مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان خبر داد:

داروخانه‌ها از تیر ماه نسخه‌ الکترونیکی ارسال می‌کنند

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۵:۵۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۴۵۸۰
داروخانه‌ها از تیر ماه نسخه‌ الکترونیکی ارسال می‌کنند
در سال جاری سازمان‌های بیمه‌ای موظف هستند که نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک انجام دهند که با اجرای این طرح مشکلات بسیار زیادی حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حسین بانک با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار بیمه‌شده در استان اصفهان داریم، گفت: از این تعداد ۵۴۰ هزار بیمه روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از طریق مراکز درمانی وابسته به علوم پزشکی خدمت می‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: حدود ۱۲۰ هزار بیمه سایر اقشار داریم که خانواده شهدا و جانبازان، دانشجویان و طلاب هستند، حدود ۳۷۰ هزار بیمه شده کارمند دولت داریم، حدود ۲۷۰ هزار بیمه همگانی و ۵۰ هزار بیمه ایرانیان داریم.

وی با بیان این‌که در استان اصفهان حدود ۴ هزار و ۹۶۰ بیمه بیماران خاص داریم، گفت: این بیماران جزو چهار گروه ام‌اس، بیماران کلیوی و پیوند کلیه، تالاسمی و هموفیلی هستند، بیمه بیماران خاص رایگان است، دارو‌های این بیماران گران‌قیمت است که هزینه‌ای بابت دارو پرداخت نمی‌کنند.

بانک در ادامه تصریح کرد: حدود یک میلیون خدمات بیمه‌گری در طول سال داریم که حدود ۴ هزار عملیات بیمه‌گری در روز داریم که از طریق ادارات و دفاتر پیشخوان دولت و مراکزی که به عنوان نمایندگی بیمه سلامت هستند، انجام می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در مورد آزمون وسع افزود: از آبان سال ۹۸ اعلان شد افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه دارند، باید مشارکت داشته باشند و آزمون وسع در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: اگر بیمه‌شده جزو دهک‌های یک تا سوم باشند، بیمه کماکان رایگان است و اگر جزو دهک چهارم باشند نیمی از حق بیمه را پرداخت می‌کنند؛ نیمی از افرادی که آزمون وسع را انجام دادند، همچنان بیمه رایگان دریافت می‌کنند.

بانک با بیان این‌که حدود ۵۲ هزار نفر تاکنون آزمون وسع را انجام داده‌اند، گفت: از بیمه‌شدگان درخواست داریم این کار را انجام دهند تا در صورت ایجاد مشکل بیماری با مشکل بیمه رو به رو نشوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در مورد طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی افزود: در سال جاری سازمان‌های بیمه‌ای موظف هستند که نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک انجام دهند البته باید زمینه‌های لازم فراهم شود.

وی با اشاره به این‌که اقدامات ابتدایی برای نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام شده، گفت: برنامه‌ای برای آموزش روی سایت بیمه سلامت قرار داده‌ایم، همچنین مرکز تماسی برای رفع مشکل مؤسسات وجود دارد؛ به شهرستان‌ها نیز گفته‌ایم به پزشکان مراجعه کنند و حتی آموزش چهره به چهره در این رابطه انجام دهند.

بانک با بیان این‌که در طول ۶ ماه باید این طرح اجرایی شود، افزود: برخی بیمه‌شدگان دوست دارند نسخه کاغذی داشته باشد اما باید فرهنگ‌سازی شود، البته مشکلاتی در مسیر وجود دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: جمع‌آوری و نگهداری نسخه‌های کاغذی کار دشواری است، همچنین نسخه کاغذی آلودگی دارد؛ از سوی دیگر دریافت دفترچه المثنی سختی‌های برای بیمه‌شدگان دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ و ۹۸ تبادل الکترونیک اسناد بستری را به صورت پایلوت در اصفهان داشتیم و این طرح اکنون در کل کشور انجام می‌شود؛ اطلاعاتی در اداره سلامت داشتیم که دسترسی مراجع قانونی یا خود بیمه‌شده به آن‌ها بسیار مشکل بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان این‌که کرونا سبب شد مسؤولان نسبت به تبادل الکترونیکی در تمام حوزه‌های اقدامات خوبی انجام شود، گفت: با اجرای طرح نسخه‌پیچی و نسخه‌نویسی الکترونیکی مشکلات بسیار زیادی حل می‌شود.

وی تصریح کرد: در برنامه سال جاری مشخص شده است که بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز اسناد بستری را به صورت الکترونیکی داشته باشند؛ همه داروخانه‌ها از تیر ماه باید نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی از درگاه وزارت بهداشت ارسال کنند و داروخانه‌های پیش‌رو شامل طرح‌های تشویقی خواهند شد.

بانک در بخشی دیگر از صحبت‌هایش اظهار داشت: سال گذشته در ماه حدود ۶۰ میلیارد تومان پرداخت به مؤسسات درمانی داشته‌ایم و پرداخت‌ها تا آذر سال گذشته انجام شده است؛ اکثر بیمه‌شدگان رایگان بیمه هستند و از همین رو به اعتبارات دولت وابسته هستیم و با وجود مشکلات مالی پرداخت‌های خوبی داشته‌ایم.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: از سوی خطوط تلفنی پاسخگوی مردم در مورد بیماری کرونا بودیم و بیماران کرونایی نیز که بیمه نداشتند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی ادامه داد آشنایی نداشتن مردم با طریقه مصرف دارو‌ها سبب افزایش مصرف دارو می‌شود که سعی کرده‌ایم با آموزش مناسب مشکلات ایجاد شده برای بیمه‌ها در این زمینه را برطرف کنیم.

بانک افزود: سامانه ۱۶۶۶ برای دریافت پیشنهاد‌ها و انتقادات مردم وجود دارد، خط تلفنی ۳۴۱۶۶ را برای تأیید داروی بیماران قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز