مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

شهرداری‌های استان ۱۰ روز مهلت دارند تاسیسات و معابر شهری را ایمن سازی کنند

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۲:۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۴۰۹۹
شهرداری اصفهان از سال گذشته تاکنون بیش از 250 نقطه را شناسایی کرده و تاکنون بیش از 100 مکان پرخطر رفع نقص و ایمن سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان منصور شیشه فروش  با بیان اینکه کارگروهی برای شناسایی سازه های پر خطر و آسیب پذیر در شهرداری ها تشکیل شده است، گفت: شهرداری ها و دهیاری ها موظف شدند که عوامل خطر را شناسایی و به مالکان اخطار و توصیه ها در این زمینه داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص رخ دادن حادثه های اخیر در سی و سه پل گفت: شهرداری اصفهان از سال گذشته تاکنون بیش از 250 نقطه را شناسایی کرده و تاکنون بیش از 100 مکان پرخطر رفع نقص و ایمن سازی شده است.

وی افزود: کارگروه شناسایی مخاطرات و رفع نواقص ایمنی در سطح استان شروع شده و اولویت اصلی این کارگروه شناسایی نواقص است و برای رفع این نقص ایمنی در اماکن فرهنگی، ورزشی، گردشگری و تاریخی اخطار داده می شود.

شیشه فروش با توضیح اینکه در بحث پل سی و سه پل پس از غرق دو نفر بلافاصله، شهرداری و آتش نشانی تیم های فنی اعزام کردند و بخش پایین پل بسته شد، بیان کرد: پیمانکاران باید گواهی صلاحیت ایمنی را از اداره کار اخذ کنند و به کارگران و پرسنل خود آموزش دهند.

وی با توضیح اینکه شهرداری اصفهان در این زمینه اقدام و تابلو های هشدار را نصب کرده است، خاطر نشان کرد: محدودیت برای راه زیر پل سی و سه پل  ایجاد شده  است و بررسی و اقدام برای مسائل ایمنی  سایر پل ها و تاسیسات شهری هم به شهرداری اعلام کردیم.

شیشه فروش اضافه کرد: شهرداری ها مکلف شدند که علائم ایمنی را در تمام تاسیسات شهری کنترل و نقص های موجود را رفع کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تأکید کرد: فرصت 10 روزه به تمام شهرداری ها سطح استان دادیم تمام تأسیسات شهری، پارک ها، معابر، اماکن گردشگری، انشعابات آب و برق را بررسی و برای رفع نواقص مسائل ایمنی اقدام کنند.

نظر شما