صدای قصه گویان سپید ماندگار می شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۹۵۲۶
صدای قصه گویان سپید ماندگار می شود
سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری موسسه سرزمین قصه‌های کهن و بنیاد محبت ایرانیان به مناسبت روز جهانی سالمند به اعلام فراخوان "قصه‌گویان سپید" اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رئیس اداره مشارکت فرهنگی و اجتماعی سازمان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در روز جهانی سالمند گفت: فراخوان جذب "قصه‌گویان سپید" برای اولین بار در سال 98 توسط سازمان فرهنگی اجتماعی  ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد انجام گرفت که در این مرحله تعداد 70 نفر از شهروندان ارشد انتخاب  و نهایتاً 40 نفر در خصوص قصه‌گویی آموزش‌های لازم را دیدند.

فروغ صادقیان افزود: مقرر شد تا شهروندان ارشدی که در سال گذشته مراحل قصه‌گویی را بصورت مقدماتی و حرفه‌ای آموزش دیدند، در سال تحصیلی جدید بتوانیم از ظرفیت آنها در مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی کودکان استفاه نمائیم تا در زمینه توسعه مشارکت اجتماعی سالمندان قدم‌های نوینی درسطح شهر برداشته شود.

وی ادامه داد: متأسفانه با شیوع بیماری کرونا نتوانستیم طرح "قصه‌گویان سپید" را بصورت کامل اجرائی نمائیم و هم اکنون فاز دوم این فراخوان با اصلاحاتی در حال انجام است.

وی تصریح کرد : همزمان با روز سالمند بر آن شدیم تا فراخوان امسال را در دو بخش اجرا کنیم که بخش اول مربوط به قصه‌گویانی است که دوره‌ی قصه‌گویان سپید را گذرانده‌اند و در جهت ارائه طرح برای ضبط قصه ثبت‌نام کرده و صدای این قصه‌گویان در این فرآیند ماندگار می‌شود و بخش دوم مربوط به قصه‌گویانی است که می‌خواهند به گروه قصه‌گویان سپید بپیوندند، آموزش ببینند، قصه بگویند و صدایشان ماندگار شود.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان با اشاره به حمایت، تعامل و مشارکت با سازمان‌های مردم نهاد گفت: با توجه به رویکردهای مدیریت شهری در زمینه ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد و  برنامه‌ریزی جهت حضور بیش از پیش آنان در عرصه‌های اجتماعی، این برنامه با همکاری دو سازمان مردم نهاد در سطح شهر اصفهان در حال برگزاری است.

صادقیان در زمینه مهلت ثبت‌نام در دوره قصه‌گویان سپید گفت: شهروندان ارشد می‌توانند از 10 مهرماه به موسسه فرهنگی هنری سرزمین قصه‌های کهن، دفتر تخصصی سالمند( باغ تجربه ) و بنیاد فرزانگان محبت ایرانیان جهت ثبت‌نام در این فراخوان مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز