مسئول دبیرخانه شورای سالمندان کشور:

کمتر از سه دهم جمعیت سالمندان در مراکز سالمندان نگهداری می شوند

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۷:۳۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۷۹۶
کمتر از سه دهم  جمعیت سالمندان در مراکز سالمندان نگهداری می شوند
مسئول دبیرخانه شورای سالمندان کشور گفت: هم اکنون کمتر از سه دهم جمعیت سالمندان در مراکز سالمندان نگهداری می شوند. شهر اصفهان به شکل عملیاتی وارد کمک به سالمندان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حسام الدین علامه بعد از ظهر امروز در برنامه هفته تکریم سالمندان گفت: نگاه ما در سند ملی سالمندان برای جمعیت روز افزون سالمند این است که محیطی شاد و مناسب را فراهم کنیم و شرایط خاص کرونا ما را به دو دهه آینده برده است. بحران همه گیری به وجود آمده و سالمندان مجبور هستند یک انزوای تحمیلی را در منزل تحمل کنند که شهرها باید این مشکل را با سیستم های هوشمند مرتفع کنند.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان کشور افزود: هم اکنون کمتر از ۳ دهم  جمعیت سالمندان در مراکز سالمندان نگهداری می شوند. شهر اصفهان به شکل عملیاتی وارد کمک به سالمندان شد.

  علامه یادآور شد: محیط شهر دوستدار سالمند ۸ محور دارد و بومی سازی مفاهیم و نیاز سنجی و مصاحبه با سالمندان انجام شد که در نهایت ۵ نقطه گردشگری برای سالمندان در نظر گرفته شد.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان کشور افزود: از دفتر ملل متحد برای پژوهش در مورد سالمندان کمک گرفته شد که احتیاج به یک برنامه عملیاتی برای سالمندان داریم و مداخلات هدفمند باید طراحی شود. از تجربه اصفهان می خواهیم برای کل کشور استفاده کنیم و یک نقشه راه شهر دوستدار سالمند داشته باشیم و کتابی در این خصوص لازم است نوشته شود.

گفتنی است در پایان این نشست از الگوی شهر دوستدار کتاب و دو کتاب در مورد سالمندان و طرح قصه گویان سپید رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز