استاندار اصفهان:

اصناف در مقابله با کرونا باید پیشگام باشند

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۸۴۴۸
اصناف در مقابله با کرونا باید پیشگام باشند
استاندار اصفهان : اصناف همانگونه که در قبل و بعد از انقلاب پیشگام بودند، در جبهه مقابله با بیماری کرونا نیز با رعایت موازین بهداشتی پیشگام باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان گفت: اصناف همانگونه که در قبل و بعد از انقلاب پیشگام بودند، در جبهه مقابله بیماری کرونا نیز با رعایت موازین بهداشتی پیشگام باشند.

عباس رضایی در اجلاس اتاق اصناف استان اصفهان به مناسبت "روز ملی اصناف" گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی همیشه کاسب را حبیب خدا می‌داند و لذا کسی که حبیب خداست باید صفات الهی را در حد انسانی در وجود خود به منظور حرکت در مسیر کمال و تعالی متجلی کند.

وی ادامه داد: جایگاه حبیب الهی افتخار آفرین و در عین حال مسوولیت‌آفرین است و باید از این افتخار و مسوولیت حراست کرد، البته پیشینه اصناف و نقش‌ آفرینی آنها در سالهای پیش از انقلاب و حمایت از انقلاب اسلامی مردم و پس از آن در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی از جمله پشتیبانی از رزمندگان اسلام نشان از دغدغه‌مندی و مسوولیت‌پذیری اصناف است.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش اصناف در مقابله با تحریم‌ها اظهارداشت: اصناف شرایط تحریم نقش محوری و اساسی داشتند و اجازه ندادند توطئه دشمن در هرج و مرج جامعه محقق شود و گرانی‌های افسار گسیخته مردم را به خیابان‌ها بکشاند و از سوی دیگر در ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی سهیم شدند.

وی با اشاره به نقش اصناف در مقابله با کرونا، گفت: اصناف از یک سو با تامین مایحتاج مردم و توزیع آن و از سوی دیگر با پشتیبانی از کادر درمانی بیمارستان‌ها در عرصه مدیریت بیماری کرونا نقش بسزایی داشتند.

رضایی خاطرنشان کرد: متاسفانه کرونا تمام نشده است و باید تمهیدات زندگی با کرونا در محیط شعلی و خانوادگی را آموخت و به آن عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان در وضعیت قرمز قرار ندارد، افزود: متاسفانه روز گذشته برخی رسانه‌های معاند با نسبت دادن این دروغ به من سعی در التهاب آفرینی در جامعه را داشتند، البته باید توجه داشته باشیم اگر موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و امثال آن را رعایت نکنیم، امکان بازگشت چنین وضعیت‌هایی برای استان قابل تصور است.

استاندار اصفهان با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا، اظهارکرد: بر اساس این تصمیمات اختیاراتی به استان‌ها داده شد تا متناسب با شرایط مواجهه با بیماری کرونا تصمیم‌گیری پویا داشته باشند و در صورت بازگشت وضعیت قرمز کرونا امکان تعطیلی برخی نقاط یا مراکز یا اصناف وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مدیریت استان هیچگاه نخواسته و نمی‌خواهد بخشی یا صنفی یا مرکزی تعطیل شود ولی باید مد نظر داشت که بهداشت و سلامت جامعه خط قرمز است و تنها راه پیشگیری از بروز چنین شرایطی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

رضایی ادامه داد: استان اصفهان همواره پیشتاز بوده و انتظار از مردم این استان است که در رعایت این موازین بهداشتی پیشگام باشند.

وی بیان کرد: امروز سفارش به زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعملهای بهداشتی مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

استاندار اصفهان با اشاره به تلاش دولت در تقویت نهادهای مدنی و صنفی از جمله اتحادیه‌ها، گفت: دولت علاقه‌مند است که کار مردم به مردم واگذار شود و دولت تنها وظیفه نظارت داشته باشد.

وی از اصناف خواست ضمن حفظ ارزشهای اخلاقی و ملی، ارایه آموزش‌ها و ارتقای کسب و کار نوین را در دستور کار قرار دهند.

رضایی خاطرنشان کرد: شاید روشهای سنتی در آینده جوابگو نباشد چرا که کاروان علم به سرعت در حال پیشرفت است ولذا باید تلاش کنیم از این غافله عقب نمانیم و در هر قشر و صنفی که هستیم ارتقای علم را متناسب با مسائل روز دنبال کنیم.

وی همچنین رعایت موازین اسلامی در معاملات، توجه به مسائل بهداشتی و حفظ محیط زیستی را خواستار شد.

در ادامه رییس اتاق اصناف استان اصفهان در این مراسم، گفت: استان اصفهان دارای ۲۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و ۳۰ هزار بدون پروانه است و از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد صنفی فعال در کلانشهر اصفهان وجود دارد.

رسول جهانگیری ادامه داد: اصناف همواره در مناسبت‌های مختلف، حوادث غیر مترقبه بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های جناحی پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز اصناف می‌دانند که باید کسب و کار و زندگی خود را با شرایط کرونایی تطبیق دهند ولی باید توجه داشت که باید از اصناف حمایت لازم داشت.

جهانگیری ادامه داد: اصناف در دوره اوج شیوع کرونا پرونده شایسته‌ای از خود به‌جا گذاشت و عملکرد آنها موجب شد کالای اساسی از طریق واحدهای صنفی خورد در جای‌جای شهر در دسترس مردم باشد و در توزیع ارزاق عمومی مردم خللی وارد نشود.

وی با بیان اینکه اصناف شرایط نظام و دولت را درک می‌کنند، اظهارداشت: همراهی و مساعدت سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات‌ واحدهای صنفی از طریق مواد قانونی، همطراز قرار دادن واحدهای تولیدی اصناف با واحدهای تولیدی صنعتی در دریافت تسهیلات گمرکی و حقوقی از مهمترین درخواست‌های اصناف است.

اجرای روز اصناف در اصفهان با حضور روسای اتحادیه‌های صنفی در اتاق اصناف مرکز استان اصفهان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز