عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

از جمله زمینه های بروز فساد درشهرداری ها، تفسیر و برداشت های سلیقه ای از قانون است

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۲:۰۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۲۱۳۶۸
از جمله زمینه های بروز فساد درشهرداری ها، تفسیر و برداشت های سلیقه ای از قانون است
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دستگاه بزرگ و عریض و طویل شهرداری نیز زمینه های وقوع جرم و بروز اشکالات باید از بین برود زمینه هایی که اگر در زمان مناسب و با قاطعیت به آن پرداخته نشود محل بروز مشکلات و بیماری های مزمن ومخرب و درنهایت کاهش بیش از پیش بی اعتمادی مردم به حاکمیت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رضا امینی گفت: دهه پر خیر و برکت کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر را به همه بانوان و دختران مکرمه خصوصاً دختران مظلومه شهدای عزیز مدافع حرم تبریک عرض نموده ، ولادت با سعادت سلطان سریر ارتضا حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام را به محضر شریف حضرت بقیه الله الاعظم و همه دلدادگان و عاشقان آن امام عزیز تبریک و تهنیت عرض مینمایم.

وی افزود: هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه سیدالشهدای جمهوری اسلامی شهید آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران ایشان که به دست منافقین کوردل اتفاق افتاد را گرامی داشته و تقدیر و تشکر میکنم از زحمات فعالین حوزه قضا (ریاست محترم قوه قضائیه، مدیران و مسئولین، قضات و کارکنان خدوم و پاکدست دادگستری استان، دادستانی محترم  و همه عزیزانی که به نحوی در امر اجرای عدالت متحمل زحمات زیادی می شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: آرزوی توفیق دارم  برای دستگاه محترم قضائی خصوصاً ریاست محترم قوه قضائیه در برخورد بافساد، به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مبارزه با فساد بدون ملاحظه و تعدی و فقط بر مدار حق، عدل و قانون بایستی اقدام نمود، اگر چه اقدامات دستگاه قضائی در یک سال اخیر، موجب خرسندی مردم و زمینه ساز افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضا و در نهایت به جمهوری اسلامی است  وحرکت تحولی در قوه قضائیه به‌صورت متوازن و با محوریت مردمی بودن قوه  نیاز جدی امروز جامعه ماست اما باید اذعان کرد که این سطح از فساد در دستگاه های دولتی و حاکمیتی در شأن و زیبنده کشور عزیزمان ایران اسلامی نیست .

امینی اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مبارزه با فساد که در این دوره به اوج خود رسیده است باید بدون اغماض و بر اساس حق و عدالت و قانون و همچنین بدون تعدی و ظلم به افراد بی‌گناه با قدرت ادامه یابد. 

وی تصریح کرد: تحول، ضرورتی مستمر، مدیریت‌ شده و توأم با دریافت‌های جدید و ابتکارات تازه است و این کار باید بر اصول و مبانی اسلامی و دینی مبتنی باشد و گرنه تحول بدون مبنا، به تذبذب و هرج‌ومرج منجر گردیده و ایجاد تحول را در عمل بسیار دشوار است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته برخی مقاومت‌ها نه از روی سوءنیت بلکه از سر ناتوانی و یا نداشتن حال و حوصله تغییرات بنیادین است. البته مخالفت‌های کسانی که از وضع موجود مُنتَفِع هستند و کارشکنی‌ها و فضاسازی‌های شبکه درهم‌تنیده مفسدان و مجریان نیز ایجاد تحول را سخت‌تر می‌کند.

امینی تاکید کرد: تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برای «خنثی کردن هر حرکت اصلاحی و تحولی در نظام» از طریق جوسازی رسانه‌ای و ایجاد وسوسه و بدبینی در افکار عمومی از دیگر دشواری‌های ایجاد تحول است.

 وی اظهار کرد: تنها راه مؤثر برای مقابله با همه عوامل و عناصر ضدتحول، «منفعل نشدن، استقامت، توکل بر خدا و ادامه شجاعانه مسیر تحول» است.یکی از وظایف اساسی دستگاه قضا در قانون اساسی «پیشگیری از وقوع جرم» است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر بسترهای شکل‌گیری و وقوع جرم به‌درستی شناخته شود، پیشگیری علمی از وقوع جرم و در نتیجه کاهش فراوان هزینه‌های مقابله با جرم محقق خواهد شد که این کار نیازمند همراهی همه قوا به‌خصوص قوه مجریه است.

امینی خاطرنشان کرد: در دستگاه بزرگ و عریض و طویل شهرداری نیز زمینه های وقوع جرم و بروز اشکالات باید از بین برود زمینه هایی که اگر در زمان مناسب و با قاطعیت به آن پرداخته نشود محل بروز مشکلات و بیماری های مزمن ومخرب و درنهایت کاهش بیش از پیش بی اعتمادی مردم به حاکمیت خواهد بود. از جمله زمینه های بروز فساد درشهرداری ها جایی است که ضوابط و قوانین، مورد تفسیر و برداشت های سلیقه ای قرار گیرد. مرجع تفسیر مصوبات و ضوابط اجرائی شهرداری ها شوراهای اسلامی شهر ها هستند.

 وی تاکید کرد: نباید اجازه داد به بهانه حق شهر که  بعضاً مستمسکی است برای برخی از مدیران در توجیه اقدامات خود، شرایطی را فراهم کنیم که با فساد تعداد اندکی از افراد فرصت طلب، زحمات شبانه روزی تعداد بی شمار مدیران و کارکنان خدوم و پاکدست، پایمال و یا نادیده گرفته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پدیده شوم طبقه مازاد از مظاهر قطعی و روشن  تولید زمینه برداشت ها و اقدامات سلیقه ای و بروز مشکل  درشهرداری است که امیدوارم با توجه به یادآوری موضوع که در جلسه 25 خرداد امسال به استاندار محترم شد تدبیر لازم وپیش بینی های ضروری در رفع مشکل ازطریق واقع شدن طبقات مازاد در قالب طرح تفصیلی انجام شود .

امینی گفت: حیله های شبه قانونی که بعضا منافذ ورود به منابع عمومی و دست اندازی بیت المال است باید مورد مداقه و اصلاح از سوی شورای اسلامی قراربگیرد ودر این زمینه بازنگری دقیق اساسنامه های شرکت های وابسته به شهرداری یکی از مهمترین و ضروری ترین موارد به نظر می رسد که انتظار است شهرداری محترم با تامین زمینه های لازم شرایط ورود اصلاح گرایانه شورای اسلامی شهر به این موضوعات را فراهم نماید، از ریاست محترم شورای اسلامی و همکاران محترم شورا نیز خواهشمندم با اختصاص زمان لازم جهت این امر زمینه اصلاحات لازم را فراهم نمایند. 

وی تاکید کرد: موضوع دیگری که لازم است امروز به آن اشاره کنم ضرورت رسیدگی بیشتر به وضعیت نظافت شهر است ضمن عرض تشکر از زحمات همه دست اندر کاران موضوع نظافت و زیبائی و فضای سبز شهر باید اذعان کنیم که وضعیت نظافت ، حمل زباله شهر، و شرایط فضای سبز شهر مطلوب نیست و شایسته است با نظارت بیشتر برعملکرد پیمانکاران امور پیش گفته اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد. 

  

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از دیگر پدیده های شوم اجتماعی در شهر تکدی گری است که این روزها در پوشش فروش کالاهائی مانند گل و تنقلات و یا نوازندگی های خیابانی در میادین  و تقاطع های اصلی  و معابر شهر به وفور قابل رویت است . امیدوارم با تدبیر و تلاش مدیریت محترم بخش خدمات شهری شاهد زدوده شدن این پدیده شوم از چهره زیبای شهر اصفهان باشیم .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز