نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

نباید فقط با زور و تهدید دختران و زنان را وادار به رعایت حجاب کنیم

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۸:۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۷۷۷۳
نباید فقط با زور و تهدید دختران و زنان را وادار به رعایت حجاب کنیم
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر برای اجباری بودن حجاب، دلیل عقلی ارائه کنیم 95 درصد افراد جامعه آن را قبول می کنند، وضعیت نامناسب پوشش زنان در جامعه را نتیجه کم کاری متولیان فرهنگی کشور در حوزه عفاف و حجاب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آیت الله "سید ابوالحسن مهدوی" به مناسبت روز عفاف و حجاب، گفت: نباید فقط با زور و تهدید دختران و زنان را وادار به رعایت حجاب کنیم هرچند، معتقدم این کار هم باید با افرادی که مزدور اجانب هستند انجام شود اما آن کار هم باید با پشتوانه اقناع فکری صورت گیرد.

وی افزود: وقتی با دلیل و بُرهان، موضوع اجباری بودن حجاب و عفاف را برای جوانان جا بیندازیم مطمئناً 95 درصد این افراد آن را قبول می کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: وقتی یک خانمی می گوید حجاب اجباری را قبول ندارم نشان می دهد که او اقناع فکری نشده و اشتباه از متولیان فرهنگی است که در این حوزه کم کاری کردند.

وی با طرح این سوال که چرا کسی در مورد اجباری بودن کمربند ایمنی اعتراضی نمی کند اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که در این خصوص اقناع فکری خوبی صورت گرفته و همه می دانند که کمربند ایمنی خودرو برای حفظ سلامتی راننده و سرنشینان است.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: در مورد اجباری بودن حجاب هم اما این اقناع فکری به خوبی انجام نشده و بایستی سطح آگاهی مردم ارتقاء یابد به گونه ای که همه بدانند اجباری بودن حجاب برای سلامت فکری و آرامش روحی انسان ها ، امنیت اخلاقی جامعه، تقویت بنیه خانواده  و جلوگیری از بروز مفاسد و ایجاد روابط نامشروع است.

وی بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در فضای مجازی تاکید و بیان داشت: متولیان فرهنگی بایستی امروز بیش از همیشه در زمینه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در فضای مجازی کار کنند و از این طریق به اقناع فکری افراد بد پوشش بپردازند.

آیت الله مهدوی، در ادامه از تجربه اجرای طرح مشاوره اقناعی افراد بدپوشش در اصفهان و حمایت فرمانده ناجا از این طرح برای اجرای  آن در سایر استان های کشور خبر داد و گفت: در این طرح 95 درصد افراد بدپوششی که مورد مشاوره اقناعی قرار گرفته بودند دیگر دستگیری مجدد نشدند ضمن اینکه در مرحله بعد این افراد به صورت تلفنی برای نماز و ناهار به یک مسجد دعوت شدند.

وی با بیان اینکه همه کسانی که با وضع بدی دستگیر شده بودند با چادر در مسجد حاضر شدند اظهار داشت: در آنجا هم دوباره دلایل عقلی استفاده از حجاب برای آن ها بیان شد که استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت و اثرات خوبی نیز به همراه داشت و سردار اشتری گفتند طرح خوبی است و ما آن را در سایر استان های کشور اجرا می کنیم.

آیت الله مهدوی، با بیان اینکه برخورد سلبی با بدپوشش ها توسط نیروی انتظامی باید در کنار کار ایجابی و اقناعی توسط متولیان فرهنگی انجام شود اظهار داشت: وقتی یک کار گناهی مانند کشف حجاب انجام می شود نیروی انتظامی باید در صحنه حضور داشته باشد و با این ناهنجاری برخورد کند و دیگر در آن زمان ناجا نمی تواند منتظر کار فرهنگی بماند و هیچ کاری انجام ندهد اما یادمان نرود که موفقیت ناجا در کارش هم نیازمند پشتوانه فکری است و نباید از این موضوع غافل شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز