استاندار اصفهان:

نگاه خدمت و حفظ کرامت در برخورد با معتادان ضروری است

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۰:۵۹:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۳۷۷۴
نگاه خدمت و حفظ کرامت در برخورد با معتادان ضروری است
استاندار اصفهان گفت: نگاه خدمت و حفظ کرامت در برخورد با معتادان ضروری است چراکه حفظ انسانیت انسان‌ها یک دستور دینی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی عصر روز پنجشنبه در آیین افتتاح اردوگاه ترک اعتیاد و صیانت "کرامت" در شهرستان مبارکه با تاکید بر حفظ کرامت انسانی فرد معتاد، گفت: اگر امروز با فردی معتاد مواجه می‌شویم، شاید گرفتاری او به این بلا به واسطه کم‌کاری ماست و لذا باید با حفظ کرامت و جایگاه انسانی با چنین فردی برخورد کرد.

وی اظهارکرد: در یک جامعه مدنی بی‌تفاوتی نسبت به آسیب‌های اجتماعی موجب می‌شود خود ما هم تحت تاثیر قرار دهد.

استاندار اصفهان ادامه داد: ماهیت انقلاب اسلامی، یک ماهیت ضد استکباری است که تلاش می‌کند به انسانیت انسان و اعتلای کرامت انسان بیندیشد.

وی افزود:به طور قطع این فرهنگ مانع تحقق اهداف نظام استکباری است و لذا دشمنان برای مقابله با این انقلاب از هیچ روشی فروگذاری نمی‌کنند که یکی از آنها ترویج اعتیاد در کشور است.

رضایی تصریح کرد: از سوی دیگر سودآوری بازار اعتیاد موجب شد که سوداگران مرگ به قیمت جان انسان‌ها این بلای خانمانسوز را به جان جوامع بیندازند.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی در راه مقابله با این پدیده شوم شهدایی از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و بسیج تقدیم کرده و در این راه مستحکم ایستاده است.

استاندار اصفهان با اشاره به ویژگی‌های استان اصفهان در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها، ادامه داد: اصفهان پایگاه انقلاب است و نظام‌های استکباری چنین استان‌هایی را هدف قرار می‌دهند و برای آن برنامه‌ریزی ویژه دارند.

وی با اشاره به ظرفیت اردوگاه کرامت در ترک اعتیاد، تاکید کرد: اداره چنین مجموعه‌هایی بسیار حساس است و باید نوآوری داشت تا معتاد پس از ترک دوباره به بلای خانمانسوز گرفتار نشود.

رضایی بر ضرورت حرفه‌آموزی و سم زدایی از معتادان از طریق کار و تلاش تاکید کرد و افزود: اگر سم جز از طریق فعالیت و کار رفع شود، احتمال بازگشت معتادان بیشتر است.

مراسم افتتاح مرکز صیانت و ترک معتادین با عنوان ارودگاه کرامت استان اصفهان امروز با حضور سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج کشور در اردوگاه امام علی (ع) مبارکه برگزار شد.

مرکز درمان، کار و صیانت و سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در مجموعه بالغ ۶ هکتار زمین و ۲هزار ۶۰۰ متر ساختمان به عنوان بهترین و مرکز درمان کار و صیانت کشور با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ساخته و برای تکمیل آن ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

این اردوگاه به عنوان پنجمین اردوگاه کشوری بعد از استان‌های تهران، قم، فارس و کرمان احداث شد.

نظر شما