دادستان اصفهان:

دستگاه قضا ابزار لازم برای پیشگیری از وقوع جرم را ندارد

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۱:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۱۳۲۰
دستگاه قضا ابزار لازم برای پیشگیری از وقوع جرم را ندارد
دادستان اصفهان گفت: مبنای ما باید عدل و قانون باشد، نباید جوگیر شویم که مثلا فلان موضوع که رسانه ای شده است، فرد را باید مجازات و یا با وی برخورد دیگری شود، اینطور نیست و بر اساس قانون باید پیش برویم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علی اصفهانی دادستان استان اصفهان در یکصدو بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: عدالت اجتماعی لازمه ای دارد آن هم مبارزه با فساد است و اگر فساد در جامعه ای باشد عدالت اجتماعی نیست و این دو روی یک سکه هستند.

وی ادامه داد: با حضور آقای رییسی در راس قوه قضاییه رویکرد مبارزه با فساد به سرعت در حال پیشرفت است، در حکم آیت الله رییسی که توسط رهبری ابلاغ شد ایشان هشت توصیه به دستگاه قضایی داشتند. از این توصیه ها انقلابی بودن، مردمی بودن و ضد فساد بودن است. 

دادستان اصفهان تصریح کرد: هر دستگاهی بخواهد موفق باشد باید مردمی باشد و از ظرفیت های مردم استفاده کند. تجربه نشان داده است هرکجا از مردم استفاده کردیم موفق بودیم و هرکجا مردم را کنار گذاشتیم نتوانسته ایم به نتیجه برسیم. دستگاه قضا هم از این موضوع استثنا ندارد.

اصفهانی گفت: انقلابی بودن هم جز مواردی است که دستگاه قضا نیازمند آن است، اگر دستگاه قضا بر اساس اصول انقلاب نباشد ارزشی ندارد، شهید بهشتی که معمار دستگاه قضا نام گرفته به خاطر اخلاص، ایمان و باوری که داشت توانست دستگاه قضایی اسلامی و انقلابی را بنا کند.

وی تصریح کرد: هیچگاه مردم از ارزش های انقلابی ناامید نمی شوند، شاید من مسئول بر خلاف این ارزش ها عمل کنم مردم از عمل من مسئول دلزده می شوند.

دادستان اصفهان گفت: باورود آیت الله رییسی به دستگاه قضا اعتماد مردم به دستگاه قضا و انقلاب در حال ترمیم است، ضد فساد بودن لازمه تحقق عدالت اجتماعی است، اگر برای دستگاه قضایی مشخص شد با مدرک، سند و دلیل که فسادی از طرف هرکسی با هر مقام و جایگاهی دستگاه قضایی قاطع بدون ملاحظه با آن برخورد و مبارزه می کند و فرقی نمی کند این فساد مربوط به درون قوه باشد و یا بیرون قوه باشد.

اصفهانی ادامه داد: روز گذشته رهبر انقلاب تاکید بر مبارزه با فساد داشتند، اگر خدایی نکرده بدون دلیل و مستند به فردی تعدی شود زشت و بد است و حتی اگر بیش از اندازه برخورد شود این اتفاق نامبارک است.

وی تاکید کرد: مبنای ما باید عدل و قانون باشد، نباید جوگیر شویم که مثلا فلان موضوع که رسانه ای شده است، فرد را باید مجازات و یا با وی برخورد دیگری شود، اینطور نیست و بر اساس قانون باید پیش برویم.

دادستان اصفهان عنوان کرد: دستگاه قضا ابزار لازم برای پیشگیری از وقوع جرم را ندارد، اگر دستگاه های دیگر کمک نکنند در این زمینه پیشرفت نخواهیم داشت، آسیب هایی که وجود دارد راهکارهای بخورد با آن نیز مدنظر قرار گیرد. اگر پیشگیری از وقوع جرم شود طبیعتاً هر روز با جرائم کمتری مواجه خواهیم شد.

اصفهانی تاکید کرد: استفاده از نخبگان می‌تواند راهکارهای وقوع جرم را بررسی و نسبت به کاهش آن کمک بسیاری شود.

وی ادامه داد: در سطح شهر اصفهان چند پلاسکو داریم؟ ایا شورای شهر چنین موضوعی را بررسی کرده است؟ اگر این موضوعات به درستی انجام شود قطعا حوادث کمتر خواهد شد.

دادستان اصفهان اظهار کرد: برای طرح هایی که داریم پیوست های فرهنگی آن را کامل ببینیم، اگر کسی می خواهد طرحی را اجرا کند باید تمام مواردی که برای یک شهروند لازم در آن دیده شود. 

اصفهانی خاطرنشان کرد: دادستانی و دستگاه قضایی در آن جایی که باید به عنوان یک مرجع قضایی پشتیبانی کند از اجرای طرح هایی که شهرداری محترم دارد حتما پشتیبانی می کند و وظیفه قانونی خود را انجام می دهد و گره ها را با تعامل و همفکری موانع را برطرف می کند.

 

 

نظر شما