اعلام نفرات برتر «جشنواره ملی عکس مهرستان»

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۲۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۷۶۹۲
اعلام  نفرات برتر «جشنواره ملی عکس مهرستان»
اسامی نفرات برتر و اسامی راه یافته‌گان به بخش نمایشگاه «جشنواره ملی عکس مهرستان» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمد علی طیب نیا دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی نیز برگزار شد، گفت: «جشنواره ملی عکس مهرستان» یکی از اقدامات پردیس هنری مهرستان است که موضوعات و مخاطبانی را مورد هدف قرار داده که متناسب با نیازهای خانواده و نوجوانان باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه اگر در فضای وب عنوان «نوجوان ایرانی» را سرچ کنیم نتایج خوبی دریافت نکرده و اغلب با عکس کودکان بذهکار، کودکان کار و ... مواجه می‌شویم. در «جشنواره ملی عکس مهرستان» سعی کردیم موضوعی را در نظر بگیریم که نگاه مثبت و خوشایندی به نوجوان ایرانی داشته باشد.

طیب نیا با اشاره به اهداف «جشنواره ملی عکس مهرستان» گفت: به همین دلیل جشنواره ملی عکس مهرستان با هدف جریان سازی و ترویج پرداختن به مسائل و چالش‌های خانواده بین جامعۀ هنرمندان و اصحاب رسانه، احیای فرهنگ دستیابی به خانواده‌های پرجمعیت به‌عنوان نماد هویت و سنت فراموش‌شده ایرانی، ترویج فرهنگ اعتماد بیشتر به خانواده‌ها برای حل مسائل بنیادی جامعه امروز ایرانی توسط آن‌ها، الگوسازی مناسب با استفاده از ظرفیت آثار هنری جهت دستیابی به سبک زندگی ایرانی اسلامی برای نمونه‌هایی مانند آداب‌ورسوم، تفریح و نشاط خانوادگی، ازدواج، مهمانی‌ها، دورهمی‌ها، الگوسازی مناسب برای شادی و نشاط خانواده‌های ایرانی با توجه به سختی‌ها و مشکلات زندگی‌ مدرن، ترویج همدلی بین اعضای خانواده و فامیل برای حمایت از یکدیگر جهت برون‌رفت از معضلات، سختی‌ها و کمبودهای زندگی‌ امروز، ایجاد انگیزه در راستای حرکت در مسیر رشد جمعی، تعالی درون‌زا و تحکیم خانواده ایرانی، بازنمایی ویژگی‌های خانواده ایرانی، با استفاده از ظرفیت آثار هنری، در راستای معطوف کردن نگاه متفکران، فعالان فرهنگی و مسئولان جهت اندیشه‌ورزی درباره تهدیدها و فرصت‌های خانواده امروز ایرانی؛ برگزار شد.

وی ادامه داد: 3هزار و 816 اثر از 435 عکاس از 29 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در بخش تک عکس، مجموع 2 هزار  اثر331 از 321 عکاس؛ در بخش مجموعه عکس دریافتی، مجموع  661 اثر از 79 عکاس و  در بخش موبایلی مجموع 824 عکس از 146 عکاس داوری شده و در نهایت 48 اثر از 39 عکاس در بخش تک عکس، 4 مجموعه عکس از 4 عکاس در بخش مجموعه عکس و 8 اثر از 7 عکاس در بخش عکس موبایلی، به بخش نمایشگاه راه پیدا کردند.

دبیر جشنواره ملی عکس مهرستان با انتقادی از عکاسان، تاکید کرد: در آثاری که به دبیرخانه ارسال شد، کاملا مشخص بود عکاسان صرفا به آرشیو بسنده کرده‌اند؛ به عکاسان پیشنهاد می‌کنم برای شرکت در جشنواره‌ ها آثار تولیدی داشته باشند. ما به شدت در حوزه فضای شهری مشکل داریم و بیشتر عکسها در فضای روستایی بود. با اینکه در شهر هم میتوان اتفاقات مهمی را به تصویر کشید و فرهنگ‌سازی کرد.

به گفته دبیر «جشنواره ملی عکس مهرستان» اسامی راه یافته‌گان به بخش نمایشگاه به شرح زیر است:

نفرات برگزیده در بخش تک عکس:

نفر اول: ساسان جواد نیا

نفر دوم: سارا جعفری

نفر سوم: داود کهن ترابی

در بخش مجموعه عکس ویژه، داوران اثری را معرفی نکردند.

تقدیر ویژه داوران در بخش مجموعه عکس:

 ژاله بهرامی

نفرات برتر در بخش موبایلی:

محمد آهنگر

داور کهن ترابی

بتول فروتن

سلیمان گلی

علی اصغر یوسفی

اختتامیه «جشنواره ملی عکس مهرستان» جهت کنترل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد و اسامی نفرات برتر در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و  دسترسی آنلاین اعلام شد. همچنین تقدیر نامه و جوایز این جشنواره برای نفرات برترارسال خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز