رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان:

شرکت اتوبوسرانی ظرفیت ایجاد درآمد پایدار را دارد

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۲:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۱۵۹۷
شرکت اتوبوسرانی ظرفیت ایجاد درآمد پایدار را دارد
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فلسفه ایجاد شرکتها و سازمانهای وابسته به شهرداری افزایش چابکی و استفاده از ظرفیتهای قانونی برای کاهش بروکراسی اداری است اما تفاوت هایی از لحاظ ماهیت در بین آنها وجود دارد، برخی از شرکتها و سازمانها به لحاظ مالی مستقل هستند و حتی میتوانند منبعی برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری باشند، در مقابل برخی دیگر نیازمند کمک و مساعدت شهرداری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ امیراحمد زند آور صبح امروز در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: با نزدیک شدن به ۲۸ صفر و فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر نور و رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، زمین و زمان در سوگ از دست دادن خلق برگزیده و سرور جهانیان داغدار و سیاه پوش شده‌اند و ذکر درود و سلام و رحمت بر مقام والای این انسان عالی مقام بر زبان ها جاری شده است. در این روز فرشتگان عرش می‌گریند، عاشقانش با چشمانی اشک آلود، مرثیه غم می‌سرایند و ما نیز در رحلت آسمانی اش در سوگ می‌نشینیم و معراج وصالش را با حضرت دوست و رحلت جانسوزش را به عاشقان رسالتش تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: زندگانی پر بار حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام که با صبوری بی نظیر خویش عطر ایمان و نهال نوپای اسلام را از گزند توطئه در امان نگاه داشتند و همچنین حضرت امام رضا علیه السلام فرمانروای مطلق دل های مشتاقان حریم طوس، که در خفقان حکومت ظلم و جور با برگزاری جلسات مناظره و مباحثه به ترویج احکام الهی و آموزه های قرآنی پرداخته و در نهایت با زهر کین دشمنان اسلام به شهادت رسیدند هر دو زیباترین جلوه های ایثار را برای زنده نگه داشتن آزادگی و حفاظت از عظمت اسلام به تصویر می کشند. اینجانب بیست و هشتم صفر سالروز رحلت غم بار پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ، همچنین بیست و نهم صفر شهادت آفتاب هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را به ساحت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تمامی مسلمانان جهان تسلیت می گویم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: عصر پنجشنبه ۱۷ مهر1399 خبر درگذشت استاد محمدرضا شجریان، جامعه هنری کشومان را سیاه‌پوش و جمعیت کثیری از مردم را عزادار کرد. ایشان پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری، در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد شجریان یکی از شناخته شده ترین هنرمندان ایرانی در دنیا است. چنانچه سایت انجمن آسیا محمدرضا شجریان را پرآوازه ‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ است، محمدرضا شجریان همیشه در قلب ایرانیان و مردمان فارسی زبان در کشور های مختلف جهان زنده می ماند و همواره صدای ماندگار مردم  ایران خواهد بود. اینجانب درگذشت این هنرمند بلند آوازه و صاحب سبک کشورمان را به ملت عزیز، بخصوص هنرمندان فرهیخته و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

زندآور تصریح کرد: فلسفه ایجاد شرکتها و سازمانهای وابسته به شهرداری افزایش چابکی و استفاده از ظرفیتهای قانونی برای کاهش بروکراسی اداری است اما تفاوت هایی از لحاظ ماهیت در بین آنها وجود دارد، برخی از شرکتها و سازمانها به لحاظ مالی مستقل هستند و حتی میتوانند منبعی برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری باشند، در مقابل برخی دیگر نیازمند  کمک و مساعدت شهرداری هستند، شرکت واحد اتوبوسرانی از جمله شرکتهایی است که با وجود دارا بودن ظرفیت های بسیاری برای ایجاد درآمد پایدار که می بایست توجه ویژه ای به این ظرفیت ها نمود، همواره نیازمند کمک های مالی بوده است.

وی افزود: در بیشتر کشورهای دنیا حمل و نقل عمومی از یارانه دولتهای محلی یا مرکزی بهره میگیرند و این امری پذیرفته شده است که نباید انتظار داشت شرکت واحد در تامین هزینه ها مستقل باشد، از زمان شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمیگر مسافر درآمد این شرکت در برخی ماه ها با کاهش بیش از پنجاه درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است که خود باعث ایجاد فشار مضاعف به این شرکت میباشد، در سال جاری شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان برنامه های بسیاری در جهت تحول در شرکت واحد اتوبوس رانی را پیگیری کرده اند که خرید ١۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی ٧۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده از آن جمله می باشد، بخشی از این برنامه ها انجام شده و قسمتهایی از آن درحال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در چند روز آینده یکی از قراردادهای بازسازی به تعداد ١٨٩ دستگاه اتوبوس منعقد می گردد تا در کنار قراردادهای دیگر بتوانیم برنامه های خود در زمینه تحول در شبکه حمل و نقل عمومی را به بهترین شکل انجام دهیم. جا دارد از توجه ویژه  شهردار اصفهان به موضوع رفع مشکلات این شرکت تشکر ویژه ای بنمایم زیرا با وجود تمام کمبود ها و محدودیت های به وجود آمده و افزایش تا ده برابری قیمت اتوبوس تمام تلاش خود در جهت تحول در زیرساخت های حمل و نقل عمومی شهر اصفهان را انجام داده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز