۲ طرح درمانی و امدادی شهرستان نطنز به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۳:۵۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۹۹۷۷
۲ طرح درمانی و امدادی شهرستان نطنز به بهره‌برداری رسید
۲ طرح درمانی و امدادی به ارزش افزون بر ۳۸۶ میلیارد ریال شامل طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ترابیان بادرود امروز با دستور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این زمینه گفت: بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز نخست در سال ۳۲ به بهره‌برداری رسید و پس از گذشت ۶۰ سال در دولت تدبیر و امید، طرح توسعه با همت دانشگاه علوم پزشکی و خیران به منظور بهبود و توسعه خدمات درمانی به جمعیت حدود ۴۵ هزار نفری ثابت و ۱۰۰ هزار نفری متغییر این شهرستان که در کنار یکی از بزرگراه‌های اصلی کشور قرار دارد، با ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا آغاز شد.

طاهره چنگیز افزود: بیمارستان البته در این ۶۰ سال شاهد مرمت‌هایی از جمله در سال ۶۴ بوده است، اما مجموعه‌ای که امروز افتتاح می‌شود، در مجموع شامل ۷۵ تخت بستری و سه اتاق عمل، بخش‌های مختلف آزمایشگاهی با تمام امکانات تاسیساتی مورد نیاز است که با اعتبار ۳۲۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و خیرین نیز ۷۱ میلیارد ریال کمک کردند.

او بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح سوای خدمات تخصصی پایه، خدمات تخصصی دیگر مانند اورولوژی، نورولوژی، چشم، گوش، حلق و بینی نیز به مردم شهرستان نطنز ارایه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشریح کرد: این استان به رغم اینکه جزو نقاط برخوردار شناخته شده است، از نظر شاخص تخت به جمیعت در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱.۲ بود و عمده احداث‌ها منجر به افزایش تعداد تخت‌ها به طور معنی‌داری نشده و بیشتر مرمت و نوسازی بوده است.

او تصریح کرد: خدمت رسانی به این جمعیت مستلزم اصلاح تعرفه‌هاست وگرنه این خدمات زیربنایی ممکن است در خدمات‌رسانی چندان موفق نباشد.

رئیس جمعیت هلال احمر بادرود نیز  تشریح کرد: پایگاه امدادی که امروز شاهد افتتاح آن با دستور رئیس جمهوری بودیم، در زمینی ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربعی با ارزش حدود سه میلیارد ریال به اجرا درآمده که از سوی فردی خیر به نام یدالله نوریان اهدا شده است.

علی کفاشی اضافه کرد: خیری دیگری به نام محمود ترابیان هم بنا را به مساحت ۳۱۲ مترمربع با هزینه ۱۰ میلیارد ریال ساخته است.

او یادآور شد: پیش‌تر در آن نقطه فعالیت و استقرار نیرو‌ها در کانکس بود که با راه‌اندازی بنای جدید و انتقال تجهیزات مورد نیاز، شاهد خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان خواهیم بود.

در مجموع تعداد هشت طرح بیمارستانی با زیربنای ۱۲۳ هزار و ۸۶۵ مترمربع با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت در نقاط مختلف کشور در قالب چهارمین آیین پویش «ره سلامت» از سوی رئیس جمهوری افتتاح شد.

امروز همچنین در مجموع ۱۴۰۰ خانه هلال همزمان با طرح‌های توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات و مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در نقاط مختلف کشور افتتاح و عملیاتی شد.

شهرستان نطنز در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

 

نظر شما