مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان خبر داد:

تولید ماهیانه ۶ هزار تن ریل در ذوب آهن اصفهان

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۱:۰۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۰۷۳۹
تولید ماهیانه ۶ هزار تن ریل در ذوب آهن اصفهان
مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر ماهیانه حدود ۶ هزار تن ریل تولید می‌شود و چشم انداز تولید این محصول در ذوب آهن ماهانه ۱۰ هزار تن است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: امسال  برای افزایش تولید ریل تغییراتی در فرایند تولید و جمع آوری ریل ایجاد شد که باعث گردید تولید این محصول در سه ماهه ابتدای امسال  سه برابر مدت مشابه در سال قبل باشد. در حال حاضر ماهیانه حدود ۶ هزار تن ریل تولید می‌شود و چشم انداز تولید این محصول در ذوب آهن ماهانه ۱۰ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان دو قرارداد کلی برای تامین ریل با شرکت زیر ساخت و قرارگاه خاتم الانبیاء و یک قرارداد نیز با شرکت گل گهر دارد، افزود: برنامه امسال ذوب آهن، تولید ۱۰۰ هزار تن ریل تا پایان سال است که بدون شک بیش از نیاز مصرفی کشور است.

یوسف زاده گفت: از ابتدای تولید ریل در ذوب آهن اصفهان که قابل عرضه به بازار بود یعنی از ابتدای سال ۹۸ تا الان حدود ۳۰ هزار تن ریل وارد بازار کردیم. تولید سه برابری ریل در سه ماهه اول امسال  نشان می‌دهد که امسال تولید ریل از این ارقام فراتر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «جهش تولید» نامگذاری شد، گفت: با طراحی و نصب تجهیزات جدید در نورد ذوب آهن اصفهان، افزایش تولید را رقم زدیم و در سه ماهه اول سال جاری حدود ۱۵ هزار تن ریل وارد بازار کردیم. در حال حاضر انبار کارگاه ظرفیت ندارد و انباری در بیرون از کارگاه برای ریل‌های تولیدی در نظر گرفته شده است.

یوسف زاده افزود: در حال حاضر ریل را بر اساس سه قرارداد همزمان بارگیری و حمل می‌کنیم. دو شفیت برای زیر ساخت، یک شیفیت برای قرارگاه خاتم الانبیاء و در لابلای این تولید و ارسال‌ها زمانیکه از تعهد فراتر میرویم، هم زمان برای گل گهر تولید ریل انجام می‌دهیم. از اواسط سال گذشته تا الان ۹ هزار تن ریل به گل گهر، حدود ۱۰ هزار تن ریل به شرکت زیر ساخت، و ۲ هزار و ۵۰۰ تن ریل به قرارگاه خاتم الانبیاء تحویل دادیم.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن، کلیه فرایند تولید در کارگاه نورد ۶۵۰ این شرکت را مطابق استاندارد دانست و گفت: ذوب آهن با تولید ریل چرخه اشتغال زایی را در کشور روز به روز گسترده‌تر می‌کند. قبلاً که واردات ریل را داشتیم پیمانکاران نمی‌توانستند دقیق روی پیشرفت پروژه‌ها حساب کنند و کارگران برای کار دچار مشکل می‌شدند. الان که ریل مستمر تولید و تحویل می‌شود این مباحث وجود ندارد و ریل به راحتی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. پیمانکار و کارگر بیکار نمی‌شود که در این شرایط اهمیت بسیاری دارد و در مجموع امنیت شغلی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: تلاشگران ذوب آهن اصفهان با تولید ریل براساس استاندارد DIN EN ۱۳۶۷۴ که واقعاً فرایندی بسیار پیچیده و سخت میباشد هم افتخاری بزرگ برای شرکت و کشور را رقم زدند و هم اینکه از خروج میلیون‌ها دلار از کشور جلوگیری شد.

نظر شما