مدیرکل انتقال خون استان اصفهان:

استان همچنان به پلاسمای خون احتیاج دارد/ مشکل آفرینی کمبود خون در آینده

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۲:۵۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۳۰۴۲
استان همچنان به پلاسمای خون احتیاج دارد/ مشکل آفرینی کمبود خون در آینده
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: اهدای خون یکی از کارهای ضروری است، از ابتدای اردیبهشت تاکنون حدود 250 واحد پلاسمای خون دریافت کردیم و با توجه به شیوع گسترده شدن کرونا، نیازمند پلاسمای خون هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مجید زینلی در خصوص وضعیت ذخیره خون و فرآورده های آن در اصفهان اظهار کرد: اهدای خون فعلا به دلیل شیوع کرونا کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: این توصیه کاملا علمی و صحیح است اما اهدای خون یکی از کارهای ضروری است به دلیل نیاز مراکز درمانی و بیماران تالاسمی، حتی باید در حال حاضر انجام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به این شرایط و گرمای هوا اهداکنندگان کاهش پیدا کرده اند، اما خوشبختانه تاکنون به وضعیت هشدار کمبود خون نرسیدیم، عنوان کرد: اکنون در وضعیت طبیعی هستیم اما به دلیل مصرف همیشگی خون و فرآورده های آن و کاهش اهدای خون در آینده با کمبود خون مواجه می شویم.

مدیرکل انتقال خون اصفهان با درخواست از مردم استان برای مشارکت در اهدای خون، گفت: با توجه به شرایط کرونایی حال حاضر از مردم دعوت می کنیم که در این بحران کمک حال ما باشند.

وی در خصوص پلاسما خون برای بیماران کرونایی خاطر نشان کرد: ما همچنان منتظر هستیم که بیماران کرونایی بهبود یافته برای اهدای پلاسما خون خود به مرکز جامع اهداکنندگان میدان خواجو مراجعه کنند.

زینلی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت تاکنون حدود 250 واحد پلاسمای خون دریافت کردیم، اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده شدن کرونا، نیازمند پلاسمای خون هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز