اسامی ۱۵ استان با روند صعودی شیوع کرونا و ۹ استان با روند نزولی

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۷۵۲۵
اسامی ۱۵ استان با روند صعودی شیوع کرونا و ۹ استان با روند نزولی
بر اساس گزارش های ارائه شده احتمال پیک شیوع کرونا در 15 استان وجود دارد که روندی صعودی به خود می گیرد و در مقابل 9 استان نیز روند نزولی در ابتلا به کرونا داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، برای ارزیابی روند گسترش بیماری کووید- ۱۹ در استان‌های مختلف کشور از تحلیل روند تغییرات اتفاق افتاده برای موارد ابتلا و مرگ گزارش شده روزانه استفاده شده است. برای محاسبه روند تغییرات ابتلا و مرگ در ۵ روز اخیر، ابتدا متوسط سه روزه تعداد گزارش ابتلا و مرگ هر روز با میانگین گرفتن از داده‌های همان روز، روز قبل و روز بعد محاسبه شده است. سپس میزان افزایش هر روز نسبت به روز قبل محاسبه شد. در نهایت، تغییر روند ابتلا و مرگ آخر با میانگین گرفتن از اعداد به دست آمده برای روزهای آخر محاسبه شد. برای تحلیل بهتر، شاخص‌های ۵ روز آخر وارد آنالیز شد.

گزارش وزارت بهداشت اذعان دارد که برای تحلیل احتمالی وضعیت منحنی اپیدمی موارد زیر مدنظر قرار گرفت:

بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند صعودی یا شروع پیک در ۱۵ استان (قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می‌شود. تصور می‌شود استان کردستان به مرحله ثبات رسیده باشد.

9 استان در روند نزولی ابتلا به کرونا

روند کشوری بیماری در چند روز اخیر نزولی بوده است. 9 استان ( مرکزی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، مازندران، خراسان شمالی، فارس، همدان و سیستان و بلوچستان) روند نزولی را نشان می‌دهند .

احتمالا چهار استان (قزوین، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و بوشهر) اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که در دو استان اردبیل و سمنان ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد. البته، باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه کند.

نظر شما