نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

افشا و دستگیری مجرمین در داخل دستگاه قضایی نشان از حساسیت و وجود نظارت است

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۷۹۸
افشا و دستگیری مجرمین در داخل دستگاه قضایی نشان از حساسیت و وجود نظارت است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در قوه قضائیه کمال دقت و نظارت برای گزینش، بکارگیری و کنترل قضات انجام می شود اما با این وجود گاهی مسئله‌ای همانند «طبری» رخ می دهد اما این نباید باعث ایجاد خلل در مابقی امور و زیر سوال رفتن خدمات دیگر شود و همین افشا و دستگیری مجرمین در داخل دستگاه قضا نشان از حساسیت و وجود نظارت است .

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه ستاد بزرگداشت بازخوانی و افشاء حقوق بشر آمریکایی و ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه که به دعوت شورای هماهنگی اسلامی استان اصفهان برگزار شد ضمن تسلیت سالگرد حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و یاران او و امام(ره)، گفت: شهید بهشتی توانست در همان دوران کوتاه ولی با عزت مسئولیت خود پایه‌های قضایی جمهوری اسلامی ایران را محکم کند.

وی با اشاره به مشکلات قانون گذاری و عدم وجود قانون کامل در بسیاری از امور در ابتدای تشکیل حکومت اسلامی افزود: شهید بهشتی در این ایام و دوران کوتاه، برای شکل گیری و حرکت صحیح قوه قضائیه دستورالعمل‌هایی را مشخص و صادر کرد که نباید فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: همه ما باید قدردان خدمات و تفکر شهید بهشتی باشیم و بدنه قوه قضاییه و قضات نیز باید راه این عزیز را ادامه بدهند.

وی با بیان این که اکنون عدالت اجتماعی در دل روستا‌ها نیز وجود دارد، تشریح کرد: عدالت اجتماعی را باید نسبت به قبل مقایسه کنیم، اکنون نسبت به اوایل انقلاب اسلامی پیشرفت عدالت اجتماعی چشم گیر بوده اما هنوز عقبیم و کاستی‌های زیادی موجود است که باید برطرف شود و مردم به حق واقعی خود برسند.

امام جمعه اصفهان بازداشت مجرمین و مجازات و رد مال آن‌ها را نمونه بارز  اجرای عدالت دانست و شرایط کنونی قوه قضائیه را نیز مطلوب توصیف کرد و افزود: با انتصاب آیت الله رئیسی راه و خواسته‌های شهید بهشتی رونق بیشتری گرفته که جای خوشنودی دارد و ما نیز وظیفه کمک به این دستگاه را داریم که انشا الله با این پیشرفت و با کمک مردم، فساد از جامعه کاسته و عدالت در جامعه، بیشتر فراگیر می شود.

وی گفت: عده‌ای معترض شدند که چرا در قوه قضاییه مسئله‌ای همانند «طبری» رخ داده است، قطعا این امر پسندیده نیست و باعث نگرانی است اما باید بدانیم حتی در اصلی‌ترین انتخاب‌های ما همانند انتخاب همسر برای فرزندانمان، که با دقت و حساسیت فراوان انجام می شود گاهی اوقات پس مدتی به شکست می رسد و در طول تاریخ و از زمان صدر اسلام شاهد بودیم که چه بسیار انتخابهای درستی توسط پول و مادیات گمراه شدند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: دقت و نظارت‌ها زیاد است و در قوه قضائیه هم کمال دقت برای گزینش و بکارگیری قضات انجام می شود اما با این وجود گاهی اوقات این شرایط به وجود می‌آید؛ اما این نباید باعث ایجاد خلل در مابقی امور و زیر سوال رفتن خدمات دیگر شود و همین افشا و دستگیری مجرمین در داخل دستگاهها نشان از وجود نظارت است .

وی در ادامه اشاره ای به حادثه ششم تیر و ترور نافرجام مقام معظم رهبری کرد و افزود : لطف خدا شامل کشور و امت اسلام شد و خداوند ایشان را برای همه اسلام و انقلاب حفظ کرد که باید شکر گزار خداوند باشیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به هفته افشاء و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی تشریح کرد: آمریکایی ها باید خجالت بکشند که در خصوص موضوع حقوق بشر صحبت کنند؛ ظلم و ستم وجنایات بی شمار آمریکا در تمام جهان پراکنده شده است و کشور ما از دهها سال تاکنون همواره مورد ظلم این سیاستمداران انسان نما و دیگر مستکبران قرار داشته است.

وی جانبازی مقام معظم رهبری در ششم تیر ، شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان در هفتم تیر، شهادت شهید صدوقی در 11 تیر، حمله شیمیایی به سردشت که و شهادت 200 نفر از مردم این شهر و شهادت عده زیادی از هموطنان ما در حادثه انحدام هواپیمای مسافربری توسط ناوگان آمریکا در 12 تیر را علت نامگذاری 6 تا 12 تیر  به نام هفته افشاء و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی خواند و افزود: همه این جنایات توسط آمریکای جنایتکار صورت گرفته که فقط چند مورد آن در یک هفته قرار گرفته است .

وی در پایان بیان داشت: خدا را شاکریم که دولت و ملت دست در دست یکدیگر سبب شدند که بیماری کرونا در کشور تا حدی کنترل شود و مردم باید دستورات بهداشتی را  همچنان برای سلامتی خودشان به صورت جدی انجام دهند تا انشا الله این بیماری ریشه کن شود و ملت و حکومت سرافراز شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز