۲۰ هکتار باغ درابیانه سوخت/عامل ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در اصفهان خطای انسانی است

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۹:۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۰۰۶۲
۲۰ هکتار باغ درابیانه سوخت/عامل ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در اصفهان خطای انسانی است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اطفای حریق در ۲۰ هکتار از اراضی باغی در نزدیکی روستای ابیانه شهرستان نطنز خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،منصور شیشه فروش گفت: عامل ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در مراتع استان اصفهان خطای انسانی است.حریق در بیش از ۲۰ هکتار از اراضی باغی در محدوده روستاهای ابیانه و طره شهرستان نطنز که روز گذشته وقوع پیوست پس از پنج ساعت تلاش تیم‌های مدیریت بحران فرمانداری، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و نیروی انتظامی دهیاری و تیم‌های مردمی اطفا شد.

وی ادامه داد:علت وقوع و میزان خسارت آتش سوزی امروز در دست بررسی است،ادامه داد:علوفه‌های یکساله مراتع و باغات با گرم شدن هوا آتش می‌گیرد و وزش باد آتش را گسترش می‌دهد از این رو کشاورزان و باغداران برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی باید درختان و بوته‌های خشک را هرس و علف‌های هرز را حذف کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع ۱۹ مورد آتش سوزی از ابتدای امسال در مراتع این استان، گفت: تاکنون ۳۲ هکتار از مراتع طعمه حریق شده است از این رو به گردشگران و مردم محلی توصیه می‌کنیم از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند یا پس از روشن کردن و استفاده از آتش، از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

 

 

نظر شما