فرصتی برای همت بیشتر نیکوکاران برای اقشار آسیب‌پذیر

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۳:۴۸:۱۹
کد خبر: ۹۹۷۳۷۸
فرصتی برای همت بیشتر نیکوکاران برای اقشار آسیب‌پذیر
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدگفت: آغاز هفته کمک به محرومان و مستضعفان و ولادت امام‌حسن(ع)، فرصت مناسبی است که خیرین و نیکوکاران به همین مناسبت، که منتسب به خاندان اهل بیت(ع) است، همت ویژه‌تری در جهت دست‌گیری نیازمند بگمارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا حیدری، صبح امروز در آغاز نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه، اظهارکرد: کادر درمانی و پزشکی طی 4 ماه اخیر تلاش‌های ارزشمندی انجام دادند و به تاریخ فداکاری و گذشت ملت غیور ایران، افتخار دیگری افزودند.

حیدری، کادر درمانی را چهره‌های فداکار و خدوم و پرتلاشی دانست که در خط مقدم خدمت به شهروندان مشهدی و دیگر شهرهای کشور حضور داشتند و افزود: تاکنون تعاملات بسیار خوب و سازنده‌ای بین مدیریت شهری مشهد و دانشگاه علوم پزشکی شاهد بوده‌ایم و این همکاری‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح برخی از مناسبت‌های پیش رو پرداخت و در ابتدا با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: ایشان با توجه به توان و قدرت اقتصادی خود نقش بسزایی در ترویج اسلام داشت؛ عظمت، پایداری، استقامت، صفا، صمیمیت و همراهی این بانوی گرانقدر با پیامبراکرم(ص)، نمونه‌ای از ایثار و فداکاری بوده و درس های آموزنده برای جویندگان سعادت بهمراه دارد.

18 اردیبهشت‌ماه، روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، دومین مناسبی بود که رئیس شورای شهر مشهد در جلسه علنی شورای شهر مشهد به آن پرداخت و تصریح کرد: براساس آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت، شاخص‌های مناسبی در زمینه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نداریم؛ از جمله دلایل آن میتوان به فقدان آگاهی‌بخشی به جامعه و نبود الگو و سبک زندگی مناسب و غربالگری دوره‌ای اشاره کرد.

 

حیدری در ادامه گفت: راه‌اندازی بنیادهای خیریه و نیکوکاری برای کمک به این بیماران که به شکل گسترده شاهد آن هستیم، یکی از اتفاقات خوبی است که در جامعه انسانی و اسلامی ما رخ داده و مجموعه‌های کارآمدی در سطح ملی و استانی، تشکل‌هایی ایجاد کرده و خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مهربانی، یکی از بهترین فرصت‌ها برای بازدید از این بنیادهای خیریه و تلاش در جهت حل بخشی از مشکلات آنان است.

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را گرامیداشت و اظهارکرد: این نهاد، سازمانی بین‌المللی است که در جهت تسکین آلام و دردهای مردم در شرایط حاد و بحرانی و حوادث غیرمترقبه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نیز از جمله مجموعه‌هایی است که در شرایط بحران با حداکثر توان خود حضور موثر داشته و به یاری هموطنان شتافته است، گفت: طی ماه‌های اخیر هم جمعیت هلال احمر در جهت پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا اقدامات ارزنده‌ای داشته که از جمله آنها میتوان به پایش و تب‌سنجنی مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهرها اشاره کرد.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با تبریک ولادت امام‌حسن‌مجتبی(ع)، کریم اهل بیت، اظهارکرد: در این روز نانوایان مشهد، براساس سنتی حسنه‌ اقدام به توزیع نان رایگان می‌کنند و فرصت مناسبی است که خیرین و نیکوکاران به مناسبت این روز، که منتسب به خاندان اهل بیت(ع) است، همت ویژه‌تری بگمارند.

حیدری صلح امام‌حسن(ع) را یکی از نکات برجسته زندگی سیاسی ایشان دانست وگفت: امام حسن(ع) در شرایطی که تداوم دین پیامبر و میراث پدر بزرگوار خود را به مصلحت دیدند، صلح با معاویه را ارجح به هر اقدام دیگری دانستند.

وی صلح امام حسن(ع) را نشان‌دهنده پایداری و وفاداری ایشان به مبانی و اعتقاد خود است که با شجاعت آن را انجام دادند و اظهارکرد: زمانی امام‌حسن(ع) اقدام به صلح می‌کنند و در زمان دیگری امام حسین(ع) وارد نبرد و جهاد می‌شوند و به شهادت می‌رسند.

حیدری افزود: این اتفاقات نشان می‌دهد که پرداختن به مقتضیات و شرایط زمان در تصمیم‌گیری‌ها، برای نگهداشت اهداف و مصالح والاتر بسیار حائز اهمیت است و در شرایط مقتضی از ظرفیت‌های موجود باید استفاده کرد.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به آغاز هفته کمک به محرومان و مستضعفان از شب میلاد امام‌حسن(ع)، گفت: مردم نیکوکار ما، با شیوع کرونا همچون گذشته به خوبی در کنار سایر هموطنان خود حاضر شدند و خود را شریک آلام و دردها و رنج‌های آنها دانستند.

حیدری در ادامه افزود: براساس گزارش‌های شوراهای اجتماعی محلات این روزها اتفاقات خوبی در سطح محلات مشهد در حال رخ دادن است؛ خیزش و جنبش اجتماعی ارزشمندی برای کمک به مردم آسیب‌دیده از کرونا با شروع ماه مبارک رمضان و پس از توصیه مقام معظم رهبری در باب مواسات شکل گرفته که بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق میمون دیگر، تهیه و توزیع 300 هزار بسته کمک معیشتی توسط دستگاه‌های مختلف همچون آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، کمیته امداد، بهزیستی و سپاه است؛ اقدامی که نشان‌دهنده رویکرد و نگاه انسانی و اسلامی ماست و باید در این زمینه قدردان مردم و خیرین باشیم.

روز وقف، آخرین مناسبتی بود که رئیس شورای شهر مشهد در آغاز نود و یکمین جلسه علنی به آن پرداخت و گفت: وقف، از جمله سنت ریشه‌دار و با سابقه در فرهنگ دینی ماست.

حیدری با بیان اینکه مهمترین و شاید بزرگترین موقوفه جهان اسلام را در موضوع آستان قدس داریم، افزود: این مهم نشان از علقه و پیوند و وابستگی مردم، خیرین و نیکوکاران به ترویج فرهنگ رضوی است.

 

وی خاطرنشان کرد: وقف، فعلی باقی و ارزشمند بوده که نقش بسزایی در توسعه سیاست متوازن و عدالت‌محور دارد.

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ وقف، اظهارکرد: شورای پنجم شهر مشهد با تصویب طرح «خیرین شهر یار» ظرفیت بسیار خوبی برای نقش‌آفرینی خیرین ایجاد کرد تا به کمک شهر بیایند و با مقدماتی که فراهم شده این کار را در سطح شهر، همچون ساخت مدارس و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی که موفقیت چشمگیری داشته، شاهد باشیم.

 

 

 

نظر شما