پنجمین جلسه کمیته تخصصی امور رفاهی و حقوقی سالمندان استان اصفهان برگزار شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۲۰:۳۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۴۵۳۷
پنجمین جلسه کمیته تخصصی امور رفاهی و حقوقی سالمندان استان اصفهان برگزار شد
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از برگزاری پنجمین جلسه کمیته تخصصی امور رفاهی و حقوقی سالمندان استان اصفهان با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو کمیته خبرداد

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ منصوره سلیمان زاده در ابتدای این جلسه با بیان اینکه سالمندان برای گذران زندگی سالم و البته باکیفیت نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه ای  هستند؛ هدف از تشکیل این جلسه را جمع بندی تناقضات حقوقی سالمندان جهت ارائه به شورای سالمندان عنوان کرد .

وی همچنین گفت: از 21 هدف کمیته تخصصی ،رفاهی وحقوقی سالمندان 5 هدف به  عنوان اهداف اجرایی انتخاب شده  که با دستور معاونت سیاسی، امنیتی استانداری بازنگری قوانین ومقررات  وجمع بندی تناقضات حقوقی سالمندان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص  شرح تناقضات حقوقی گفت: پرداخت  حقوق شاغلین در فصل دهم آورده شده در حالیکه به حقوق بازنشستگان در فصل سیزدهم پرداخته شده است و بدلیل جدا بودن این دو مورد از هم ، همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین وجود نداردو در صورت اجماع این دوفصل همسان سازی محقق می شود.

سلیمانزاده با اشاره به ماده  30 قانون برنامه ششم توسعه گفت: بایستی عدالت بین پرداخت حقوق به شاغلین وبازنشستگان برقرار گردد ولی درصد فاصله بین حقوق شاغلین وبازنشستگان مشخص نشده است و در حال حاضر این فاصله بین 50 تا 60درصد است.

 وی ادامه داد: لازم است در صورت تشکیل فراکسیون مخصوص بازنشستگان در مجلس ، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی طرح به حداقل رساندن فاصله حقوق شاغلین با بازنشستگان جهت تصویب ارائه شود.

این مقام مسئول  همچنین گفت: در برنامه چهارم توسعه کلیه دستگاه های اجرایی مکلف شدند که بحث رفاهی را برای شاغلین و بازنشستگان دستگاه های خود انجام دهند ولی این مورد در برنامه ششم توسعه دیده نشده و لازم است این مورد به صورت قانون مصوب شود تا در همه برنامه ها قابلیت اجرایی داشته باشد.

سلیمان زاده درخصوص مسائل مربوط به درمان هم گفت: به استناد ماده 85 قانون خدمات کشوری ، دستگاه ها مکلفند شاغلین وبازنشستگان خود را بیمه درمانی وتکمیلی نمایند واین بیمه ها فقط شاغلین را بیمه تکمیلی می کنند واز پذیرش با زنشستگان بدلیل بار مالی که دارند امتناع می کنند.

در ادامه جلسه شهروز عبادی مدیر محترم صندوق بازنشستگی استان ضمن بیان مطالبی در خصوص پدیده سالمندی وسالخوردگی ، مشکلات سالمندان را در سه دسته رفاهی، معیشتی ودرمان برشمرد وپیشنهادات و راهکارهایی برای خروج از این مسائل ارائه نمودد

وی در خصوص پرداخت کسورات بازنشستگان  گفت:  این موضوع در سال گذشته با تاخیر انجام میشد ولی در سال جاری خوشبختانه این مورد حل شده وکسورات بدون تاخیر پرداخت می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز