راه اندازی خانه های هلال در اصفهان/ مدیریت بحران به مردم آموزش داده میشود

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۵:۵۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۹۰۵۱
راه اندازی خانه های هلال در اصفهان/ مدیریت بحران به مردم آموزش داده میشود
خانه‌های هلال با محوریت آموزش همگانی در سراسر استان از جمله روستاها ایجاد شده و دوره‌های آمادگی در برابر حوادث در رده‌های سنی گوناگون و اقشار مختلف جامعه در این مراکز برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و  به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان؛ علی محمد هاشمی با اشاره به راه اندازی خانه‌های هلال با هدف توسعه و گسترش آموزش‌های همگانی آمادگی مقابله با حوادث و بلایا در روستاها و شهرهای استان، اظهار کرد: خانه‌های هلال با محوریت آموزش همگانی در سراسر استان از جمله روستاها ایجاد شده و دوره‌های آمادگی در برابر حوادث در رده‌های سنی گوناگون و اقشار مختلف جامعه در این مراکز برگزار می‌گردد.

 

وی با بیان اینکه آموزش مواردی همچون آمادگی جوامع محلی در برابر مخاطرات شایع در کشور همچون سیل، زلزله و سایر حوادث در کنار آموزش کمک‌های اولیه در دستورالعمل تشکیل خانه‌های هلال قرار گرفته است، افزود: گروه هدف جامعه آماده در مخاطرات شامل خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستند و افزایش دانش، مهارت و درک از خطر شهروندان، واکنش جامعه در برابر حوادث و بحران‌ها به همراه کمک به ظرفیت‌سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق پر خطر روستایی از مهم‌ترین اهداف تشکیل خانه هلال به شمار می‌روند.

محمد هاشمی، تصریح کرد: خانه‌های هلال ضمن اینکه ظرفیت بالایی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کنند، انتظار می‌رود مهمترین اثر خود را بر موضوع مدیریت بحران در مراحل پیشگیری، آمادگی و مقابله با بلایا بگذارند و مضافاً با توسعه این طرح از سوی جمعیت هلال احمر ضمن اینکه کارها در قبل و حین بحران با هدایت جمعیت، به خود مردم واگذار می‌شود، سرعت و کیفیت خدمات و امدادرسانی‌ها نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از یکصد خانه هلال به صورت هماهنگ در سطح استان در حال فعالیت هستند، گفت: اصول کمک‌های اولیه و راهکارهای چگونگی مقابله صحیح با مخاطرات مختلف از محورهای اصلی فعالیت این مراکز می‌باشد و این تعداد مرکز در مرحله اول فعال شده اند و در نیمه دوم سال به شمار آنها افزوده خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در تشریح مباحث آموزشی در خانه‌های هلال گفت: پنج دوره تئوری و عملی برای چهار رده سنی کودکان (۸ تا ۱۲ سال)، نوجوانان (۱۲ تا ۱۸ سال)، جوانان (۱۹ تا ۳۵ سال) و بزرگسالان (بالای ۳۵ سال) در سه ساعت آموزش به صورت مجزا برگزار می‌شود تا متقاضیان با مباحث مختلف کمک‌های اولیه و مقابله و اقدام مناسب در زمان بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و حوادث غیر طبیعی مثل تصادفات جاده‌ای آشنا شوند.

محمد هاشمی، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها با توجه به شرایط کرونایی به صورت حضوری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نیمه حضوری و غیرحضوری تا پایان تابستان برگزار خواهد شد.

نظر شما