خرید تضمینی گندم از کشاورزان اصفهانی

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۶:۰۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۶۱۲۵
خرید تضمینی گندم از کشاورزان اصفهانی
برداشت گندم در استان اصفهان از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود تا شهریور ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری (مهر ۹۸ تا مهر ۹۹) به ازای هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال است که این قیمت پارسال ۱۷ هزار ریال بود.
 
سید مهرداد مرادمند،با اشاره به اینکه دوهزار و ۵۸۵ هکتار از وسعت کشاورزی مزارع گرمسیری استان اصفهان زیر کشت گندم آبی است ادامه داد: ۴۱ مرکز سازمان تعاون روستایی استان و دو سیلوی تملکی غله، خرید تضمینی گندم استان اصفهان را آغاز کردند که با فعال شدن هفت کارخانه آرد در خرید، تعداد آن‌ها به ۵۰ مرکز می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  افزود: وسعت مزارع گندم استان اصفهان در سال زراعی جاری در مجموع مناطق گرمسیری، معتدل و سردسیری، ۷۸ هزار و ۷۸۰ هکتار است که ۶۰ هزار و ۵۱۰ هکتار آبی و بقیه دیم اند.

مرادمند پیش بینی کرد : از این میزان وسعت،۲۸۹ هزار و ۴۸۴ تن گندم برداشت شود و بر آورد خرید تضمینی هم ۱۶۸ هزار و ۳۷۵ تن باشد.

او  اصفهان، شاهین شهر، برخوار، فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت و چادگان را عمده شهرستان‌های دارای مزارع گندم استان اصفهان برشمرد و گفت: برداشت گندم در استان اصفهان از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود تا شهریور ادامه دارد.

 

نظر شما