کوروش محمدی:

وقفی بودن حصه از فرصت‌های توسعه و ارزش افزوده در این منطقه جلوگیری می کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۶:۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۱۷۸۶
وقفی بودن حصه از فرصت‌های توسعه و ارزش افزوده در این منطقه جلوگیری می کند
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری منطقه 14 اعلام آمادگی کرده تا اگر ادارات اوقاف و شهرسازی همکاری کنند، زمینی معوض به اوقاف داده شود تا مشکل محله حصه حل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، کوروش محمدی صبح امروز در یکصد و چهل و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: با وجود آنکه گفته می‌شود محدوده تاریخی اصفهان حریم خاصی دارد اما مشخص نیست که این حریم ابلاغ شده است یا خیر و هنوز نمی‌دانیم چهارباغ عباسی جزئی از حریم تاریخی است یا نه که باید این موضوع مشخص شود

وی با اشاره به ساخت هتل در مجاورت گذر چهارباغ، افزود: ارتفاع ساختمان این هتل از ۲۲ متر نیز عبور کرده و به دستور دادستان احداث آن متوقف شده است؛ زمان آن رسیده تا اختلاف بین راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری تمام شده و طرفداران میراث فرهنگی از این سردرگمی درآیند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بسیاری از سکونتگاه‌های محله حصه دارای اسناد وقفی است و همین امر باعث شده از فرصت‌های توسعه و ارزش افزوده در این منطقه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه اعلام آمادگی کرده تا اگر ادارات اوقاف و شهرسازی همکاری کنند، زمینی معوض به اوقاف داده شود تا مشکل محله حصه حل شود.

محمدی تاکید کرد: یقیناً بدون ساماندهی در این حوزه نمی‌توان از آسیب‌های اجتماعی و افزایش فقر در حصه جلوگیری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز، افزود: دغدغه اساسی شورای شهر همواره این بوده که در حوزه نیازهای سالمندان چه اقداماتی انجام شود تا اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند نه تنها در نماد بلکه در عمل شناخته شود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته اتفاقات ارزشمندی در مدیریت شهری برای سالمندان رخ داده که به اذعان دیگران شهرداری اصفهان یکی از الگوهای بی نظیر برای حرکت در مسیر شهرهای دوستدار سالمند شناخته شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه درخواست اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند به ثبت رسیده و باید شاهد اجرای عملی برنامه‌ها در این حوزه باشیم، تصریح کرد: ایجاد پاتوق تجربه توسط منطقه ۹ به طور خلاقانه و در راستای تکریم و افزایش رضایتمندی در میان قشر سالمندان اتفاق ارزشمندی بود و هدف مدیریت شهری نیز همین رضایتمندی است

وی گفت: شایسته است معاونت فرهنگی این طرح را به‌طور پروپوزال به کمیسیون فرهنگی ارائه کند زیرا با اندک هزینه‌ای به اندازه چندین پروژه بهره‌وری خواهد داشت.

نظر شما