نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

همدلی و هماهنگی از خصوصیات بارز مدیریت شهری در دوره پنجم

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۲:۴۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۶۵۹۳
همدلی و هماهنگی از خصوصیات بارز مدیریت شهری در دوره پنجم
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هماهنگی و همدلی در مدیریت دوره پنجم شهر اصفهان موجب شده است تا بودجه شهر اصفهان طی سه سال دو برابر شود و پروژه‌های عمرانی با قوت پیش برود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، پور محمد شریعتی نیا در برنامه زنده رادیویی صدای شهر، اظهار کرد: از خصوصیات بارز مدیریت شهری پنجم هماهنگی و همدلی بالا است. این هماهنگی باعث شده که طی سه سال که از دوره پنجم شورا می گذرد بودجه مدیریت شهری بیشتر از دو برابر شود و امروز بودجه به 6100 میلیارد تومان رسیده و این همدلی و هم آوایی شورای شهر است.

وی افزود: پروژه‌هایی مثل نمایشگاه، سالن همایش‌ها و مترو .... پروژه‌های شاخص شهری هستند که 82 مورد آن در حال اجرا است. همچنین 1146 پروژه منطقه‌ای- محله‌ای و 21 پروژهشاخص منطقه‌ای در حال انجام است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: 1374 پروژه در مناطق،61 پروژه در ستاد مرکزی شهرداری و 137 پروژه مربوط به سازمان‌ها در اصفهان فعال است تا این شهر را به شهری زیست‌پذیر تر بدل کنند.

پورمحمد شریعتی نیا گفت: انتخاب اولویت پروژه‌ها هم به صورت بالا به پایین و هم از پایین به بالا است یعنی اگر در مناطق مردم در خصوص پروژ‌ه‌های شهرداری نظری داشته باشند می‌توانند آن را با مدیریت شهری منطقه در میان بگذارند و همچنین اعضای شورای شهر با حضور در جمع مردم مناطق و با بررسی مشاوران این پروژه‌ها را اولویت بندی می‌کنند، اما نیاز ضروری مردمهر محله و منطقه اصل اولیه اولویت بندی است.

وی تصریح کرد: بازگشایی گلوگاه‌ها و اجرای رینگ چهارم ترافیکی از اولویت‌های پروژ‌های اصفهان است چراکه هم از نظر زیست محیطی و هم ترافیکی این پروژه ها دارای اهمیت هستند، همچنین پروژه پل شهید اردستانی که روی پل فرودگاه بسته شد و مجموعه پل‌های شهید سردار سلیمانی اعلام شد از پروژه‌های مهمی است که طبق دستور شهردار اصفهان باید زودتر از موعد مقرر نیز افتتاح شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در خصوص پل‌های عابرپیاده به دلیل اینکه شرکت دارای قرارداد است منتظر هستیم تا با اتمام قرارداد پیمانکاری که انجام وظیفه نمی‌کند وضعیت این پل‌ها را بهبود ببخشیم، گفت: در این زمینه بنده به عنوان عضو شورای شهر بایت این اتفاق عذرخواهی می‌کنم.

شریعتی‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر تمام پروژه‌های شهری شناسنامه دار هستند و زمانی که ضرورتی احساس می‌شود، مهندسین و مشاورین بر اساس پروژه‌ها فراخوان می‌شوند تا پروژه به صورت علمی نیز بررسی شود این مشاورین در سطح کشور و استان استفاده می‌شود و تاریخ شروع و پایان و همچنین پیوست‌های فرهنگی و زیست محیطی و ترافیکی نیز بررسی و اعلام می شود.

وی تاکید کرد: دولت هیچ کمکی به پروژه‌های شهری نمی کند. تامین منابع مالی پروژه‌ها از خود درآمدهای شهر انجام می‌شود که این درآمد یک بخش از عوارض‌ها و یک بخش از ارزش افزوده پروژه‌های شهری به دست می‌آید. یکی از بحث تامین منابع پروژه‌ها بسته تشویقی بود که باعث شد سرمایه‌های سرگردانی که بیرون از شهر اصفهان سرمایه گذاری شود جذب کردیم، همچنین در پروژه توسعه خطوط BRT و مترو از طریق اوراق قرضه استفاده می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خط دو مترو از منطقه زینبیه شروع می‌شود و به خیابان شهید اشرفی اصفهانی منتهی می‌شود. در حال حاضر در شهر اصفهان سه TBM در حال کار است. دو دستگاه از شمال شرقی و یکی هم از شمال غربی اصفهان در حال حرکت به سمت میدان امام حسین(ع) است.

شریعتی نیا اظهار کرد: ایستگاه‌های مترو سه و دو شیفته در حال کار کردن هستند، تجربه‌ای که متخصصین در احداث ایستگاه های خط یک پیدا کردند سرعت کار را بالا برده است. طی 4 سال خط دو مترو اصفهان بهره برداری خواهد شد. ما در سال های مختلف 1200 تا 1280 میلیارد تومان برای مترو در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه وقتی پروژه‌ای پیوست فنی داشته باشد، بهترین راه حل را برای پیشرفت پروژه‌ها در نظر می گیرد افزود: سالن همایش‌ها، نمایشگاه بین المللی و کنار گذر شرق افتتاح می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به همه کارگران متخصصین و مهندسان و اعضای عمرانی شهر اصفهان به دلیل اتفاقات عمرانی درون شهر اصفهان خدا قوت می گویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز