مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

سلامت دانش آموزان برای ما در اولویت قرار دارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۱:۰۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۹۶۲۳
سلامت دانش آموزان برای ما در اولویت قرار دارد
محمد اعتدادی گفت: خانواده ها که سرمایه های(فرزندان) خودشان را در اختیار ما قرار داده اند بدانند که ما نگران دغدغه های این عزیزان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، کوچ ناخواسته ای از فضای فیزیکی به فضای مجازی برای استمرار آموزش داشتیم؛ اگرچه این اتفاق در همه جای دنیا و سراسر کشور رخ داده بود، اما بلافاصله اقدامات ارزشمندی در آموزش و پرورش استان رقم زدیم.

وی ادامه داد: به منظور استمرار آموزش دانش‌آموزان، در سامانه ای که به منظور اقدامات غیر آموزشی طراحی کرده بودیم محتوای آموزشی بارگذاری شد که این محتوا در استودیوی اختصاصی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان توسط گروه های آموزشی و با حضور معلمان و اساتید خبره ضبط و در سامانه ERP منتشر شد تا دانش‌آموزان با مراجعه به این سامانه محتوا آموزشی مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: پس از آن از سوی وزارت آموزش و پرورش، شبکه آموزشی دانش آموزان "شاد" به عنوان یک تولید ملی و دستاورد مهم داخلی راه اندازی شده و توسط ریاست محترم جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش رونمایی شد؛ که ۱۰۰ درصد مدیران و معلمان و بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان به عضویت این شبکه درآمدند. ضمن اینکه پس از پایان امتحانات، محتوای فرهنگی و پرورشی نیز به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در این سامانه مورد دسترس قرار گرفته است.

اعتدادی با اشاره به مشکلات برخی از دانش‌آموزان برای دسترسی به فضای مجازی و استفاده از شبکه شاد، خاطر نشان کرد: تفاهمی سه جانبه میان وزارت آموزش و پرورش، وزارت فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات منعقد شد که براساس این تفاهم‌نامه به مدت ۲ سال اینترنت رایگان در اختیار مدارس سراسر کشور قرار می گیرد. همچنین طبیعی بود در چنین شرایطی که هیچ یک از مردم تجربه آن را نداشتند و همه نمی توانستند تلفن همراه هوشمند در اختیار فرزندان خود قرار دهند مشکلاتی برای آموزش به تمامی دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی افزود: برای حل این مشکل، همکاران ما با تهیه بسته های محتوای آموزشی این کمبود را جبران کردند و حتی در برخی موارد با حضور در محل سکونت دانش‌آموزان این بسته ها را در اختیار آنها قرار داده و با آموزش چهره به چهره، فرآیند آموزش دانش آموزان را تداوم بخشیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، تصریح کرد: فرآیند ثبت نام در سال تحصیلی جدید و به خصوص در پایه اول ابتدایی و پایه هفتم متوسطه اول متفاوت از سال های قبل در حال اجراست. دانش‌آموزان برای ثبت نام در این دو پایه با مراجعه به سامانه ERP می توانند در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام را انجام دهند؛ چرا که بهترین مدرسه نزدیک ترین مدرسه است. ضمن این که دانش‌آموزان میان پایه توسط مدیران مدرسه سال قبل ثبت نام می شوند و بدین ترتیب از رفت و آمد، حضور و تجمع دانش آموزان و اولیا در مدارس در این ایام جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش بانکدار خوبی برای بزرگ ترین و مهم ترین سرمایه خانواده‌ها است؛ چرا آنها که سرمایه های(فرزندان) خودشان را در اختیار ما قرار داده اند و بدانند که ما نگران دغدغه های این عزیزان هستیم. ثبت نام غیر حضوری دانش‌آموزان یکی از راه های رفع این نگرانی ها است، خانواده ها مطمئن باشند که ما مراقب سلامت فرزندانشان هستیم و سلامت دانش آموزان برای ما در اولویت قرار دارد. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند ثبت نام والدین دانش آموزان می توانند از طریق اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش استان به صورت غیر حضوری ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مردم را صاحبان اصلی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: در طی ۵ ماه گذشته که استمرار آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی پیگیری می شد، معلمان بیش از ۱۲ ساعت به امر آموزش پرداختند که جا دارد از همه این عزیزان و به ویژه بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش تشکر کنم و بدانند که قدردان تلاش و همراهی  آن ها هستیم.

وی افزود: آموزش و پرورش استان اصفهان با تمام توان سعی دارد در یک فضای سالم به دانش‌آموزان و والدین آن ها خدماتی را ارائه کند که با حداقل مشکلات و بیشترین میزان آرامش، فرآیند ثبت نام، هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز