دراولین نشست تخصصی فعالان حوزه ماشین آلات و قطعات نساجی استان اصفهان عنوان شد:

ایجاد شرکت های تخصصی صادرات؛ مطالبه فعالان حوزه ماشین آلات و قطعات نساجی استان اصفهان

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۹:۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۷۹۵۷
ایجاد شرکت های تخصصی صادرات؛ مطالبه فعالان حوزه ماشین آلات و قطعات نساجی استان اصفهان
در اولین نشست تخصصی فعالان حوزه ماشین آلات و قطعات نساجی استان اصفهان، ایجاد شرکت های تخصصی صادرات ماشین آلات نساجی؛ به عنوان مطالبه فعالان این حوزه مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ در این نشست محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در کمیسیون مذکور سعی شده است در کمیته های تخصصی، کل زنجیره هر صنف مورد توجه قرار گیرد، افزود: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت دلار، امکان سودآوری صنعت ماشین آلات و قطعات نساجی بالا رفته و لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد. وی با تاکید بر نقش رهبری در موفقیت یک مجموعه گفت: به منظور بکارگیری کارکرد انسانی افراد، داشتن توانایی رهبری افراد ضروری است.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در ادامه بر ضرورت بها دادن به منابع انسانی و شناخت آنها تاکید کرد و یکی از بزرگ ترین مشکلات شرکت ها را مربوط به حوزه منابع انسانی و عدم توانایی لازم در بکارگیری توانمندی های افراد دانست. رجالی در ادامه داشتن انضباط فکری و کاری را برای درک واقعیات موجود مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر در مرزهای تکنولوژی حرکت نکنید از دنیای رقابت حذف خواهید شد. وی همچنین تفکر سیستمی و صحیح را ضامن آینده صنعت نساجی کشور دانست.

رجالی در ادامه گفت: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی، اقداماتی درخصوص ایجاد شرکت های مادر تخصصی صادراتی انجام داده که این امر در موفقیت برای فروش ماشین آلات و قطعات نساجی بسیار موثر است. وی همچنین بر نقش تبلیغات و داشتن مزیت رقابتی محصول در موفقیت فروش محصولات تاکید کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در پایان سخنان خود افزود: باید سرفصل جدید زندگی مان را بهتر از قبل انتخاب کنیم.

ضرورت تقویت نگاه ملی و کلان در ماشین سازی کشور

همچنین امین مفتاحی، دبیرانجمن ماشین سازان نساجی ایران ضمن تشریح اقدامات این انجمن، گفت: تراز صادرات ماشین آلات نساجی کشور مثبت است.

وی سرمایه گذاری، بازاریابی، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و ثبت اختراع را از جمله مشکلات صنعت ماشین سازی کشور دانست و گفت: انجمن ماشین سازان نساجی ایران به منظور رفع این مشکلات اقدامات زیادی انجام داده است.  مفتاحی درپایان سخنان خود بر تقویت نگاه ملی و کلان در ماشین سازی کشور تاکید نمود.

با تعامل اتاق بازرگانی می توان به صنعت نساجی جان دوباره داد

در ادامه سید آرش امامی، مسئول کمیته نساجی با بیان اینکه سالیانه 4 تا 6 میلیارد دلار ماشین آلات و تجهیزات از خارج وارد ایران می شود و این رقم 10 تا 15 درصد واردات کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این در حالی است که حدود 250 میلیون دلار از این واردات مربوط به صنعت نساجی است.

وی با تاکید بر اینکه اوج رونق نساجی در زمان تخصیص اعتبار و کمک از سوی دولت بوده است، افزود: امروز که زمینه همکاری با اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی فراهم شده است، می توان به این صنعت جانی دوباره بخشید.

اهمیت پاسخ درست به نیاز مشتری

حمیدرضا صادقی، مسئول کمیته ماشین آلات و تجهیزات تولیدی وصنعتی ذیل کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست پاسخ درست به نیاز مشتری و سفارشی سازی تولیدات را در موفقیت فروش ماشین آلات نساجی مهم دانست.

وی وظیفه اتاق بازرگانی را ریل گذاری و تسهیلگری برای فعالان بخش خصوصی دانست و ایجاد دفتری برای مدیریت سفارشات دریافتی و ارایه خدمات پس از فروش به مشتریان در حوزه ماشین آلات نساجی را ضروری دانست. صادقی ضمن معرفی پتانسیل های دفتر مبادلات پیمانکاری فرعی spx گفت: این دفتر ظرفیتی ملی به منظور انعقاد قراردادهای بین المللی و گرفتن کار از مشتری و توزیع آن میان تولیدکنندگان بر اساس توان و قابلیت های آنها بوده که می توان از ظرفیت های آن برای رشد صنعت ماشین آلات وقطعات نساجی استان بهره مند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز