سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان:

طرح جذب سرمایه گذاران در ورزش اصفهان، پیاده سازی میشود

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۲:۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۰۸۳۶
طرح جذب سرمایه گذاران در ورزش اصفهان، پیاده سازی میشود
نخستین گردهمایی مدیران باشگاه های اصفهان در خصوص هم افزایی با متولیان ورزش حرفه ای اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، گردهمایی مدیران باشگاه های حرفه ای اصفهان در خصوص هم افزایی ، تبادل نظر و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای ارتقاء ورزش اصفهان به ویژه رشته های المپیکی با حضور سید محمد طباطبایی و حسین زیبایی سرپرست و معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مدیران عامل ،نمایندگان باشگاه ها و دیگر مسئولین برگزار شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان درخصوص اهداف این نشست گفت: این جلسه بر اساس برنامه ها، اهداف و چشم انداز ورزش استان و همچنین تشکیل شورای عالی ورزش و شورای راهبردی ورزش برگزار شده است که در جلسات آتی مدیران و نمایندگان باشگاه های حرفه ای سایر شهرستان های استان اصفهان نیز در این شورای مشورتی حضور خواهند داشت.

طباطبایی گفت:در چهار حوزه پرورشی، همگانی،قهرمانی و حرفه ای باید استراتژی و برنامه داشته باشیم و اگر بین متولیان این چهار حوزه هم افزایی نباشد، این چهار حلقه به هم اتصال نخواهند داشت و توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه این جلسات در راستای اهداف و برنامه استراتژیک اداره کل است، افزود: در این نشست ها موضوع تقابل سیاست ها مطرح نیست بلکه هدف ، تعامل است و خوشبختانه در اصفهان شرایط به گونه ای است که این تعامل و هم افزایی وجود دارد ، اما این همکاری ها باید در جهت اهداف صورت پذیرد.

سید محمد طباطبایی با بیان این موضوع که خروجی کار باید عملیاتی و کاربردی باشد، خاطر نشان کرد: نکته نظرات مدیران و نمایندگان باشگاه های حرفه ای اصفهان را پیرامون فرصت ها، تهدیدها و آسیب های پیش روی ورزش حرفه ای می شنویم ، تجزیه و تحلیل می کنیم و امیدواریم با تعاملات مطلوبی که در این زمینه شکل می گیرد، خروجی خوبی برای ورزش استان اصفهان در هر چهار حوزه و به ویژه برنامه مدونی برای رشته های المپیکی شکل گیرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان به اجرای مقدمات پیاده سازی "طرح جذب سرمایه گذاران در ورزش اصفهان" اشاره کرد و افزود: هدف ما خودکفایی و جذب منابع در ورزش و به تبع آن ایجاد توسعه پایدار است، که مقرر است بزودی جلسه ای در همین زمینه با حضور عباس نظریان رئیس مرکز مشارکت‎های اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت ورزش و جوانان در اصفهان تشکیل دهیم و خروجی این طرح باشگاه های حرفه ای را هم منتفع خواهد کرد.

وی به تشکیل شورای عالی ورزش استان به ریاست استاندار اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از شورای عالی ورزش استان رفع دغدغه ها و مشکلات باشگاه های خصوصی است که انشاءالله با تشکیل جلسات این شورا بتوان مشکلات پیش روی باشگاه های حرفه ای را مرتفع کرد.

در این نشست حسین زیبایی سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان اظهار داشت: در استان اصفهان با توجه به همه ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در اکثر حوزه های ورزشی دارد، دستیابی به مدال المپیک نزدیک نیم قرن انتظار کشید شاید یکی از دلایلی که میشود به آن اشاره کرد، عدم همسویی و عدم برنامه ریزی مطلوب توسط مجموعه ورزش استان بود که باعث شد این اتفاق بسیار دیر و آنهم در یک رشته رخ دهد، در صورتیکه استان اصفهان در رشته های زیادی در سطح آسیا و جهان مطرح می باشد که ورزشکاران استان این قابلیت را دارندحتی در المپیک روی سکو بروند.

حسین زیبایی با بیان اینکه نگاه اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نگاه بلند مدت است افزود: خوشبختانه امروز شرایطی مهیا شده که می توان با تعامل و همسویی به گونه ایی برنامه ریزی کرد که در المپیک های آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم، در این بین باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای رسیدن به اهداف بهره برد.

سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به حضور باشگاه های بزرگ به ویژه فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن در اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با وجود این باشگاه ها در سطح کشور و آسیا از قطب های اثرگذار محسوب می شوند که در رشته های فوتبال، هندبال، والیبال و ... حضوری موفق و چشمگیر داشته اند و دارند.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی استان اصفهان این آمادگی را دارند که هرگونه حمایت و همکاری که در حیطه اختیار آنها می باشد از مجموعه باشگاه ها دریغ نکنند، یکی از برنامه های پیش روی ما بحث اولویت بندی رشته های ورزشی بر اساس طرح آمایش است که فرایند این کار یک ماه دیگر انجام خواهد شد.

حسین زیبایی در پایان با بیان اینکه رشته های آسیایی و المپیکی در اولویت قرار دارند گفت: با ایجاد پایگاه ها در سطح استان ورزشکاران مستعد را شناسایی و پرورش خواهیم داد که در این بین باشگاه ها می توانند از این پایگاه ها از نظر جذب ورزشکار بهره ببرند.

منوچهر نیکفر سرپرست باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به 3600 ورزشکار سازمان یافته تحت پوشش باشگاه سپاهان هستند، رسالت این باشگاه توسعه ورزش است و اگرسایر باشگاه های اصفهانی در فلان رشته ورود کنند ما در آن رشته ورزشی فعالیت نخواهیم داشت چراکه ما رقابت استانی نداریم، باشگاه سپاهان هر رشته ورزشی را از پایه حمایت می کند تا به تیم های بزرگسال کمک بسزایی شود.

وی تاکید کرد: در سطح استان ورزشکاران مستعدی داریم که آنها از ما چیزی جزء حمایت نمی خواهند، باید بستری فراهم شود که ورزشکاران با استعداد به قله های افتخار دست یابند و یکی از رسالت های باشگاه فولاد مبارکه سپاهان حمایت از این افراد می باشد.

احمد جمشیدی سخنگوی باشگاه ذوب آهن نیز در این نشست گفت: باشگاه ذوب آهن 13 رشته ورزشی آقایان و 5 رشته ورزشی بانوان را مورد حمایت قرار داده است و از مسئولان بالادستی باشگاه ها می خواهیم که تنها نگاه آنها به فوتبال نباشد و رشته های دیگر هم مورد حمایت قرار دهند.

وی پیرامون بازنشستگی و یا کوچ برخی از قهرمانان به استان های دیگر تاکید کرد: با برنامه ریزی مطلوب باید برای قهرمانان کنونی استان اصفهان پشتوانه سازی کنیم تا د آینده در بحث ورزش قهرمانی و حرفه ای دچار تنزل نشویم.

علی طاهری مدیرعامل باشگاه نامی نو نیز در این گردهمایی خواستار حمایت اداره کل ورزش و جوانان از باشگاه های خصوصی شد و بیان داشت: باید نقشه راهی ترسیم شود که اگر بخش خصوصی به ورزش ورود پیدا می کند، پس از مدت کوتاهی از حمایت از ورزش پشیمان نشود.

وی ادامه داد: باشگاه های خصوصی از نظر زیرساختی در مضیقه هستند که امیدوارم اداره کل ورزش و جوانان سانس هایی از اماکن ورزشی را طبق قوانین در اختیار ما قرار دهد.

جلیل حدادی پور مدیرعامل باشگاه فرش حداد نیز بیان داشت: با توجه به برنامه استراتژیک نزدیک به 10 سال است که در ورزش ورود کردیم که می توان به فوتبال ساحلی، کشتی، والیبال، کاراته اشاره کرد، از مسئولین می خواهم که همانگونه که دیگر مدیران باشگاه ها گفتند از بخش خصوصی حمایت ویژه انجام شود چراکه ما در راستای توسعه ورزش و شادابی جامعه گام بر می داریم.

مسعود صالحی مدیرعامل باشگاه ریف هم خواستار حمایت اداره کل ورزش و جوانان از باشگاه های خصوصی شد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان باشگاه ها را بدنه خودش بداند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز