید که در گذشته تصمیمات ضعیفی گرفته‌اید که امروز، نتایجش باب میل‌تان نیست. حقیقت را قبول کنید که شما به اندازه کافی تلاش نکرده‌اید تا باور برای نیاز به تلاش بیشتر در ذهن‌تان متولد شود.

2- از شرایط فعلی‌تان بیزار شوید

در زمان‌های کمی از زندگی، شما انرژی انگیزشی را تجربه می‌کنید. به دست آوردن این لحظات و استفاده صحیح از آن‌ها، آینده شما را رقم خواهد زد. بدانید که احساسات منفی شدید می‌توانند به همان اندازه احساسات مثبت قدرتمند باشند. زمانی که از شرایط فعلی‌تان بیزار می‌شوید و تصمیم می‌گیرید که حتی یک روز دیگر هم این‌گونه زندگی نکنید، همه چیز تغییر خواهد کرد.

3- سوالات هوشمندانه بکنید

اگر زندگی شما در وضعیتی نیست که شما می‌خواهید، از خودتان بپرسید  چرا زندگی من این‌گونه شده است؟ از خودتان سوال کنید که برای بهتر شدن زندگی‌تان چه کارهایی باید انجام شود؟ اهل جست‌و‌جو و تحقیق باشید. پاسخ‌هایی که در این زمینه به دست خواهید آورد، شما را به سمت آینده بهتر راهنمایی می‌کند.

4-کتاب بخوانید

خواندن کتاب زندگی شما را به خودی خود تغییر نمی‌دهد اما راه را برای تغییر در زندگی شما می‌گشاید. یک کتاب عالی می‌تواند کل زندگی شما را تغییر دهد. کتاب‌ها می‌توانند الهام‌بخش شما باشند و ذهن شما را باز کنند و نگرش تان را به زندگی و موفقیت تغییر دهند. کتاب‌های عالی، معمولا شامل سال‌ها یا دهه‌ها دانش نویسنده است.

5- استعدادتان را بشناسید

وقتی ویژگی یا توانمندی را در خودتان پیدا کردید که در آن خوب هستید و تلاش می‌کنید تا در آن عالی شوید، به خودتان افتخار خواهید کرد. انسان برای رشد و پیشرفت، بیش از هر چیزی نیاز به اعتماد به نفس دارد.

6- داستان زندگی آدم‌های موفق را دنبال کنید

شخصی را که می‌خواهید مثل او باشید، پیدا کنید تا الهام‌بخش شما شود. خواندن داستان زندگی آدم‌های موفق به شما قدرت می‌دهد. دیدن این‌که شخصی از کجا شروع کرده، چه سختی‌هایی کشیده و چه تصمیم‌هایی را برای انجام کارهای بزرگ گرفته است، به شما برای انجام همان کارها انگیزه می‌دهد.

7- خودتان را بشناسید

در باره کاری که می‌خواهید با زندگی خود انجام دهید، فکر کنید نه به کاری که والدین، دوستان یا جامعه از شما می‌خواهند. دریابید که در چه مواردی خوب هستید و به تقویت نقاط‌قوت خود ادامه دهید. وقتی زندگی پیش نمی‌رود ، مشکل شما هستید. شما راه‌حل نیز هستید. وقتی می‌دانید که چه کسی هستید، چه می‌خواهید و به کجا می‌خواهید بروید، هیچ فردی نمی‌تواند جلوی شما را برای رسیدن به موفقیت بگیرد.

8- مهارت تفکرتان را توسعه دهید

اگر این روزها آدم موفقی نیستید، شاید به این دلیل است که شما نمی‌دانید چگونه فکر کنید. شما فکر می‌کنید که درست فکر کرده‌اید اما این‌طور نیست. توسعه مهارت تفکر بدان معنی است که شما باید افکار واقعی، آشکار و مفید را جایگزین پرگویی‌های ذهنی کنید. نشستن به تنهایی در یک اتاق و تفکر واقعی شروع خوبی است. انجام اقداماتی برای تغییر زندگی و تجزیه و تحلیل چگونگی عملکرد آن مراحل، فعالیت مفید دیگری است.

9- مغزتان را شست‌و‌شو دهید

فکر کردن به تنهایی برای رسیدن به موفقیت کافی نیست بلکه باید کاری انجام دهید. شما فقط باید راهی پیدا کنید تا ذهن‌تان را درگیر عملی کردن تصمیم‌هایتان کنید. بعد از تصمیم‌گیری، مدام به خودتان بگویید من این کار را انجام می‌دهم. این همان عملی است که شست‌وشوی مغز محسوب می شود و کمک زیادی به خود  بهسازی شما خواهد کرد.

10- دنیا را خیلی جدی نگیرید

مشکلات غیر قابل حل نیستند. درک این حقیقت می‌تواند شما را از فشارهایی که زندگی به شما تحمیل می‌کند، آزاد کند. در مقایسه با اندازه جهان، مشکلات شما چقدر بزرگ است؟ زندگی شما نقطه‌ای روی رادار زمان است، چرا آن را صرف زندگی کردن در رویای خود نمی‌کنید؟ چرا زندگی را با نگرانی سپری می‌کنید، وقتی که آن قدرها مهم نیست؟

11- کمتر شکایت کنید

همه ما وانمود می‌کنیم که شکایتی نداریم اما همه ما عاشق شکایت هستیم. شکایت انرژی شما را تخلیه می کند و احساسات منفی به شما می‌دهد حتی شکایت از چیزهای کوچک مانند آب و هوا تأثیر نامحسوس در رفتار شما دارد. شکایت نکردن بسیار دشوار است اما تلاش کنید این کار را انجام ندهید.

12- خود را دوباره نوآوری کنید

تلاش‌ها و شخصیت شما به نحوی که شما می‌خواستید موثر نبوده است پس چرا آن‌ها را تغییر نمی‌دهید؟ گذشته شما لازم نیست که آینده شما را دیکته کند. هر زمان که بخواهید، می‌توانید خود را دوباره نوآوری کنید یعنی نحوه تلاش، نگرش تان به موفقیت و ... را تغییر دهید.

 

نظر شما