مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان:

نگاه جنسیتی به ورزش، یک نگاه غیر استراتژیک و یک خطای استراتژیک محسوب می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۳:۴۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۹۵۴۸
نگاه جنسیتی به ورزش، یک نگاه غیر استراتژیک و
 یک خطای استراتژیک محسوب می‌شود
اگر به ورزش در قالب عام نگاه کنیم، نگاه جنسیتی به این مقوله یک نگاه غیر استراتژیک و یک خطای استراتژیک محسوب می‌شود، ورزش وقتی در قالب یک میدان بزرگ به نام المپیک، یک رویداد جهانی و آسیایی انجام می‌شود، حرفی از المپیک آقایان و بانوان برده نمی‌شود بلکه در رقابت‌ها هم آقایان و هم بانوان را شامل می‌شود و تفکیکی بین این دو بخش نیست

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید محمد طباطبایی مدیر کل ورزش و جوانان در حاشیه نشست مشترک مسئولین ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان اصفهان اظهار داشت: بنده در این مدت که مدیریت ورزش استان اصفهان را برعهده دارم از ۲۲ شهرستان بازدید به عمل آوردم و از نزدیک زیرساخت‌های ورزشی این استان را مشاهده کردم و در کل ورزش استان آسیب شناسی نمودم، این بازدیدها در پنج ماهه اول کاری، در پروسه کوتاه مدت بر اساس برنامه استراتژیک تدوین شده بود که در قالب تحلیل ورزش استان انجام شد.

وی ادامه داد: انشاالله کمتر از 15 روز این تحلیل روی کاغذ خواهد آمد و در شورای راهبردی ورزش استان اصفهان به سمع و نظر کارشناسان و صاحبنظران خواهد رسید، امیدوارم در شورای راهبردی به موضوعات با یک رویکرد علمی، توسعه محور و برنامه محور نگاه شود.

سید محمد طباطبایی با اشاره به نگاه غیر جنسیتی در ورزش تاکید کرد: اگر به ورزش در قالب عام نگاه کنیم، نگاه جنسیتی به این مقوله یک نگاه غیر استراتژیک و یک خطای استراتژیک محسوب می‌شود، ورزش وقتی در قالب یک میدان بزرگ به نام المپیک، یک رویداد جهانی و آسیایی انجام می‌شود، حرفی از المپیک آقایان و بانوان برده نمی‌شود بلکه در رقابت‌ها هم آقایان و هم بانوان را شامل می‌شود و تفکیکی بین این دو بخش نیست، بنابراین وقتی نگاه و ماهیت اصلی ورزش بانوان در کنار ورزش آقایان یک نگاه کلی است، باید نگاه غیر جنسیتی در راستای توسعه فضای ورزشی بانوان، تخصیص اعتبارات، کمک های معنوی و ... رعایت شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: جامعه سالم به طور حتم از دامان دختران پاکی شکل می گیرد که در آینده مادران فردای این جامعه خواهند بود و در آینده این جامعه قرار است نسل هایی را به دنیا بیاورند که آن نسل ها سرمایه‌های عظیم انسانی این مملکت محسوب می شوند، بنابراین رسالت مسئولین ورزش بسیار خطیر خواهد بود که بتوانیم در سایه منابع موجود رسالت خود را انجام دهیم.

وی گفت: اگر برای ورزش بانوان چشم انداز در نظر می‌گیریم، باید این چشم انداز بر اساس وضعیت موجود و منابعی که در اختیار داریم دست‌یافتنی باشد، نگاه به ورزش بانوان نگاه جنسیتی نباشد بلکه با یک نگاه تخصصی نسبت به ورزش بانوان، سلامت و امنیت فضاهای ورزشی را در نظر گرفت تا به اهداف مان در این حوزه دست یابیم.

سید محمد طباطبایی به وجود مجمع خیران ورزشیار اشاره کرد و افزود: خیران ورزشیار آمدند که در کنار ورزش باشند و به عنوان یک ظرفیت بسیار بالا کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، اما در این مجمع نیز باید سهم بانوان دیده شود.

مدیر کل ورزش و جوانان تشکیل شورای راهبردی ورزش بانوان استان اصفهان را مفید دانست و اظهار داشت: در شورای راهبردی ورزش بانوان می توان از پیشکسوتان، مسئولین ورزش بانوان، صاحب نظران در این حوزه و ... بهره برد و پیرامون مشکلات ورزش بانوان بحث و تبادل نظر خواهد شد که انشاالله خروجی آن به توسعه ورزش بانوان کمک بسزایی خواهد کرد.

وی با اشاره به ارتقاء رئیس گروه ورزش بانوان به معاونت ورزش بانوان خاطر نشان کرد: مسئولین ورزش بانوان باید با هم افزایی و تعامل در راستای توسعه این حوزه انجام وظیفه کنند، مسئولین ورزش بانوان در سطح استان ها می توانند با فعالیت های ارزنده خود ، جایگاه تثبیت پست معاونت بانوان را حفظ کنند، چراکه تنزل جایگاه معاونت به رئیس گروه، آسیب جدی به ورزش بانوان خواهد رساند.

سید محمد طباطبایی در پایان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از ورزش بانوان حمایت همه جانبه ای دارد و در بحث فضاهای ورزشی، تخصیص اعتبارات و ... نگاه ویژه ای به این حوزه داریم، امیدواریم مسئولین بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و نواب رئیسان هیات های ورزشی استان اصفهان با انگیزه، پرصلابت، با سرعت و تاسی از آن غیرت، تعصب و همیتی که سالیان سال دارند به راه خود ادامه دهند تا همچنان شاهد افتخارآفرینی بانوان ورزشکار در سطح ملی و بین المللی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز