مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

برای توسعه اصفهان، اطراف شهر را توسعه دهیم

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۴:۰۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۸۴۶۷
برای توسعه اصفهان، اطراف شهر را توسعه دهیم
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای توسعه شهر اصفهان نگاه هایی به اطراف شهر داریم مثل توسعه اطراف سپاهان شهر و شهید کشوری شاید نگاه مدیریت شهری در آینده به این طرح ها باشد البته این توسعه نیازمند نگاه بلند مدت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان به جهت پهناوری در کشور دارای بیشترین شهر است و کلانشهر اصفهان به علاوه ۱۰۸ شهر دیگر فعالیت زیادی می طلبند.

وی افزود: در سال ۹۸، چیزی حدود یک چهارم مصوبات کمیسیون ماده ۵ مربوط به شهر اصفهان بوده است  و در شش ماهه نخست سال ۹۹ نیز همین نسبت وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در سال ۹۸ چیزی حدود ۸۹۸ کل مصوبات بوده است که بیش از ۵۰۰ تا در شهر اصفهان و مابقی به پیرامون و خارج حریم مربوط بوده است، در شش ماهه نخست سال جاری نیز همین نسبت رعایت شده است.

قاری قرآن گفت: رینگ چهارم شهر اصفهان نیز یکی از موضوعات مهم است که برخی از اقدامات آن در حال انجام است، بخش راه تشریفاتی شهر اصفهان نیز در جاده فرودگاه در حال اخذ مجوز و بررسی مصوبات است.

وی تصریح کرد: گسترش ویژه ارغوانیه را نیز در دستور کار داشته ایم که رینگ چهارم در بخشی از آن در حال رخ دادن است، گستره عطشاران، منطقه ۱۲ و ۵ نیز به خصوص در ارتفاعات مطرح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بحث ناژوان نیز از مباحث مهم در دستور کار است که این پروژه مصوبه شورای برنامه ریزی استان را گذرانده بود و به شورای عالی رفته  که در تهران و در شورای عالی مطرح شد و چون این پروژه بر شهر اصفهان تاثیر گسترده اجتماعی و فرهنگی و کالبدی داشت، استاندار نامه ای به شورای عالی در تهران ارسال شده و در دستور کار شورای عالی قرارگرفته است. پروژه ناژوان به سه محدوده مشخص تقسیم شده است و هر کدام ضوابط مشخص خواهد داشت.

قاری قرآن با اشاره به اینکه دو پروژه هتل سازی دارای حساسیت ویژه یکی هتل چهارباغ و دیگری هتل آتشگاه در دستور کار هست، گفت: هتل چهارباغ مصوبات ماده ۵ را گذرانده است که پس از حساسیت ها مجدد بررسی و به شورای عالی در تهران ارسال شد، البته اجرای پروژه متوقف است و احتمالا پس از ابلاغ مصوبه ای اصلاحاتی در هتل چهارباغ خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: هتل کوی ناژوان مسیر خود را طی کرد و چون خارج از محدوده بود مصوبه آن اخذ شده بحث شورای عالی شهرسازی کشور مانده است که انشاالله از تهران ابلاغ بیاید و این دو مجموعه را پیش ببریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: گذر اقانورالله نجفی نیز رفت و شد های زیادی داشته است و چگونگی انجام پروژه مدنظر بود و در شورای عالی شهرسازی مقرر شده بود مدیریت شهری اصفهان گزینه هایی را برای بحث محور ارائه کنند. شورای عالی یکی از این گزینه ها را پذیرفتند البته هنوز مصوبه شورای عالی را نگرفته است چون تعداد پرونده های اصفهان در شورای عالی زیاد بوده است ولی یکی از این طرح ها پذیرفته شده و پس از ابلاغ اجرایی خواهد شد.

قاری قرآن با بیان اینکه در زمینه راه نیز تو اتفاق ویژه گذرگاه شرق و همچنین قطار سریع السیر را در دستور کار داریم، تاکید کرد: گذرگاه شهر از نطنز تا جاده فرودگاه و سپس باغ رضوان و بهارستان ادامه خواهد داشت، قطار سریع و السیر از پروژه های است که یکی از نقاط هدفش شهر اصفهان است این پروژه مسائل پیچیده خود را دارد و به جهت اینکه فاینانس چین هست این پروژه را دچار چالش می کند و اتفاقی که در این پروژه رخ داده این است که پروژه به دوبخش تهران قم و قم اصفهان تقسیم شده که اصفهان تا قم در حال انجام است. این پروژه هرچه زودتر به بهره برداری برسد کشور را دچار تحول می کند.

وی اظهار  کرد: مترو بهارستان که به خط یک مترو اصفهان متصل می شود در حال ریل گذاری است و تا پایان این دولت قطعا این خط به قطار شهری اصفهان متصل می شود.مترو بهارستان که سرریز جمعیت شهر اصفهان را به دوش می کشد یک اتفاق بسیار مهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در طرح مسکن اقدام ملی هیچ نقطه ای در استان را باردار نکرده‌ایم، اظهار کرد: سعی کرده ایم شهرهای اطراف اصفهان را تقویت کنیم که بهارستان و شاهین شهر دو نقطه مهم ما در این زمینه است ۶۸ هزار ثبت نامی برای مسکن اقدام ملی داشته‌ایم که ۴۸ هزار نفر پذیرفته شدند که یک سوم آنها در دو شهر بهارستان و شاهین شهر اقدام کرده اند.

قاری قرآن گفت: برای توسعه شهر اصفهان نگاه هایی به اطراف شهر داریم مثل توسعه اطراف سپاهان شهر و شهید کشوری شاید نگاه مدیریت شهری در آینده به این طرح ها باشد البته این توسعه نیازمند نگاه بلند مدت است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه همت آباد یکی از پروژه ها و دستورکارهای خوبی برای اصفهان است هرچند مدت زمان زیادی زمان برده است و ۷۵ هکتار از اراضی شهری اصفهان می تواند یک پتانسیل و فرصت خوبی برای شهر اصفهان است.

نظر شما