رئیس شورای شهر اصفهان:

به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی وضعیت اصفهان به سمت نامطلوبی پیش می رود

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۱:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۱۳۳۸
به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی وضعیت اصفهان به سمت نامطلوبی پیش می رود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعمال طرح زوج و فرد و اجرای آن موجب می شود که مردم در حمل و نقل عمومی ازدحام بیشتری داشته باشند و از استاندار اصفهان می خواهیم در ستاد کرونا در خصوص طرح زوج و فرد اهتمام جدی بورزند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصراصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی با تبریک دهه کرامت عنوان داشت: در چنین روزی شهر سردشت مورد تجاوز قرار گرفت و امروز روز مبارزه با سلاح میکروبی و شیمیایی نامگذاری شده است همچنین روز صنعت و معدن را تبریک عرض می کنیم و اعتقاد داریم هم صنعت و هم معدن از اشتغال زا ترین صنایع کشور هستند و امیدواریم به این دو صنعت بزرگ رونق بخشیده شود و این روز را به دوستان در صنعت، معدن و تجارت تبریک عرض می کنیم.

وی با اشاره به افشا شدن حقوق بشر آمریکایی، گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می زند  با شعار پوچ و خالی دم از این موضوع می زند، اما با تحریم و هر روز و هر ساعت حقوق بشر را نقض می کند این اتفاق یک دروغ آشکار است، اتفاقاتی که در خصوص سیاه پوستان در آمریکا رخ داد نمونه بارز این تناقض آمریکایی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ۱۴ تیر روز شهرداری و دهیاری نام گذاری شده که این روز را خدمت شهردار اصفهان و مدیران مناطق ۱۵ گانه و شهرداران در سراسر کشور تبریک عرض می کنم و امیدواریم روز به روز در برنامه های خود موفق باشند.

نصر اصفهانی اضافه کرد: ۱۴ تیر ماه روز قلم، نام گذاری شده است و برای همه اصحاب قلم این روز فرصت مغتنمی است که به چنین روزی الطفات داشته باشند و این روز را به اصحاب قلم های صادق به خصوص صاحبان مطبوعات و خبرنگاران تبریک عرض می کنم، صاحب قلم بودن نیازمند شرافتمندی است که اگر این موضوع نباشد شاید قلم رسالت خود را از دست دهد و نباید فراموش کنیم که خدا در قرآن هم از قلم یاد می کند.این افراد باید امید ، نشاط و شادابی را روز به روز در کشور بارور کنند و ارتقا ببخشند.

وی تاکید کرد: به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی وضعیت اصفهان به سمت نامطلوبی پیش می رود و امیدواریم مردم همچون گذشته همکاری داشته باشند تا از این مرحله عبور کنیم، در اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی نیز باید از تراکم جلوگیری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اعمال طرح زوج و فرد و اجرای آن موجب می شود که مردم در حمل و نقل عمومی ازدحام بیشتری داشته باشند و از استاندار اصفهان می خواهیم در ستاد کرونا در خصوص طرح زوج و فرد اهتمام جدی بورزند.

نصر اصفهانی در خصوص بخش دوم طرح زوج و فرد که تا ساعت ۱۰ شب است، گفت:  اگر طرح هایی داشته باشیم که مردم در آن تصمیمات دچار مشکل شوند نیازمند بازنگری هستند.

وی افزود: ضرورت بیشتری در امر نظافت شهر وجود دارد، یکی دیگر از معضلات رسیدگی به فضای سبز و آبیاری آن است، اما گاهی غفلت پیمانکاران این موضوعات را دچار چالش می کند، ۳۷۰۰ هکتار فضای سبز در شهر اصفهان زیبایی این شهر را در زمینه فضای سبز نشان می دهد. تاکنون ۳۰ هزار تانکر آب خریداری شده است و به دنبال این هستیم که فضای سبز شهری ضرر و زیان نبینند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهر اصفهان خوشبختانه در شرایط خوبی قرار دارد گفت: ابر پروژه ها در حال انجام است و همه این اتفاقات بر می گردد به مدیریت شهری که با تلاش شبانه روزی شرایط بهتری را رقم بزنند و یکی از وظایف ما افزایش اعتماد عمومی است تا مردم با آرامش و آسایش و رضایت بیشتری در شهر زندگی کنند. بخشی از نارضایتی ها که از طریق تحریم ناجوانمردانه ایجاد شده و دست دولت بسته است و مدیریت شهری را در یک سطح می بینند و ما سعی می کنیم که این اتفاق رخ دهد.

نصر اصفهانی گفت: حلقه حفاظتی چهارم، پل سردار شهید سلیمانی، تکمیل مرکز همایش های بین المللی ، تقاطع غیر همسطح آفتاب، مسیر فرزانگان، سالن گلستان شهدا با اهتمام شهرداری اصفهان در حال تکمیل است و محور فرهنگی چهارباغ عباسی نیز با برنامه ریزی رو به اتمام است. خط دوم قطار شهری نیز از دیگر پروژه ها است که با سرعت در حال تکمیل بوده و  ۱۱ ایستگاه در زیر زمین در حال احداث و عملیات عمرانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۰ پروژه شاخص شهری و ۲۴۰ پروژه منطقه شهری در دست انجام است. بودجه سال ۹۸ حدود ۴۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد بودجه استحصال شد، برای سال ۹۹ بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی بسته شد که تاکنون ۴۰ درصد بودجه به دست آمده است، امروز درآمد شهرداری به حدی رسید که آن سر زندگی و فعالیت در شهرساری و جاری باشد.

 

نظر شما