نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان:

هنر وسیله انتقال فرهنگ است

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۶:۵۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۸۶۵۰
هنر وسیله انتقال فرهنگ است
نماینده، ولی فقیه در استان در توصیه‌ای به اهالی سینمای استان گفت: سینماگران استان اصفهان لازم است تعاونی داشته باشند و مسائل مالی خود را از این طریق حل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار سینماگران استان اصفهان افزود: مسئله سینما و انتقال فرهنگ به انسان از طریق سینما مسئله مورد قبول و بدون تردیدی است البته باید به محتوا توجه داشت چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید گوش و چشم و قلب همگی روز قیامت مورد سوال قرار می‌گیرند.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه اصولا همه فرهنگ‌ها و آن چه در ضمیر بشر وجود دارد با چشم، گوش و قلم منتقل می‌شود، گفت: نگاه زمانی که با کلام آغشته و مخلوط شود می‌تواند مطالب زیادی را منتقل کند و در روایات داریم که نگاه به حرم، قرآن، مسجد و مانند آن ثواب دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد هنر را وسیله انتقال فرهنگ دانست و افزود: در فیلم‌های تلویزیونی مختارنامه و یوسف پیامبر نشان دادیم که می‌توانیم در هنر سینما جلو باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان در توصیه‌ای به اهالی سینمای استان گفت: سینماگران استان اصفهان لازم است تعاونی داشته باشند و مسائل مالی خود را از این طریق حل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: تولیدات سینمایی می‌تواند هدایت گری با خود به همراه داشته باشد و سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی تولیدات بسیار خوبی در حوزه خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت داشته است.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی با بیان اینکه در سطح استان ۲۸ سینما، ۵۴ سالن و ۱۳ هزار صندلی برای نمایش فیلم‌های سینمایی در اختیار داریم، افزود: ۴۰ فیلم کوتاه درحوزه دفاع مقدس با همکاری انجمن سینمای جوانان در دست ساخت است و در شهرستان‌هایی مانند نجف آباد در حال ساخت و توسعه پردیس‌های سینمایی هستیم.

وی با اشاره به شرایطی که پس از حضور ویروس کرونا در کشور به خصوص در حوزه سینما‌ها به وجود آمده است گفت: استقبال از سینما‌ها پس از کرونا کم شده در حالی که از نظر دستورالعمل ‌های بهداشتی، سینما‌ها مکان‌هایی امن و بهداشتی محسوب می‌شوند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با خیال آسوده در سینما‌ها حضور پیدا کنند.

در این جلسه همچنین سینماگران و مسئولان حوزه سینمایی استان مسائل و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

نظر شما